Ny skravletråd ;) Men er kun tillatt med dialekt ;)

I kveld va dæ gubben som fekk æra tå å legge ungo. Det va jaggu gødt ette den fæle kveldn i går.

Må innrømme at d æ veldi mange vanskelege dialekti hær, men moro før det
 
Ja d e arti å sjå alle forskjellie dialekte.. ikkje alle so e like lett å skjønne da.. :p
 
E en utrulig artig tråd :)
Blir så mykje meir annerledes når man får opp dialæktan og sætt det sammen mæ de man har sett bilda utav ;)
BV App ★
 
å guri for ein løyen tråd! va kje lett å forstå alt so sto her;)

no ligge frøkno å såve, å eg sitte å slappa av i sofaen me beino godt på bordet:)
maen e ute på tur, mens eg proppa meg me kjeks :p den sunne livsstilen får venta litt på seg ;)


Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Sunn livsstil? Dæ ha vi itte sett :p Må slutte å møte andre babymødre hæle tia, bli alt førr mye kaffe latte og kaker :)
 
Sunn livsstil? Dæ ha vi itte sett :p Må slutte å møte andre babymødre hæle tia, bli alt førr mye kaffe latte og kaker :)

he he. sånn da ska vara da. må jo kosa oss litt og:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Hehe, næi, planen æ at de ska værr æinn tu-tri år ått næste gong ;)

siste gong eg e heima i permisjon, så ska vara litt ekstra heima dinna gongen. te itte jul tenkte eg;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg snakker stort sett som jeg skriver jeg å! Jeg har vel mye -a endelser på ord i steden for -en, ellers rimelig bokmål tror jeg. Jeg bor riktignok ikke mange mila unna Nr 1 Nes H, og vi snakker nok rimelig forskjellig ;)

tala nok endel breiere je enn deg kan je tro, for det første bor je på bygda, oxo er je oppvøksi med brei dialekt, oxo passe je litt på å ikke miste den hell, sjøl om je tala mye mindre dialekt enn far min gjør
 
tala nok endel breiere je enn deg kan je tro, for det første bor je på bygda, oxo er je oppvøksi med brei dialekt, oxo passe je litt på å ikke miste den hell, sjøl om je tala mye mindre dialekt enn far min gjør

Jæi har egentlig aldri prata særlig dialekt jæi.. Ikke skikkelig bokmål heller, litt midt i mellom :p
 
E lage nok ittnå særle dialækt længer te hårrdags æ e ræidd førr. Litt flaut egentle, men ha vorte stære utvatna mæ åran. Mæinn slø i vært fall kjapt om på tællefon æill om e æ heme æill mæ nåen hemefrå.
 
Back
Topp