UVI

babysykigjen

September 2013 <3
Jeg var hos legen i går med urinprøve, og det viste seg at jeg har uvi :( ikke hatt det på mange år. Fikk antibiotika, håper det ike gjør noe med småen i magen :( kjenner jeg er litt redd for det. Flere som har eller har hatt i tidligere svangerskap?
 
aldri vært plaga med det før.. men i mitt forrige svangerskap var jeg veldig plaget! annbefaler deg å ta urinprøver relativt ofte sånn i tilfelle.. er visst go sjangs for å få det omigjen og omigjen... skjedde meg med.. enda jeg leverte prøve hver kontroll (1gang i mnd) i uke 25/26 hadde det florert så kjapt at mellom kontrollene hadde det rekt å gå videre til nyrebekkenbetennelse og videre til noe som heter sepsis eller noe. fikk skikkelig nyresvikt der alt gikk i blodet... e-coli osv.. var innlagt på sykhus flere ganger :( har ikke hatt uvi etter fødsel..
 
er forresten ikke farlig for frøet fikk jeg beskjed om :) men får du det seinere i svangerskapet er di mer obs da det kan sette igang fødsel..
 
Huff hørtes ikke godt ut. Jeg skal tilbake om 10 dager med ny urinprøve. Jeg har vært utrolig mye plaget før, men ikke de siste 10 årene. Tror jeg hadde det en gang i forrige svangerskap.
 
nei var alt annet enn moro :( men så lenge kroppen reagerer på antibiotikaen så går det vel bra :)
 
kefelx/kefleks du fikk? husker jeg spurte hundre ganger om det var helt trygt og di sa så :)
 
Fikk i utgangspunktet noe som het selxcid, men apoteket byttet til penomax. Skulle være det samme, men billigere visstnok.
 
ja selxcid het det!! hehe.. den fikk jeg og den gangen :)
 
Jeg var hos legen i går med urinprøve, og det viste seg at jeg har uvi :( ikke hatt det på mange år. Fikk antibiotika, håper det ike gjør noe med småen i magen :( kjenner jeg er litt redd for det. Flere som har eller har hatt i tidligere svangerskap?

Jeg var også til legen for 4-5 dager siden. Starta med at jeg hadde så fryktelig vondt i ryggen. Tok med urinprøve og fikk beskjed om at det var UVI. Fikk selexid. Hadde ikke andre bivirkninger enn vondt i ryggen og feber. Det skal ikke være farlig. Synes ikke det er gøy å ta tbl når jeg er gravid jeg heller.
 
Jeg hadde ogvondt i ryggen, og litt svie når jeg gikk pådo. Har ikke hatt feber heldigvis. De skulle sende den inn til dyrkning.
 
Back
Topp