Sykehuset i Telemark, Skien

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 35 00 47 64 eller 35 00 41 60
Nettside: Adresse: Ulefossvegen 55, 3710 Skien (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Visittider:
På barsel er besøkstiden kun kl. 18.00-19.00, alle dager.
Det er kun barnets aller nærmeste som kan komme i besøkstiden.

Så sant plassen tillater det, gis det mulighet til at partner kan overnatte sammen med deg. Gi beskjed til jordmor om dere ønsker å benytte dere av det tilbudet. Det gjøres primært avtale for ett døgn om gangen. Overnatting koster 400 kroner per døgn. Dette inkluderer mat,

Dersom din partner ikke overnatter, kan h*n og eventuelt større søsken være sammen med deg på barsel fra kl. 09.00-21-00. Det er hviletid mellom kl. 16.30 og 17.30.

Gjennomsnittlig liggetid: 3 - 4 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor etter fødsel.

Parkering:
Informasjon om parkering finner du her.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 35 00 35 00
Barselavdelingen: 35 00 47 62
Barselpoliklinikken: 35 00 56 53
 
Last edited by a moderator:
Pasienter/pårørende som har behov for å stå parkert utover 3 timer, kan henvende seg til hovedekspedisjonen for å få besøkskort til å legge i bilruten.

Fødeenheten ligger i 5 etasje, med barselenheten på den ene siden og nyfødt intensiven på den andre siden :)
 
Pappa kunne være hos oss på besøk også utenom besøkstiden (vi var på rommet i hviletiden, ikke ute i gangen).
 
Pappa kunne være hos oss på besøk også utenom besøkstiden (vi var på rommet i hviletiden, ikke ute i gangen).

De gangene jeg lå der, heiv de ut pappaen midt på dagen, når det var hviletid.Hviletid betydde NULL besøk.
Kanskje det var lå få inne når du var der.
 
Pappa kunne være hos oss på besøk også utenom besøkstiden (vi var på rommet i hviletiden, ikke ute i gangen).

De gangene jeg lå der, heiv de ut pappaen midt på dagen, når det var hviletid.Hviletid betydde NULL besøk.
Kanskje det var lå få inne når du var der.
 
Det er det som er regelen, det står også i den boken man får på barsel. I hviletiden skal egentlig pappan reise, men det er mulig det er annerledes hvis man er alene på rommet.
Ja, det er nok det. Jeg var alene på rommet, tror faktisk alle var alene på sine rom den gangen jeg lå på barsel med babyen :)
 
:happy119 Jeg følte meg veldig godt tatt vare på,både før,under og etter fødselen. Var alene på rommet mesteparten av oppholdet,så far var der mer enn han egentlig hadde lov til. Jordmor under fødselen var fantastisk,og takket være henne slapp frøkna å bli tatt med sugekopp. Har bare gode opplevelser fra Skien,og kommer til å velge å føde der igjen.
 
Jeg skal føde på Skien ^^
Er førstegangs så er utrolig spent og redd på samme tid, men har hørt mye fint om Skien ^^
 
Blir nok Skien her også ^^ med 1 eller 2 :p
 
Da jeg var på visning, sa de at de ikke hadde barselhotell. Ikke kunne jeg se noe som ligna heller
 
Fra 1. september 2014 er det betaling på parkeringsplassen, 50 kr døgnet. Kjekt å stå med rier på parkerigen mens pappaen legger på penger XD

Veldig fornøyd med både føden og barsel! Ble godt ivaretatt og hadde en helt super jordmor! Fikk masse god hjelp til ammingen og alt jeg måtte lure på! Dette er et mor- barn vennlig sykehus som fokuserer på mor og barns tilknytning, amming og at barnet skal være mest mulig med mor. Man får god avlastning dersom man trenger det også. Lå på barsel i tre dager, fikk ligge alene på dobbeltrom :)

Følte meg trygg og ivaretatt hele veien!
 
Utrolig fornøyd med føden i Skien! Fikk masse god hjelp med amming, hadde to flinke jordmødre og fikk kjempegod oppfølging av alle vi var borti. Samboer ble heller ikke kastet ut i hviletiden. Da bebis hadde gulsott ønsket de at vi skulle bli en ekstra natt på barsel, og vi fikk derfor tilbud om gratis overnatting (300,-) for samboer. Kjempeglad for at jeg fødte der
 
Skal føde der i Januar :)
Er spent...
Men forloveden kommer ikke til å overnatte pga bikkja og katta vår som blir alene hjemme, vil heller ikke tvinge andre opp midt på natta for å sitte hundevakt og det blir stress for dyrene (ja, vi bryr oss mye om dyrene våre :p).
Har noen tilfeldigvis benyttet seg av tøybleier der?
Lurer på om jeg må ta med selv eller om de har gaskluter jeg kan bruke som brettebleier?
 
Klarer ikke beskrive hvor fornøyd jeg er med føden i Skien! Hadde to supre jordmødre og en kjempe flink barnepleier under fødsel. Jentene på barsel var også helt supre :) fikk så mye avlastning vi ville og de var på tilbudssiden hele tida :) fikk god hjelp til amming og de var stadig innom og lurte på hvordan vi hadde det. Kommer aldri til å vurdere å føde noe annet sted om jeg skal ha en baby til. Angrer på at jeg reiste hjem tidlig :)
 
Helt utrolig fornøyd med omsorgen og oppfølgingen i Skien, ble lagt inn kvelden før med rier og vannavgang, og så fantastiske de var kom med varme risposer og smertestillende når jeg kunne få det. Jeg hadde også to fantastiske jordmødre under fødsel, rolige og veldig flinke til å lese det jeg ikke klarte å formidle. Pluss super oppfølging på barsel, da vi hadde litt startproblemer med infeksjon, vektnedgang på lille og ammeproblemer! Ingen dømmende ord da jeg måtte gå over til pumping. Ikke et vondt ord om Skien hvertfall!!
 
Jeg ser at Skien bare har ett familierom. Betyr det at pappaen ikke har/får mulighet til å overnatte de dagene man er der? Sjansen er vel relativt stor for at det ene rommet er opptatt :p
 
Back
Topp