Hva jobber dere fantastiske jenter med?

Har 80 % stilling som fagarbeider i barnehage... Er 50% sykemeldt pga bekkenet, så jeg jobber 3 timer hver dag nå... Fungerer greit foreløpig....
 
Jeg jobber som avd.leder i en Meny butikk :)
Er 100% sykemeldt pga bekkenet mitt. Håper jeg kan komme tilbake litt før permisjonen. Men om jeg ikke gjør det så vet jeg at jeg har holdt ut til det lengste ;)
 
Jeg jobber som regnskapsmedarbeider i et stort firma i sportsbransjen. Jobber fortsatt 100% og håper på å kunne fortsette med det til jeg skal ut i permisjon i slutten av januar (lov å være optimist :) ). Jeg merker nederst i ryggen hvis jeg må jobbe overtid/sitter litt for intenst foran skjermen uten å reise meg, men ellers går det greit med 8 timer på jobb. Er sliten når jeg er ferdig på jobb, men ikke værre enn at jeg fungerer fint på kvelden etter litt middag og en halvtime på sofaen. Sjefen regner nok med jeg holder ut tiden fram til permisjonsstart for det kommer ikke noen vikar for meg på jobb før på nyåret. Tror januar kan bli tøff med årsoppgjør + opplæring av vikaren, men jeg får bare gjøre det beste ut av det. Tror neppe jeg kommer til å greie å henge med på all overtiden det pleier å bli i alle fall....
 
Jobber som sykepleier på ett sykehjem. Har desverre vært 80% sykemeldt siden uke 14, pga bekkenet, og at det er vanskelig å tilrettelegge. Er nå fullt sykemeldt, og blir det ut svangerskapet.
 
Jeg jobber som regnskapsmedarbeider i et stort firma i sportsbransjen. Jobber fortsatt 100% og håper på å kunne fortsette med det til jeg skal ut i permisjon i slutten av januar (lov å være optimist :) ). Jeg merker nederst i ryggen hvis jeg må jobbe overtid/sitter litt for intenst foran skjermen uten å reise meg, men ellers går det greit med 8 timer på jobb. Er sliten når jeg er ferdig på jobb, men ikke værre enn at jeg fungerer fint på kvelden etter litt middag og en halvtime på sofaen. Sjefen regner nok med jeg holder ut tiden fram til permisjonsstart for det kommer ikke noen vikar for meg på jobb før på nyåret. Tror januar kan bli tøff med årsoppgjør + opplæring av vikaren, men jeg får bare gjøre det beste ut av det. Tror neppe jeg kommer til å greie å henge med på all overtiden det pleier å bli i alle fall....
Det hørtes skikkelig tøfft ut.. Masse lykke til :)

Her ser det ut til at jeg kaster inn håndkleet til jul.. Kunne sikkert fått 100 % sykemelding, men jeg tar heller litt tidligere permisjon:)
 
Jeg er reisekonsulent og jobber med forettningsreisende på HRG Nordic Reisebyrå her i byen. Har vært her i snart 5 år og trives egentlig. Litt opp og ned, Men sånn stortsett er det greit.

Jobber 100% nå og er glad for det. Håper jeg klarer å jobbe fullt ganske lenge. Forrige svangerskap ble jeg 50% sykemeldt fra ca uke 30 og det var ganske kjedelig synes jeg. Dagene går mye fortere når jeg er på jobb.
 
Jeg er reisekonsulent og jobber med forettningsreisende på HRG Nordic Reisebyrå her i byen. Har vært her i snart 5 år og trives egentlig. Litt opp og ned, Men sånn stortsett er det greit.

Jobber 100% nå og er glad for det. Håper jeg klarer å jobbe fullt ganske lenge. Forrige svangerskap ble jeg 50% sykemeldt fra ca uke 30 og det var ganske kjedelig synes jeg. Dagene går mye fortere når jeg er på jobb.
Her går det fort på jobb frem til det begynner å gjøre vondt, da har jeg ikke sjans i havet å holde ut lengre, så jeg er veldig glad jeg er 50% sykemeldt.. Heldigvis går tiden fort når man sover også;)
 
Jeg er reisekonsulent og jobber med forettningsreisende på HRG Nordic Reisebyrå her i byen. Har vært her i snart 5 år og trives egentlig. Litt opp og ned, Men sånn stortsett er det greit.

Jobber 100% nå og er glad for det. Håper jeg klarer å jobbe fullt ganske lenge. Forrige svangerskap ble jeg 50% sykemeldt fra ca uke 30 og det var ganske kjedelig synes jeg. Dagene går mye fortere når jeg er på jobb.
Konkurrent :-D

Jeg jobber som reiserådgiver for forretningsreisende i Berg-Hansen Reisebureau. Jobbet her i 2 år og trives kjempegodt. Har vært 20% sykmeldt siden uke 26 pga utmattet, masse blodtrykksfall (svimet av mens jeg satt i samtale med kunde blant annet) og vondt for bekken å sitte så mye, så jeg jobber kortere dager og det hjelper en del. Men merker at stressende saker takler jeg mye dårligere... legen min var egentlig klar for å sykemelde meg 40 eller 60%, men er jo så glad i jobben og får så dårlig samvittighet. Men får se hva jeg blir enig med legen om ved neste besøk!
 
Jobber som lærer i vgs. 100% så langt, men merker det begynner å bli tungt. Har begynt å få problemer med søvn (første gang ble jeg sykemeldt i uke 34 pga søvnmangel), så er redd jeg må krype til korset (evt legekontoret) snart. Med en ivrig toåring i hus er det ikke like lett å ta igjen søvn på ettermiddager eller i helgene heller.

Lærar på vgs her òg - og måtte slenge inn handkledet denne veka. Kjenner meg godt igjen i både søvnmangel og m 3 åring i hus - og no har det vore intenst på jobb m fordjupingsoppgåver i norsk i 3. klasse, div heil- og halvdagsprøver og eg er milevis på etterskudd når det gjeld rettearbeid. Blir nok heime ei veke til, så tilbake i halv stilling til permisjonstid - er planen i alle fall :)
 
Til vanlig sveiser jeg på en stålavdeling, men pga sveiserøyk, gasser og at det er et fysisk tungt arbeid med mye løft osv, gjør jeg alternative oppgaver på avdelingen. Nå sliter jeg med bekkenløsning og jobber bare 20%. Grunnlaget for 100% er tilstede, men for det sosiale er jeg på jobb 20% hver dag. Jeg stortrives sammen med de jeg jobber med, så jeg er veldig glad for at tilretteleggingen gjorde det mulig å være litt på jobb og kunne treffe folk uten at arb.oppgavene sliter meg helt ut :)
 
jobber som operatør på et smelteverk... men er ikke mulig å jobbe der mens man er gravid, pga mange faremomenter.. fikk tilrettelagt jobb (kantine og kontor) ut aug. men så hadde de ikke mer arbeid til meg.. så no går eg på svangerskapspenger, og kommer nok til å gjøre det frem til fødsel.. holder også på å ta fagbrev (har undervisning 1 gang annenhver uke), så har heldigvis noe å henge fingrene i om dagene ;)
 
Til vanlig sveiser jeg på en stålavdeling, men pga sveiserøyk, gasser og at det er et fysisk tungt arbeid med mye løft osv, gjør jeg alternative oppgaver på avdelingen. Nå sliter jeg med bekkenløsning og jobber bare 20%. Grunnlaget for 100% er tilstede, men for det sosiale er jeg på jobb 20% hver dag. Jeg stortrives sammen med de jeg jobber med, så jeg er veldig glad for at tilretteleggingen gjorde det mulig å være litt på jobb og kunne treffe folk uten at arb.oppgavene sliter meg helt ut :)
Veldig lurt:) Jeg hadde ikke mulighet for tilrettelegging sist svangerskap, så da babyen kom hadde jeg vært 100 % sykemeldt i et halvt år allerede, og da var jeg så lei av å gå hjemme at jeg gikk på veggen.. Glad jeg har kunnet stå i jobb lengre denne gangen, selv om jeg bare har jobbet 50 %:)
jobber som operatør på et smelteverk... men er ikke mulig å jobbe der mens man er gravid, pga mange faremomenter.. fikk tilrettelagt jobb (kantine og kontor) ut aug. men så hadde de ikke mer arbeid til meg.. så no går eg på svangerskapspenger, og kommer nok til å gjøre det frem til fødsel.. holder også på å ta fagbrev (har undervisning 1 gang annenhver uke), så har heldigvis noe å henge fingrene i om dagene ;)
Så bra:) Godt å ha noe å gjøre, så man ikke blir gal;) Jeg kommer til å ta ut permisjon litt tidligere enn egentlig planlagt, så jeg blir å gå hjemme fra 15. desember, så i verste fall blir jeg hjemme i nesten 2 mnd, men tenker det går bra, for først skal man ordne til jul, og så flyr jula avgårde, og så skal man få huset i stand til babyen kommer:)
 
Jobber som pedagogisk leder i barnehage, på avdeling med 18 4-5 åringer:) jobber egentlig 100%, men har vært 20% sykmeldt fra uke 22 pga lite energi til familien og toåringen hjemme.. Men den ene fredagen brukes stort sett på å komme ajour med alt av ubunden arbeidstid... Men gjør jo at jeg har helt fri når jeg går hjem fra jobb i det minste:)
 
Hva slags utdanning har du? Har tenkt på å bli lærer, men det må i tilfelle bli på ungdomsskole/videregående.. Her er det bare mulig å utdanne seg til grunnskole, men det går kanskje ann å bygge på litt ved nettstudier eller desentralisert for å kunne jobbe i vgs? ;P

Jeg er student, og tar lærerutdanning 5.-10. via nett :) TIPS til deg Mamma til Dani ;) både Høgskolen i Telemark og Universitetet i Bodø tilbyr gode nettutdanninger for lærer, enten 1.-7. eller 5.-10. Fungerer kjempefint! Litt flere samlinger i Bodø enn i Telemark (Notodden) 5.-10. er jo bachelorgradsutdanning, men der er muligheter for å ta master i diverse fag også over nett. Om du tar master kan du jo jobbe på vgs ;)
 
Jeg er student, og tar lærerutdanning 5.-10. via nett :) TIPS til deg Mamma til Dani ;) både Høgskolen i Telemark og Universitetet i Bodø tilbyr gode nettutdanninger for lærer, enten 1.-7. eller 5.-10. Fungerer kjempefint! Litt flere samlinger i Bodø enn i Telemark (Notodden) 5.-10. er jo bachelorgradsutdanning, men der er muligheter for å ta master i diverse fag også over nett. Om du tar master kan du jo jobbe på vgs ;)
Det er jo et alternativ:) Må i tilfelle bli Telemark, selv om det hadde vært koselig å ha en unnskyldning til å dra til Bodø litt oftere (bodde i Bodø og studerte på UiN frem til for et år siden...).. Har ellers sett på muligheten for å ta bachelor i matematikk og økonomi i Oslo, men sliter litt med å finne ut hvor mye man MÅ møte opp.. Matte er liksom mitt fag, og jeg lærer ofte bedre av å sitte hjemme for meg selv i fred og ro enn i klasseromssituasjon... Må bare få bestemt meg etterhvert;) Trives kjempegodt i jobben jeg har i dag, men den er litt for dårlig betalt, og det ser ikke ut for å være mulig å gå veldig opp i lønn heller.. Kan ta fagbrev sekretær/saksbehandler når jeg har jobbet der i fem år eller noe, men det utgjør ikke mange kronene...
 
Jeg jobber som ingeniør og er fortsatt i 100% jobb. Gleder meg til juleferie og til permisjonen, men enda går det veldig bra å være på jobb xsmile3
 
Jeg er heltidsstudent, men jobber i tillegg 40% som flyvertinne. Har permisjon fra jobben, men vanskeligere å få tatt fri fra studiehverdagen. Er heldigvis ganske oppegående, og skal klare meg gjennom noen uker eksamensperiode før jul og fri! :)
 
Back
Topp