Hva jobber dere fantastiske jenter med?

Skjønner deg kjempegodt.. Det er tungt å gå hjemme hele dagen og ikke få vært noe særlig sosial.. Men vi nærmer oss jo fort, nå når det går mot jul, og over jul kan all ting skje ;) Har du termin 2. februar? :)
 
Jobber 80% som ped leier i barnehage. Syns det går ganske greit, men no må jeg sove middag hver ettermiddag for å klare hverdagen... Både hverdag og helg...
 
Jobber 80% som ped leier i barnehage. Syns det går ganske greit, men no må jeg sove middag hver ettermiddag for å klare hverdagen... Både hverdag og helg...
Jeg må også sove på dagen hver dag nå.. Sover utrolig dårlig om natta, så jeg får ikke den søvnen jeg trenger da.. Er 50% sykemeldt og jobber 5 halve dager i uka, så jeg har heldigvis anledning til å sove opptil 3 timer før jeg må ut og hente mann og barn.. Veldig godt, for om jeg ikke hadde hatt den muligheten og måtte ha sovet med en lekende toåring i hus, vet jeg ikke hvordan jeg skulle ha taklet det..
 
Jeg jobber 40 og har fordelt timene over tre dager, slik at jeg jobber 5 timer dagen. Prøver sove ut dagene jeg ikke jobber :)
 
Håper på å få en ordning med kortere dager slik at jeg kan sove før barna skal hentes i barnehagen eller kommer fra skolen. Heldigvis klarer de å leke den lille stunden jeg sover og så er mannen min mye hjemme og hjelper til. Hadde ikke kunnet jobbe så mye så lenge uten han :)
Er kjedelig å vere så trøtt og sliten hele tiden!
 
Håper på å få en ordning med kortere dager slik at jeg kan sove før barna skal hentes i barnehagen eller kommer fra skolen. Heldigvis klarer de å leke den lille stunden jeg sover og så er mannen min mye hjemme og hjelper til. Hadde ikke kunnet jobbe så mye så lenge uten han :)
Er kjedelig å vere så trøtt og sliten hele tiden!
Jeg hadde aldri greid å sove med lekende barn rundt meg, jeg er avhengig av å ha det helt stille for å få god søvn.. Og det er så lytt i huset her at det hjelper ikke å sove bak lukket dør i en annen etasje.. Jeg har heldigvis også en mann som er flink til å stille opp, så de dagene jeg ikke er i form lager han middag, leker med jenta vår og legger henne.. Han er min supermann<3
 
Kunne sovnet hvor som helst... På dårlige dager sover jeg også i lunsjpausen...
Mannen min har tatt over husvask og matlaging osv og. Heldige vi som har supermenn:)
 
Kunne sovnet hvor som helst... På dårlige dager sover jeg også i lunsjpausen...
Mannen min har tatt over husvask og matlaging osv og. Heldige vi som har supermenn:)
Ja, han får høre det mye for tiden, for jeg leser stadig vekk om jenter på terminforum rundt omkring som har menn eller barnefedre som ikke stiller opp i hele tatt, og da setter jeg så ekstra stor pris på alt han gjør for meg og gullet vårt :)

Husvask kommer jeg nok aldri til å få mannen min til å ta, men han har ansvar for søppel, klesvask og oppvask (sånne ting som må gjøres hver dag), så gjør vi sånne ting som kan taes når vi har overskudd sammen i helgene, eller på dager hvor jeg ikke er så gåen i bekkenet at jeg må holde meg på sofaen :)
 
Ja, han får høre det mye for tiden, for jeg leser stadig vekk om jenter på terminforum rundt omkring som har menn eller barnefedre som ikke stiller opp i hele tatt, og da setter jeg så ekstra stor pris på alt han gjør for meg og gullet vårt :)

Husvask kommer jeg nok aldri til å få mannen min til å ta, men han har ansvar for søppel, klesvask og oppvask (sånne ting som må gjøres hver dag), så gjør vi sånne ting som kan taes når vi har overskudd sammen i helgene, eller på dager hvor jeg ikke er så gåen i bekkenet at jeg må holde meg på sofaen :)



Vi har hund så det må støvsuges hver dag, men det tar han for å spare bekkenet mitt. Vi og tar gjerne husvasken sammen i helger eller på gode dager. Søppelet går barna ut med for å få ukepenger :) Er så takknemlig for at han er så flink hjemme :)
 
Jeg jobber i hjemmesykepleien, sykepleier! Har for en uke siden gått ned i stilling fra 100-80 %. Er tidvis vond i rygg/bekken. Håper å gå ganske lenge på 80 :)
 
Det er jo helt utrolig å holde så godt i en sånn stilling...hjemmesykepleien er vel ganske tøff?
 
Det er jo helt utrolig å holde så godt i en sånn stilling...hjemmesykepleien er vel ganske tøff?

Jo, nå passer de jo litt på at jeg ikke får de tyngste pasientene, men det går fint egentlig! Mye variasjon. Men merker det på kroppen til tider at det kan være litt tøft, iallefall nå når jeg blir tyngre,, Så jeg tar dag for dag :)
 
Jeg er trafikklærer, men fortiden desverre sykemeldt. Jeg skulle veldig gjerne jobbet, men men..
Nå som kroppen har gitt et klart signal om at tempo må roes ned, så får jeg bare lytte til det!
 
Assisterende butikksjef her,,, elsker å jobbe i butikk, men ønsker meg litt mere studierettet, er utdannet interiørkonsulent..
 
Jobber som lærer i vgs. 100% så langt, men merker det begynner å bli tungt. Har begynt å få problemer med søvn (første gang ble jeg sykemeldt i uke 34 pga søvnmangel), så er redd jeg må krype til korset (evt legekontoret) snart. Med en ivrig toåring i hus er det ikke like lett å ta igjen søvn på ettermiddager eller i helgene heller.
 
Jobber som lærer i vgs. 100% så langt, men merker det begynner å bli tungt. Har begynt å få problemer med søvn (første gang ble jeg sykemeldt i uke 34 pga søvnmangel), så er redd jeg må krype til korset (evt legekontoret) snart. Med en ivrig toåring i hus er det ikke like lett å ta igjen søvn på ettermiddager eller i helgene heller.
Hva slags utdanning har du? Har tenkt på å bli lærer, men det må i tilfelle bli på ungdomsskole/videregående.. Her er det bare mulig å utdanne seg til grunnskole, men det går kanskje ann å bygge på litt ved nettstudier eller desentralisert for å kunne jobbe i vgs? ;P
 
Hva slags utdanning har du? Har tenkt på å bli lærer, men det må i tilfelle bli på ungdomsskole/videregående.. Her er det bare mulig å utdanne seg til grunnskole, men det går kanskje ann å bygge på litt ved nettstudier eller desentralisert for å kunne jobbe i vgs? ;P

Har mastergrad fra universitetet, og ett år med ppu (pedagogikk) i tillegg. Det kommer jo litt an på utgangspunktet hvordan man kommer seg dit, men det går fint å ta en bachelorgrad på nett og så ta ppu i tillegg. Da får du undervisningskompetanse fra 5. trinn og oppover. Med mastergrad får du lektortittel, og er bedre rustet til jobb i videregående, men det er i utgangspunktet ikke nødvendig. :)
 
Tusen takk for svar:) Er ikke så mange utdanningsmuligheter her oppe, og vil helst unngå å flytte eller bo på hybel når jeg har barn.. Men skal jo alltids være mulig å ta en bachelor eller master desentralisert:)
 
Assistent i bhg. Vært helt og delvis sykemeldt siden uke 14 (tror jeg) pga hodepine...
 
Back
Topp