symptomer på å bære tvillinger

babyimars

Flørter med forumet
lurer egentlig bare på om det fins noen symptomer på å være gravid medf tvillinger, selv er jeg i "greinen" til å få tvillinger på begge sider av familien,og trillinger på fars side, så min søster har ikke fått tvillinger,min kusine fikk men mistet 13 uke den ene,mens begge fettere på mors side har ingen tvillinger.så det har ikke dukket opp noen tvillinger enda i vår generasjon,typisk at jeg som alene mor skal få dette da!! jeg føler ikke at det er to,men jeg er nå så tili på vei som 7 uker imårra :D men føler meg allerede skikkelig oppblåst og en bul.klarer ikke skjule magen (kanskje noe jeg bare føler)men det er synbart og klarer ikke holde inne magen hehe så jeg går med store jobb tskjorter og vide lette bukser,jeg får ikke kneppet igjen shortsen min,må gå med den åpen,og den har jeg kunnet bruke i alle år selv om jeg har "lagt på meg litt" tidligere.
jeg føler jeg får kun ei jente...
vet noen mer om dette? 
kan man "merke" hvilket kjønn man skal få??
får jeg to så blir det liv i leiren :S 
 
Er ikke ekspert på området "tvillinger", men vet at mange får "mage" veldig tidlig - dette kalles på engelsk "piss and wind", siden den stort sett består av vann og luft; man får vann i kroppen og blir skikkelig oppblåst før "babymagen" kryper opp av bekkenet.
Jeg fikk heftig morgenkvalme (i.e. døgnet-rundt-kvalme) og måtte dra på meg mammatøy når jeg var 6-8 uker på vei, rett og slett fordi jeg ikke KLARTE tøy som strammet rundt magen uansett om "babymagen" fremdeles ikke hadde vist seg.

Ellers "følte" jeg at jeg ventet gutt i den grad at jeg, som ønsket meg jente veldig sterkt, plutselig bare la merke til guttebarna rundt meg på gaten, og jeg hadde en sterk magefølelse av at det ble gutt nesten to måneder før UL ga meg rett.
 
det er sånn jeg og føler meg, føler meg skikkelig oppblåst klarer ikke ha på meg noen bukser i det hele tatt og vomma er alt for stor til å være så tili....føler jeg og må bruke mamma bukser allerede,har jo ingen bukser å bruke og jeg er bare 6,1/2 uker på vei liksom....heldigvis er ikke kvalmen så til stede,ingen plager med det,men har null matlyst og jeg er sliten,trøtt og litt svimmel, magen kjenner jeg vokser så det er jo veldig ubehagelig.var på jobb i 9 timer i dag og trode eg sko dø,korsryggen er visst ikke så bli på meg....og jeg tror heller ikke jeg skal løfte så på de kassene på jobb,får litt vondt i magen etterpå,noen tips på en god unnskyldning å si til medarbeidere og sjef??
jeg føler det skikkelig sterkt at det blir ei jente.og jeg har ikke ide hvorfor jeg har det =) men har jo skjønt enkelte "kvinner" bare vet :P
 
Kan du ikke bare si det som det er til sjefen da? Du bør jo ikke drive å løfte noe tungt nå. Tror nok mange skjønner det også, om en medarbeider er gravid. Plutselig ikke løfte noe, løpe på do i tide og utide osv..
Mange som er gravide med tvillinger sliter mer med kvalme enn om det bare er ett foster, men hvis det er første gang så har du vel ikke noe å sammenligne med.
Jente gir også mer kvalme enn gutt har jeg hørt. Stemte for min del iallfall!
 
Hvis jente gir mer kvalme enn gutt kommer jeg ikke til å overleve et eventuelt fremtidig jente-svangerskap. :p
Mamma fikk to jenter - var bare litt uggen.
Søster'n fikk jente - var bare småkvalm en periode.
Jeg fikk gutt - hadde hyperemesis i 6-7 måneder...
Er visst ikke laget for å gå gravid. :(
 
Tror ikke man har noen konkrete symptomer på å bære tvillinger egentlig.. 
 
tusen takk dere =) ja jeg burde vel snart fortelle det til sjefen,tenkte jeg skulle fortelle det når jeg var 8 uker på vei, men vi får en del varer nå og det er jo tunge varer i esker,porselen er jo ikke akkurat så lett når de kommer i store kasser:P ikke alltid like lett å vite hvor mye en kan løfte og ikke løfte,noen sier du kan løfte en del,mens andre sier ikke mer enn 5 kilo...
søsteren min fikk gutt,hun hadde ingen kvalme,mamma fikk to jenter og en gutt og ikke no kvalme, jeg er på vei og jeg har heller ingen kvalme =) må si jeg er veldig glad for det :D de sier det er genetisk og jeg begynner å tro det =) da får jeg nok ikke strekkmerker på magen heller,for ingen av vår generasjon har det, til og med min mormor har ikke strekk merker,ikke mamma og ikke søs, krysser fingrene for at jeg heller ikke får det hehe
nei det er nok individuelt det med tvillinger, folk får jo vite det under UL ikke før ;) jeg er nok ikke i faresonen for tvillinger,er meget sikker på at det kommer ei lita tulle <3
 
Det er nok ikke akkurat vitenskaplig bevist det med kvalmen, mest kvalm med jentefoster og tvillinger...og trenger jo absolutt ikke å stemme heller. Men under utdannenlsen til jordmor har jeg lest det flere steder, uten at de har noen forklaring på det.

Minerva, siden sjansen er størst for hyperemesis i første svangerskap så er det jo ikke sikkert at det blir værre i neste svangerskap uansett:)
 
hva betyr minerva ?? og hyperemesis??
 
Minerva er nicket mitt, og  hyperemesis er ekstrem svangerskapskvalme - type jeg spydde døgnet rundt til jeg var over 14 uker, da legen heldigvis satte meg på kvalmestillende medisiner; ellers ville jeg fortsatt å spy til jeg var 7 måneder på vei...
 
huff da,godt du fikk kvalmestillende medisiner da, har ingen problemer med kvalme heldigvis,men sliter litt med matlysten,noen tips?
 
Når det er varmt/man har tungt for å få i seg nok næring er smoothies, yoghurt og juice en god start.
Proteiner er bra for metthetsfølelse og for fosterets utvikling, så kjøtt, ost, nøtter o.l. er det lurt å få i seg en del av.
 
Er nok bare UL som kan gi deg et sikkert svar på om det er én eller flere i magen. Jeg var ikke kvalm og heller ikke spesielt stor, men vips, på ordinær UL i uke 19 fikk vi oss et lite dobbeltsjokk.
Håper det går den veier du ønsker. 
 
var en tid der jeg bare spiste yoghurt,men ble fort lei,var vel sikkert veldig varmt,nå er det bare lummert så nå får jeg i meg skive haha, men må ha no friskt på skjeva heile tia,leverpostei har jeg fått dilla på for tiden med majones på hehe =)
 
vet det er en veldig gammel tråd, men for de som lurer og søker opp tråden kan lese dette hehe, jeg skulle ha tvillinger og da jeg ble gravid var jeg så dårlig at jeg ikke kunne stå oppreist nesten var helt gåen , og da jeg var på ul i uke 6 fikk de se at det var to og antagelig derfor jeg var så dårlig fikk jeg beskjed om :) tenkte bare si ifra, en anna gang så var det noe galt og jeg var likedann heilt i ørska viste ike at jeg var gravid og var hos gynekologen og det var noe galt med fosteret, som også skyldtes at jeg var såå dårlig... så viktig og kjenne etter på formen folks :D
 
Veeldig gammel tråd ser jeg, men jeg har det ikke likt i det hele tatt!! Jeg hadde nesten INGEN symptomer som skulle tilsi at jeg skulle ha tvillinger. Eneste som kom tidlig var halsbrannen. Ellers kun det vanlige med treg mage, trøtt og oppblåst. Glemmer veldig ofte at jeg er gravid, helt til jeg ser på magen :p
 
Lurer kansje på om det kan være 2 inni magen, fått halsbrann,veldig kvalm og dårlig i magen,trøtt og sliten og sulten hele tiden, Blir aldri mett ;)
Er 7 uker i morgen og skal på ultralyd om 3 dager så blir spennende å se hva vi får se :)
Blir glad for begge delere uansett(bare litt skummelt)
 
Lurer kansje på om det kan være 2 inni magen, fått halsbrann,veldig kvalm og dårlig i magen,trøtt og sliten og sulten hele tiden, Blir aldri mett ;)
Er 7 uker i morgen og skal på ultralyd om 3 dager så blir spennende å se hva vi får se :)
Blir glad for begge delere uansett(bare litt skummelt)

Lykke til! Blir spennende om å se hvor mange mageboere det er der inne. :)
 
Var bare 1
Men har blodansamling over fosteret så er bekymret for å miste denne gangen også :(
Hadde MA for 1 År siden.
Noen som hatt det over fosteret før og det har gått bra?
Håper på positive svar ❤
 
Minerva er nicket mitt, og  hyperemesis er ekstrem svangerskapskvalme - type jeg spydde døgnet rundt til jeg var over 14 uker, da legen heldigvis satte meg på kvalmestillende medisiner; ellers ville jeg fortsatt å spy til jeg var 7 måneder på vei...
Jeg spydde 24/7 med førstemann(gutt). Men ikke med neste (jente)
 
Back
Topp