SE HIT! Smerter øverst i magen når man er gravid?!

*FruM*

Elsker forumet
Jeg har ei venninne som er 30 uker på vei, hun sliter veldig med smerter øverst i magen! [8|]
Lurer veldig på hva dette kan være, og jeg er så bekymret for henne! [&o]

Hun forklarer smertene som om de ligger "under ribbaina". Vondt på begge sider og ekstra intens i midten.
Det er ikke babyspark hun kjenner, det er hun 100 % sikker på.
Smertene er stikkende og hun forklarer det som om at når hun puster så kjennes det ut som noen stikker nåler inni magen.
Spesielt innpust er vondt, ikke utpust. Det kommer ekstra ofte på natta og da klarer hun inn bevege seg.

Hun var var på legen på torsdag og vi ble sendt videre på UL hvor alt så bra ut.
Blodtrykket og urin var bra på prøvene btw!

Er det noen som har vært borti dette?
Jeg vil ikke at snuppa mi skal ha vondt! [&o]
 
Det er ett av tegnene på svangerskapsforgiftning.... 
 
svangerskapsforgiftning eller galelstein/betennelse i gallegangene! ville ringt føden med en gang!
 
ORIGINAL: Selveste Kråka

Det er ett av tegnene på svangerskapsforgiftning.... 


Det glemte jeg å skrive...!
Blodtrykk og urin var bra på prøvene hun tok på torsdag! [8|]
 
ORIGINAL: *FruM*

ORIGINAL: Selveste Kråka

Det er ett av tegnene på svangerskapsforgiftning.... 


Det glemte jeg å skrive...!
Blodtrykk og urin var bra på prøvene hun tok på torsdag! [8|]

kan komme plutselig! men kan også være gallestein el betennelse i gallegangene! gallestein er mer vanlig når man er gravid.
 
Det hadde faktisk jeg også de siste mnd av graviditeten, fant aldri ut hva det var da, ikke hadde jeg sv.forgiftning heller...Men var veldig vondt til tider ja!
 
Jeg tenker gallestein. Minner veldig om det. Mange får det under graviditeten.
 
ORIGINAL: *FruM*

ORIGINAL: Selveste Kråka

Det er ett av tegnene på svangerskapsforgiftning.... 


Det glemte jeg å skrive...!
Blodtrykk og urin var bra på prøvene hun tok på torsdag! [8|]


Vel, det er flere dager siden torsdag...
 
Babyen presser nok på indre organer og dette gir da smerter.. Slettes ikke uvanlig men veldig ubehagelig.. Plages med det selv...
 
ORIGINAL: _ChubbiNøff_

ORIGINAL: *FruM*

ORIGINAL: Selveste Kråka

Det er ett av tegnene på svangerskapsforgiftning.... 


Det glemte jeg å skrive...!
Blodtrykk og urin var bra på prøvene hun tok på torsdag! [8|]


Vel, det er flere dager siden torsdag...



Yep.

Har hun hodepine i bakhodet? Når hun reiser seg eller gjør noe tungt, ser hun stjerner i sideblikket da?
 
Spør om hun har mest vondt på høyre siden, og om det føles som et belte som bare strammer og strammer seg og gjør det vanskelig å puste.
Isåfall vil jeg holde en knapp på gallesteinsanfall.  Snakker av erfaring....
 
Jeg vet om flere som har blitt henta av ambulanse og stressa til sykehus fordi de har trodd de har hatt hjerteinfarkt pga det som har vist seg å være luftsmerter, så det kan visstnok være veldig vondt.. Kan det være noe sånn? Er ikke uvanlig om fordøyelsen tuller litt i svangerskapet [:)]
 
Vel, jeg hadde disse smertene, ble avfeid på føden. 5 dager senere ble fødselen satt i gang pga himmelhøyt blodtrykk, og etter fødselen fikk jeg kramper, havna i koma og var så nær døden man kan komme.. [:(]

Be om å få en sjekk!!!
 
Har samme selv og har hatt det en stund, men aner ikke hva det er. Alle prøver og alt er fine her også....
 
ORIGINAL: Miss Hormontroll

Jeg tenker gallestein. Minner veldig om det. Mange får det under graviditeten.

sign.. minner veldig altså..
var sånn i begynnelsen. Jeg selv hadde det og måtte opereres mens jeg gikk gravid. men da de bestemte seg for at jeg skulle det var fordi det hadde forverret seg så mye at jeg kastet opp dag og natt(gult væske) pluss at smertene var så ille at jeg måtte holdes hardt for å ikke skade meg selv.
på ul så de ingenting, så hu burde mase om å ta flere ul og få andre til å se på det. prøvene mine var også fine, og det er det som var skummelt. ingen visste hva dette var[:-]
 
edit lenger nede[8D]
 
ORIGINAL: [Malin]

Vel, jeg hadde disse smertene, ble avfeid på føden. 5 dager senere ble fødselen satt i gang pga himmelhøyt blodtrykk, og etter fødselen fikk jeg kramper, havna i koma og var så nær døden man kan komme.. [:(]

Be om å få en sjekk!!!
uff, fikk skikkelig vondt av deg

var det dere som var på tv ang.det?

husker en pappa som filmet sin kjære som lå i en tank etter fødselen



uff, fikk skikkelig vondt av deg

var det dere som var på tv ang.det?

husker en pappa som filmet sin kjære som lå i en tank etter fødselen
 
ORIGINAL: SweetCherry

ORIGINAL: [Malin]

Vel, jeg hadde disse smertene, ble avfeid på føden. 5 dager senere ble fødselen satt i gang pga himmelhøyt blodtrykk, og etter fødselen fikk jeg kramper, havna i koma og var så nær døden man kan komme.. [:(]

Be om å få en sjekk!!!
uff, fikk skikkelig vondt av deg

var det dere som var på tv ang.det?

husker en pappa som filmet sin kjære som lå i en tank etter fødselen


Nei vi har ikke vert på tv, men det var heftige saker ja.. Min mann fikk beskjed om å forbrede seg på at jeg kunne være hjerneskadet om jeg i hele tatt våkna..[&o] Mirakuløst nok så fikk jeg ingen mén og har født en gutt etter dette og den fødselen gikk uten noe som helst drama [:)]
 
ORIGINAL: [Malin]

ORIGINAL: SweetCherry

ORIGINAL: [Malin]

Vel, jeg hadde disse smertene, ble avfeid på føden. 5 dager senere ble fødselen satt i gang pga himmelhøyt blodtrykk, og etter fødselen fikk jeg kramper, havna i koma og var så nær døden man kan komme.. [:(]

Be om å få en sjekk!!!
uff, fikk skikkelig vondt av deg

var det dere som var på tv ang.det?

husker en pappa som filmet sin kjære som lå i en tank etter fødselen


Nei vi har ikke vert på tv, men det var heftige saker ja.. Min mann fikk beskjed om å forbrede seg på at jeg kunne være hjerneskadet om jeg i hele tatt våkna..[&o] Mirakuløst nok så fikk jeg ingen mén og har født en gutt etter dette og den fødselen gikk uten noe som helst drama [:)]


så bra at du ikke fikk noen varige men og at den andre fødselen din ble en flott fødsel[:)][:)] for en skummel opplevelse[:o]
 
Uff... Håper ikke det gallestein [&o]
"Håper" heller det er at det bare er litt liten plass der inne.


ORIGINAL: Selveste Kråka

Spør om hun har mest vondt på høyre siden, og om det føles som et belte som bare strammer og strammer seg og gjør det vanskelig å puste.
Isåfall vil jeg holde en knapp på gallesteinsanfall.  Snakker av erfaring....


ORIGINAL: Frk.Keller

Har hun hodepine i bakhodet? Når hun reiser seg eller gjør noe tungt, ser hun stjerner i sideblikket da?


Skal spørre henne om dette! [;)]


ORIGINAL: KristineBirgitte

Jeg vet om flere som har blitt henta av ambulanse og stressa til sykehus fordi de har trodd de har hatt hjerteinfarkt pga det som har vist seg å være luftsmerter, så det kan visstnok være veldig vondt.. Kan det være noe sånn? Er ikke uvanlig om fordøyelsen tuller litt i svangerskapet [:)]


Ikke godt å si, men hun har hatt det en god stund nå - så synes det er så rart! [8|]


ORIGINAL: [Malin]

Vel, jeg hadde disse smertene, ble avfeid på føden. 5 dager senere ble fødselen satt i gang pga himmelhøyt blodtrykk, og etter fødselen fikk jeg kramper, havna i koma og var så nær døden man kan komme.. [:(]

Be om å få en sjekk!!!


WÆ!! Hva feilet det deg?! [:o][8|]
 
Back
Topp