Babyverden Forum Registrer Logg inn Min profil Innboks Adressebok Mine abonnement

Mine forum Fotogalleri Medlemsliste Søk Kalendere Tickets Logg ut

Tilbake til forsiden

Gir arbeidsavklaringspenger rett til foreldrepenger?

Vis relaterte tråder: (i dette forumet | i alle forum)

Innlogget som: Guest
Brukere som ser på dette emne: none
  Utskriftsvennlig versjon
Alle Forum >> [Generell diskusjon] >> Økonomi og rettigheter >> Gir arbeidsavklaringspenger rett til foreldrepenger? Side: [1]
Logg inn
melding << Gamle emner   Nyeste emner >>
Gir arbeidsavklaringspenger rett til foreldrepenger? - 04.03.2010 18:25:59   
Rosa Mirabella

Medlem siden: 19.02.2010
Status: ikke pålogget
Jeg har vært sykemeldt i snart et år, og 16.april går jeg antagelig over på arbeidsavklaringspenger. Vil denne stønaden gi meg rett til foreldrepenger på lik linje med sykepenger? Jeg har termin 7.oktober.

Innlegg nr.: 1
SV: Gir arbeidsavklaringspenger rett til foreldrepenger? - 11.03.2010 15:59:44   
Lilletulla

Medlem siden: 18.01.2010
Dette lurer jeg også på, var sykmeldt i sommer pga. at jeg opererte kneet, når jeg nå ble sykmeldt fordi jeg er veldig dårlig pga. graviditeten så har det gått mindre enn 26uker siden de andre sykmeldingene så jeg har fått beskjed nå om at jeg kun har et par uker igjen med sykmelding og så må jeg søke på arbeidsavklaringspenger. Det som er kjipt er jo at det kun er 66% av lønna man kan få da, så taper jo masse på det da, og da blir det det dem regner fødselspermisjonpengene utifra så da blir den like lav :P

(som svar på Rosa Mirabella)
Innlegg nr.: 2
SV: Gir arbeidsavklaringspenger rett til foreldrepenger? - 11.03.2010 17:14:08   
bondekone

Medlem siden: 02.01.2010
den lurer ejg på også, er ikke gravid,men tenker hvis jeg blir gravid nå så har jeg 50% lønn og resten er arbeidsavklaringspenger

(som svar på Lilletulla)
Innlegg nr.: 3
SV: Gir arbeidsavklaringspenger rett til foreldrepenger? - 11.03.2010 17:36:10   
Pearl

Medlem siden: 30.11.2007
Ja, arbeidsavklaringspenger gir opptjening til foreldrepenger - hurra! MEN de samme reglene gjelder, man må ha jobbet/mottatt dagpenger, svangerskapspenger, sykepenger eller arbeidsavklaringspenger i minst 6 av de 10 siste mnd for å få krav på foreldrepenger...

Hvem kan få foreldrepenger?
Du kan få foreldrepenger dersom du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

■sykepenger
■foreldrepenger ved fødsel og adopsjon
■svangerskapspenger
■omsorgspenger ved sykdom hos barnet eller den som passer barnet
■pleie- og opplæringspenger
■dagpenger under arbeidsløshet
arbeidsavklaringspenger (AAP)

(som svar på Rosa Mirabella)
Innlegg nr.: 4
Side:   [1]
Alle Forum >> [Generell diskusjon] >> Økonomi og rettigheter >> Gir arbeidsavklaringspenger rett til foreldrepenger? Side: [1]
Hopp til:

Ny melding Ingen nye meldinger
Aktuelle tema m/ nye meldinger Aktuelle tema
Låst tema m/ nye meldinger Låst tema
 Lag ny tråd
 Svar på melding
 Lag ny avstemning
 Avgi stemme
 Slett mitt eget innlegg
 Slett min egen tråd
 Ranger innlegg

Forum Software © ASPPlayground.NET Advanced Edition 2.5.5 Unicode