et_lite_vesen
Medlem siden: 18.11.2008
Jeg er fra: Skedsmo
Status: ikke pålogget
|
Å herlighet for en ekkel opplevelse jeg hadde i går. Jeg satte ungene i bilen, skrudde den på så motoren fikk varmet seg, satte på Sophies sin favoritt cd, og gikk så ut igjen for å skrape is vekk fra bilen. Dette har jeg gjort utallig ganger før og det har aldri vært et problem. Men i går... I går hadde jeg da skrapt is av frontruten, og mens jeg går rundt bilen for å skrape is bak, hører jeg at sentrallåsen plutselig går på. Det første jeg gjør er å smile - jeg har jo reservenøklene i jakkelomma så det er ingen grunn til panikk! Så tar jeg hånda ned i lomma, men nei, der var det for pokker ingen reservenøkkel. Da tenkte jeg at de kanskje lå i nøkkelstativet i huset, så mens jeg beina inn i huset tenkte jeg *ikke få panikk, ikke få panikk*. Men da jeg kom til nøkkelskapet og ingen reservenøkkel var der, da fikk jeg panikk. Bort til bilen igjen og ringe først NAF, der vi er medlem. Men de kunne ikke hjelpe pga etellerannet så vi ble bedt om å ringe til VIKING. Jeg klarte å hikste frem situasjonen og damen i andre enden sa at jeg fikk første prioritet pga barna. Og mens jeg stod utenfor i 10 minus og slå på låra mine med en isskrape for å holde blodsirkulasjonen i gang, begynte Sophie å gråte. Underholdning med cd i bakgrunnen funket ikke lenger, så jeg prøvde å leke "borte tittei" gjennom bilens vinduer. Det funket ikke, og grunneN var rett og slett fordi hun hadde tisset i bleia, og ikke helt skjønte at hun hadde bleie på og trodde hun hadde tisset i buksa. Så mens Sophie var 50 cm unna og gråt, og jeg var 50 cm unna og gråt fordi jeg ikke kunne gjøre noe, kom endelig VIKING 30 minutter etter alt hadde startet. Han trengte bare 2 minutter og vips var døren åpen! Da kunne jeg endelig ta Sophie i armene mine og gi henne en god klem. Inn og bytte bleie, og Max sov gjennom det hele. Stakkars Sophie, og på 3 års dagen sin og greier Reservenøklene fant jeg under førersetet, de må ha falt ut av lommen min. Jeg har fremdeles ikke funnet ut hvordan det kan ha skjedd. Den skal ikke bare kunne låse av seg selv, så jeg skal kontakte Citoren og høre om de har vært borti lignende tilfeller tidligere.