Ladyeve
Medlem siden: 14.08.2009
Jeg er fra: Rælingen, bosatt i Hamar
Status: pålogget
|
Da mamma giftet seg, kjøpte hun den flotteste brudekjolen hun fant. Hun giftet seg på en øy langt nord, der hun kommer fra, og lot kjolen henge igjen hos sin mamma og pappa. (mamma og pappa flyttet til akershus.) Året etter dro hun nordover for å delta i sin søsters bryllup, og opp kirke gulvet kom tanta mi gående i mammas brudekjole. Helt uten å spørre om å få låne den. Mamma spurte dagen etter bryllupet om å få den tilbake, tanta mi sa ja, men kom ikke med den, å så måtte mamma hjem igjen. Hvert år vi har vert der oppe har mamma spurt om å få den tilbake, jeg har spurt etter den, bestemor har spurt etter den, kusina mi har spurt etter den... samma svar hele tiden "jeg skal finne den og sende den" Mamma har så innmari lyst å sy om kjolen sin til dåpskjole til barnebarna sine. (Jenta i magen med andre ord) Så i går ringte jeg tanta mi igjen. Jeg spurte om hun ikke kunne være så snill å sende meg kjolen, fordi ungen skal døpes i mai, og jeg begynner å få dårlig tid, siden den skal syes om. Da får jeg beskjed om at hun har sett etter den, men at hun ikke har sett den på 10år, så den ligger kanskje igjen i det gammle huset dem flyttet fra. Hvem flytter ut av et hus og tar med seg alt med lar kjolen henge igjen? Nei, hun har rett og slett kasta brudekjolen ! Må si jeg er utrolig skuffet! Hva hadde du gjort, om du hadde oppbevart brudekjolen din hos mamman din, å så kom søstra di og tok den og senere kastet den?