Zyrtec som gravid?

Anki89

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Finner så mye forskjellig svar når jeg googler. Noen steder står det at man kan bruke medisiner, mens andre steder står det nei..

Jeg har aldri reagert på noe pollen før, men har merket det litt hjemme den siste tiden og her på hytten tar det fullstendig av! Nyser, snufser og griner om en annen. Holder på å klø av meg nesen! Så... kan jeg bruke Zyrtec? Det har svigermor[emoji1374]
 
Relis.no har en fin oversikt over allergimedisin og graviditet: https://relis.no/content/4840/Pollenallergi-hos-gravide-og-ammende--hva-er-trygg-behandling

Ellers anbefaler jeg å alltid sjekke pakningsvedlegg og å snakke med lege om du er det minste usikker når det gjelder medisinbruk! Og ikke minst; vær kritisk til medisinske råd du får på forum. [emoji12] Ofte får du gode svar, men ha alltid i bakhodet at de aller fleste bare er lekfolk uten medisinsk bakgrunn, som ikke har noe grunnlag for å vurdere din helsetilstand. [emoji6]
 
Jeg har fått zyrtec av legen og bruker kun det. Men hør med lege/legevakta før du prøver.
 
Fikk beskjed at det er greit av både jordmor og allergisenteret. De sa det var bedre for fosteret at jeg var frisk.
 
Zyrtec kan brukes og som folk skriver over her, sjekk på Relis.no :D
 
Takk for svar dere[emoji4].
Ringte legen og forhørte meg så tar en Zyrtec for dagen og det fungerer veldig bra[emoji1362]
 
Back
Topp