Yoghurt

De er relativt ukritiske når det kommer til yoghurt. Men kjøper helst naturell eller greek style.
 
Ja, de spiser. Men jeg begrenser dem, alle tre, til en gang om dagen. De spiser sånne lager for barn eller tradisjonell joghurt. Meget mulig de hadde spist noe annet også. Dog neppe naturell uten at det var tilsatt bær
 
De spiser en hver skoledag. Yoplait eller noe slikt. Husker ikke helt navnet nå
 
Fordi jeg vil de skal spise litt mer variert.
 
Mine får max en om dagen. Gjennomsnittlig 3 i uke vil jeg tro det ligger på. Ønsker de skal spise mer variert /fastere føde. Ofte Sprett eller Safari, men de er spiser de fleste unntatt naturell.
 
Han får med i bhg hver dag og kanskje en på kvelden :) Spiser gjerne de som følger årstidene (husker ikke hva de heter) :) Nøtteallergi i bhg, så da utgår ihvertfall ett av de barnemerkene :)
 
Jentungen kunne ete det kvar dag om ho fekk det, ho starter dagen med Biola. Får Tine Vaniljeyoghurt med seg i bhg kvar fredag :)
 
Hvorfor begrensninger på mengde?

Fordi det er begrenset hvor mye melkeprodukt en skal ha per dag. Tre porsjoner er nok hvorav yoghurt kan være én av dem. Dette kan en lese inne på melk.no. Det er ikke så fryktelig mye som utgjør tre porsjoner, så en bør være litt bevisst.
Og variert kosthold er viktig.

Mine barn får maks én yoghurt per dag, men har hendt at det er blitt to. Her går det i sprett for det meste.
 
Innimellom. Hvilken som helst yoghurt. Blir gjerne type.. Månedlig, så er ikke så nøye på innhold og sånt.
 
Han spiser én (noen ganger to) yoghurt nesten hver dag, enten Safari eller Sprett :)
 
De spiser det innimellom. Ikke hver dag!
Helst danonino som egentlig ikke er yoghurt men kesam. Drikker Biola innimellom. Yngste drikker opp kefirkartongen om jeg har kjøpt inn det til noe matlaging.
 
Hvorfor begrensninger på mengde?

Fordi de ikke skal ha for mye melk fordi det forhindrer annet næringsopptak. Både fordi det opptar plass til at magen kan romme mer variert mat med forskjellige næringstoffer. Og fordi melk i seg selv forhindrer opptak av jern. Og så er det tilsatt sukker i mange av de.
 
Takk for gode svar!
Hadde en diskusjon med ei venninne,der barna spiser ubegrenset, mens jeg begrenser det til max to om dagen med mine. Men jeg kunne ikke forklare hvorfor! NÅ kan jeg det :) :) :)
Har forresten variert kosthold ellers, bare for å ha sagt det ;) Og ser nå at en yoghurt om dagen holder....ikke to .... Takk folkens!
 
Min får med en yoghurt i bhg hver dag. Tror ikke han spiser så veldig mye av den lenger. Gått lei, men det er vanen:) Er den med fargerike kuler.
 
Back
Topp