XuperBs vei mot familieforøkelse

<3 herlighet for en tøff dame du er! Jeg får tårer i øynene. Såklart er det helt umenneskelig å ikke få en meltdown når du får en sånn beskjed. Jeg kan ikke engang prøve å sette meg inn i det du beskriver. Du er flink! Ta vare på deg selv og kos deg med masse godteri! Håper blødningen din snart er ferdig og at du kommer deg videre <3 masse lykke til!
 
Så utrolig trist å høre hva dere har vært gjennom :( Jeg kan ikke sette meg inn i det engang og jeg vet at det ikke er noe jeg kan si som trøster, så jeg sender bare en stor klem ❤

Håper du blir raskt gravid igjen og at dere kan se fremover :) Lykke til!
 
Takk dere. Det er egentlig en helt umenneskelig situasjon å være i kjenner jeg, og føler meg ikke så veldig tøff.

Kommer enda blod, og om det ikke har gitt seg til mandag så ringer jeg inn til sykehuset for å be om en sjekk. Det er ikke så mye, men det begynner å tære på. Tar vi med uken etter fødsel så har jeg gått i tre uker snart. Kunne forresten se ut som det er noe eggløsningslignende slim også (her deles det detaljer vøtt, godt dere er vant til det her inne :knegg: ) og jeg håper virkelig det er det - for da betyr det at syklusen kommer raskt i gang igjen. Håper virkelig kroppen samarbeider litt snart, for sånn som det er nå så blir jeg påmint hele greia hver gang jeg er på toalettet. Jeg vil bare få det unna, og leve som normalt. Kjipt at det ikke er noe poeng i å bruke eggløsningstester nå (har antageligvis såpass mye hCG i kroppen enda at resultatet antageligvis er feil om den skulle være positiv).

Men med min flaks må jeg vel inn på sykehuset neste uke og sjekke opp i hvorfor jeg fortsatt blør, og så har jeg fått en eller annen uvanlig komplikasjon som bare rammer 1 av 1 million eller noe sånt. *optimist* :rolleyes:
 
Selv om du ikke føler deg så tøff, for meg og de andre her inne er du det. [emoji173] Du deler erfaringer og opplevelser som man ikke kan forstå hvor vanskelig det er å gå igjennom.
Jeg håper du slutter og blø snart og at sykehuset hjelper deg!
Stor klem til deg[emoji177]
 
Selv om du ikke føler deg så tøff, for meg og de andre her inne er du det. [emoji173] Du deler erfaringer og opplevelser som man ikke kan forstå hvor vanskelig det er å gå igjennom.
Jeg håper du slutter og blø snart og at sykehuset hjelper deg!
Stor klem til deg[emoji177]

Takk. :Heartred

Idag klarte jeg ikke styre nysgjerrigheten min, og fyrte av en av eggløsningstestene jeg har fra make sure. Hadde den vært positiv så hadde jeg jo tolket resultatet som feil siden det bare er straks 3 uker siden dødfødselen (og i morgen er det to uker siden utskrapingen). Men, den var negativ den, så da regner jeg med jeg har så lite hCG i kroppen at det ikke slår ut på EL-tester. Så får jeg vurdere om jeg tester litt videre for å se om det stiger eller ei. Vi skal ikke prøve før etter neste mens, men det er jo greit å se om den kanskje kommer snart (dog kan jo eggløsningen alt ha vært).

Har vært så lite blødning siste par dagene at jeg ikke ringer inn til sykehuset i dag. I går var det en runde med noe "rester" (blodig slim for å dele litt ekle detaljer igjen) men ellers ingenting, og så langt i dag er det bare bittelitt farget utflod. Føles veldig greit om jeg blir ferdig med det her nå altså!
 
Her er forøvrig testen. Ingen tvil om at den er negativ.

4d92434e9e1ac6719fc8cfcf991d471b.jpg
 
Så bra at blødningen avtar nå. [emoji106] Og det virker som kroppen er klar igjen for å teste etter EL. Masse lykke til om du starter opp denne syklusen eller neste[emoji5]
 
Så bra at blødningen avtar nå. [emoji106] Og det virker som kroppen er klar igjen for å teste etter EL. Masse lykke til om du starter opp denne syklusen eller neste[emoji5]
Takk. Hjelper veldig på å komme seg videre og kunne se fremover når kroppen spiller på lag.

De siste dagene har det kun vært noe spotting og litt farget utflod. 3 uker siden fødselen nå, merkelig å tenke på.

Jeg har selvsagt, i god BV ånd, testet etter el idag igjen. Fortsatt like negativ, 3 dagen på rad. Håper tr ikke er så fryktelig mange uker unna. Da veit jeg ikke om jeg klarer å vente til hun har vært på besøk. [emoji14] Veit ikke om el har vært eller er på vei da. Vanskelig å si da de vanlige tegnene mine lett har kunne drukne i etterdønningene etter fødsel/utskraping. Men! Det er enda tidlig. Hodet mitt som tuller til tidslinja.

edb8574c8e27815a2324ffdf282912a6.jpg
 
Testet ikke etter el igår. Her er dagens test, 3 uker og 2 dager etter fødsel og 2 uker og 3 dager etter utskraping:
6255de784d6de5aaddd5fb7cab435a74.jpg


Syns ikke det er noe forskjell på dem, uansett negative alle sammen. [emoji14] Spent på når tr tenker å melde sin ankomst. Jeg håper det er snart!

Ellers går det meget bedre med meg. Begynner på jobb igjen neste uke, og idag skal samboeren og jeg trene for første gang på treningssenteret. Så det kombinert med hundetrening så blir dagene fort fylt opp etterhvert. Det blir godt!
 
Testet ikke etter el igår. Her er dagens test, 3 uker og 2 dager etter fødsel og 2 uker og 3 dager etter utskraping:
6255de784d6de5aaddd5fb7cab435a74.jpg


Syns ikke det er noe forskjell på dem, uansett negative alle sammen. [emoji14] Spent på når tr tenker å melde sin ankomst. Jeg håper det er snart!

Ellers går det meget bedre med meg. Begynner på jobb igjen neste uke, og idag skal samboeren og jeg trene for første gang på treningssenteret. Så det kombinert med hundetrening så blir dagene fort fylt opp etterhvert. Det blir godt!

Så bra at det går bedre med deg! :) Det er godt å ha noe å fylle dagene med og kanskje dere snart har noe nytt å glede dere til :)

Håper TR kommer snart så du vet at kroppen er i gang igjen og dere kan begynne å prøve :)

God helg ❤
 
Idag er det 1 mnd siden fødsel. Helt utrolig å tenke på egentlig, føles litt rart...

Har ikke hatt noe utslag på el-tester enda, men har siden rett før helga hatt noe som minner om el-slim, så kan være kroppen prøver men ikke helt får det til? Hadde ganske mye igår så håper det skjer noe snart.

Her er de to siste testene:
9751513a9a60819764b3f8c9591b689a.jpg


Er der egentlig noe forskjell på teststreken? De er jo uten tvil negative begge 2 da. #sværtutålmodig.

Litt støl i kroppen nå, hardt å begynne med trening igjen ja! I morgen skal jeg ha treningsveiledning, håper på noen gode tips til enkel styrketrening. Eier visst ikke styrke i overkroppen lengre så *ler*
 
Samlet sammen alle EL-testene i dag og tok bilde av de samlet, og det HAR jo vært en gradvis stigning! Det går seint, men det skjer noe nå. Nederste er fra i dag. De har jo blitt litt sterkere etter fristen, men det gjelder jo alle på bildet (jeg skreiv dato først, men begynte helt feil så da ble det feil på alle - merket de da bare med rekkefølgen de er tatt i hehe). De er tatt ca til samme tid på dagen, bortsett fra den i dag - den tok jeg noen timer tidligere.

4a91458eb280b64d3fdd577dd4c07b48.jpg


Håper på eggløsning i helga, og dermed tr rundt midten av mars. Da kan vi ha første PP i starten av april, og det er jo ikke sååå lenge til. Da rekker jeg å komme godt i gang med treningen, og å skru livsstilen min ellers tilbake til hvordan den var før 2016 og dermed miste noen kilo også.

Symptomstatus nå er mindre utflod/slim, og jeg har hatt endel mensmurringer/smerter i dag - muligens el-"smerter"/ubehag (har jo ikke vært vondt, bare ekkelt/ubehagelig). Har ikke pleid å ha det før, men kroppen er vel på en liten snurr etter fødsel. Har også litt mer vann i kroppen. Spennende dette, og endelig virker det som at det går fremover. Var veldig tungt en periode, hvor alt var på vent og det virket ikke som dagene gikk fremover i det hele tatt.

Har også bestilt en ny runde med el-tester. Har brukt opp alle fra make sure, og har bare digitale igjen. Vil ikke svi av de før vi er i en faktisk prøveperiode. *kremt* Og jeg har bare 10 av de også. Det er jo litt lite, tross alt. :p
 
Ser en liten økning på testene dine[emoji4] håper den dukker opp snart så dere kommer nærmere ny PP:)
Godt å høre at ting går fremover[emoji5]
God helg! [emoji254]
 
Hvordan går det med deg? :)

Takk som spør! Har hatt noen tunge dager, men går ganske bra nå igjen. :) Var på et ørlite besøk i noia-land pga hjernen overreagerte på en liten gryende forkjølelse (hjernen mente at jeg ikke fikk puste, og at det minst måtte være hjertesvikt eller to punkterte lunger). Det er ikke unormalt med økt angst en liten stund etter noe sånt hvor en tror det er noe galt med en selv, eller noen en er glad i, og særlig i den tiden vi er i nå hvor vi er tilbake i hverdagen. Heldigvis har hodet begynt å skjønne at en liten mini-forkjølelse ikke er noe å være redd for. Var hos lege også og fikk snakket med henne, tatt noen prøver for å sjekke at ting er greit (vitaminer, stoffskifte og slikt) og sjekket blodtrykket også. Alt så fint ut på den lille sjekken, og jeg regner med prøvene er greie også.

Igår var det 5 uker siden Julian ble født, og det er ganske tungt enda. Men jeg kjenner det går bedre og bedre, og nå har i alle fall tidsbegrepet normalisert seg igjen. Skjer ikke så mye syklusmessig og egentlig er det veldig greit, for da er jeg mest sannsynlig mer klar mentalt for å prøve igjen når tr har vært her. Slik jeg tolker kroppen og EL-tester så er EL rett rundt hjørnet nå, så det blir prøving i løpet av april. Da vil det ha gått minst 2 måneder siden fødselen, og det som virket som ei evighet for noen uker siden er jo egentlig ikke så lenge til. :) Det mest spennende blir om den fertile perioden kommer i påska, da skal vi nemlig på hyttetur sammen med min familie, og den hytta er litt mer lytt enn jeg liker! :knegg:

Er godt i gang med trening også og gjort noen grep kostholdsmessig, men har ikke gått ned noe i vekt enda. Tror kroppen er i sjokk over økt aktivitet og mindre mat og tviholder på fettet i panikk. :knegg: Men vet fra før av at den begynner å gi slipp etterhvert (har tidligere gått ned ca 30 kg, så kjenner igjen startfasen på nedgangen).
 
768fa30d7e957c3315f269f4ce621fa8.jpg


Gårsdagens el tester. Testet på kvelden også i går, og den var ca lik den på morgenen. Har ikke testet enda idag, jeg glemte rett og slett av det! Var ikke helt våken nei. :p
 
f599eaade630cac2532bad0c3b77f3c6.jpg


Positiv EL-test på morgenen i går, negativ på kvelden. Den 9. så tok jeg testen ganske tidlig på ettermiddagen, og jeg tror at hadde jeg ventet til rett før leggetid så hadde den også vært positiv (dobbelsjekket med digital på samme urin den 9. og den var negativ, men så at streken på testpinnen var veldig sterk).

Siden el-testen i går kveld ble negativ setter jeg i dag som 1.dpo - og forventer mens 25. mars. Siden jeg aldri har testet etter eggløsning før så aner jeg ikke hvor lang lutealfase jeg har, så er litt spent der. :)
 
Takk som spør! Har hatt noen tunge dager, men går ganske bra nå igjen. :) Var på et ørlite besøk i noia-land pga hjernen overreagerte på en liten gryende forkjølelse (hjernen mente at jeg ikke fikk puste, og at det minst måtte være hjertesvikt eller to punkterte lunger). Det er ikke unormalt med økt angst en liten stund etter noe sånt hvor en tror det er noe galt med en selv, eller noen en er glad i, og særlig i den tiden vi er i nå hvor vi er tilbake i hverdagen. Heldigvis har hodet begynt å skjønne at en liten mini-forkjølelse ikke er noe å være redd for. Var hos lege også og fikk snakket med henne, tatt noen prøver for å sjekke at ting er greit (vitaminer, stoffskifte og slikt) og sjekket blodtrykket også. Alt så fint ut på den lille sjekken, og jeg regner med prøvene er greie også.

Igår var det 5 uker siden Julian ble født, og det er ganske tungt enda. Men jeg kjenner det går bedre og bedre, og nå har i alle fall tidsbegrepet normalisert seg igjen. Skjer ikke så mye syklusmessig og egentlig er det veldig greit, for da er jeg mest sannsynlig mer klar mentalt for å prøve igjen når tr har vært her. Slik jeg tolker kroppen og EL-tester så er EL rett rundt hjørnet nå, så det blir prøving i løpet av april. Da vil det ha gått minst 2 måneder siden fødselen, og det som virket som ei evighet for noen uker siden er jo egentlig ikke så lenge til. :) Det mest spennende blir om den fertile perioden kommer i påska, da skal vi nemlig på hyttetur sammen med min familie, og den hytta er litt mer lytt enn jeg liker! :knegg:

Er godt i gang med trening også og gjort noen grep kostholdsmessig, men har ikke gått ned noe i vekt enda. Tror kroppen er i sjokk over økt aktivitet og mindre mat og tviholder på fettet i panikk. :knegg: Men vet fra før av at den begynner å gi slipp etterhvert (har tidligere gått ned ca 30 kg, så kjenner igjen startfasen på nedgangen).

Litt sent svar fra meg men håper det fremdeles går bra! :) Så greit og få sjekket opp litt og så bra at ting så bra ut :)

Det forstår jeg veldig godt. 5 uker er jo egentlig ingenting, jeg synes du er kjempetøff! Man har jo ikke noe valg, egentlig, men det virker som du er ved forholdsvis godt mot :)

Så flink du er! :)

Skal dere prøve igjen fra neste syklus?
 
Litt sent svar fra meg men håper det fremdeles går bra! :) Så greit og få sjekket opp litt og så bra at ting så bra ut :)

Det forstår jeg veldig godt. 5 uker er jo egentlig ingenting, jeg synes du er kjempetøff! Man har jo ikke noe valg, egentlig, men det virker som du er ved forholdsvis godt mot :)

Så flink du er! :)

Skal dere prøve igjen fra neste syklus?

Det går ganske greit. Fikk litt panikk i går igjen pga halsen føltes så trang og som alt snørte seg sammen. Har visst virusinfeksjon i halsen i følge legevakt. Skikkelig ekkelt, men ikke noe farlig. Så da var det ikke bare angst og en liten forkjølelse, heldigvis egentlig. Virus ser jeg for meg er lettere å bli kvitt enn angst.

I perioder er jeg ved veldig godt mot, og så er det jo noen nedturer - men tror det skal gå ganske bra. Har vært nøye med å bearbeidingen for å unngå at jeg blir helt nedbrutt. Og takk som sier det. :D

Jepp, og slik det ser ut nå får vi en veldig hyggelig påske. :happy112
 
Det går ganske greit. Fikk litt panikk i går igjen pga halsen føltes så trang og som alt snørte seg sammen. Har visst virusinfeksjon i halsen i følge legevakt. Skikkelig ekkelt, men ikke noe farlig. Så da var det ikke bare angst og en liten forkjølelse, heldigvis egentlig. Virus ser jeg for meg er lettere å bli kvitt enn angst.

I perioder er jeg ved veldig godt mot, og så er det jo noen nedturer - men tror det skal gå ganske bra. Har vært nøye med å bearbeidingen for å unngå at jeg blir helt nedbrutt. Og takk som sier det. :D

Jepp, og slik det ser ut nå får vi en veldig hyggelig påske. :happy112

Så ekkelt! Men godt det "bare" var infeksjon, det er mye bedre enn angst, ja :)

Ja, det er jo naturlig. Det er viktig å bearbeide og ta tak i ting, tror jeg, og ikke bare gå videre og late som at alt er fint. Da er det lett å få seg en smell senere. Det virker jo som at du er veldig bevisst da, i hvert fall, og det kommer man langt med :)

:D:D
 
Back
Topp