XuperBs vei mot familieforøkelse

Sender deg en stor klem! ❤️ Jeg har full forståelse for at du er lei deg og jeg håper så inderlig at ting ordner seg for dere snart ❤️

Takk. Håper også det.

Skjønner godt hva du mener med å føle seg "forrådt" av kroppen, og være oppgitt over at det tar så langt tid før ting er i orden. Jeg har liksom hele tiden på en måte forventa at akkurat det skulle rette seg opp raskt, og at vi ble gravid igjen med en gang, sånn at det skulle utdeles litt rettferdighet igjen. Men sånn er det ikke, og det er ordentlig kjedelig. Jeg håper vår dag skal komme, da vi sitter med et lite levende nurk i armene og kan tenke at alt det slitet vi har vært gjennom var litt verdt det. [emoji173]️
Håper du får en bedre dag i dag[emoji173]️

Nei, den rettferdigheten må vi visst vente lenge på. Livet er ikke for pyser. Godt jeg skal til samtale igjen om ei ukes tid, så får jeg rantet fra meg litt frustrasjon over dette katastrofeområdet kalt kropp.

Blir vel bedre utover dagen. Skal i alle fall til svigers på middag, og så skal jeg spise flere is i dag.


Lykke til med neste pp fine du ❤❤

Takk. :Heartred

Skal prøve wild yam neste dpo-periode, og om lutealfasen er like kort da så blir det gynekolog. Tenker jeg bestiller time privat så jeg slipper å via fastlege og ventetiden i det offentlige. Ikke tid eller tålmodighet til sånt.
 
Hod klem til deg, den følelsen er noe drit ❤️
 
Hod klem til deg, den følelsen er noe drit ❤️

Takk! Og det er den helt klart. Skikkelig dritt å føle at en ikke duger til det som skal være den mest naturlige ting i verden. Mislykket som kvinne rett og slett. :( Og jeg kjenner jeg bygger opp mer og mer irrasjonelt sinne mot de som blir gravide bare de vasker trusene sammen med mannens. Hmpf. :hungover: Og så får jeg dårlig samvittighet for det er jo ikke deres feil at kroppen min er teit og at jeg bare er supermisunnelig. :oops: Blir også litt smågrinete av alle velmenende "det skjer når du minst venter det". Eller det verste "ikke stress med det så går det nok" - som om man ikke føler nok skyld fra før av, så skal man altså føle at en stresser for mye og dermed ødelegger for seg selv. Heldigvis ikke fått høre det av så mange, men jeg prøver å ikke snakke så mye om det annet enn her inne med "likesinnede".

Prøver å trøste meg med at det er fint med vårbarn, og at å være født i februar er en fin måned å ha bursdag i - men jeg tror ikke det klaffer denne gangen heller. Det er en eller annen ubalanse i kroppen rett og slett, og jeg har tydeligvis alltid hatt kortere lutealfase enn mange (sjekket gamle appen, og om EL har vært dagen etter siste dag med slim så har jeg hatt LF på 10 dager, det er såvidt innafor nok det ...).

Prøve med naturlig progesteron-tilskuddopplegg denne pp, og så fyker jeg til lege om det fortsatt er teit lutealfase neste gang. Kunne tenke meg akupunktur også, men har ikke råd nå. :oops:
 
Sender deg en stor klem, XuperB! Det er utrolig frustrerende når ikke kroppen spiller på lag med en :(
Og helt enig, når jeg sier at vi gjerne vil ha en ny snart, er det så mange som sier akkurat det du skriver. Og også sånt som "hvis du stresser så mye, blir du aldri gravid". Har også fått, velmenende naturligvis, råd om at jeg burde vente ett år før vi prøver igjen. Men det er sånt som kommer fra folk som aldri har slitt med å få barn.
Håper kroppen din likevel er mer balanse denne pp[emoji172]
 
[emoji173][emoji173][emoji173] så synd det ikke klaffet denne gangen! Sender deg mange gode klemmer! Heier på deg! [emoji173]
 
Sender deg en stor klem, XuperB! Det er utrolig frustrerende når ikke kroppen spiller på lag med en :(
Og helt enig, når jeg sier at vi gjerne vil ha en ny snart, er det så mange som sier akkurat det du skriver. Og også sånt som "hvis du stresser så mye, blir du aldri gravid". Har også fått, velmenende naturligvis, råd om at jeg burde vente ett år før vi prøver igjen. Men det er sånt som kommer fra folk som aldri har slitt med å få barn.
Håper kroppen din likevel er mer balanse denne pp[emoji172]

Det rådet om å vente har jeg sluppet heldigvis, jeg har jo bikket de 30 så de skjønner det ikke bare er å vente. Håper også den er mer i balanse etter denne mensrunden. Syns denne er mer lik de jeg har pleid å ha, både i mengde og at jeg hadde antydning til mensensmerter (ikke på langt nær så mye som jeg hadde før, men allikevel kjente jeg det). Så noe er i alle fall mot normalen ...

[emoji173][emoji173][emoji173] så synd det ikke klaffet denne gangen! Sender deg mange gode klemmer! Heier på deg! [emoji173]

:Heartred

Litt bedre i dag, men syns fortsatt det er kjipt at kroppen er så kranglete. Menmen, får nok hjelp dersom den fortsetter å være tullete også neste gang. Har bestilt wild yam krem som visstnok skal være bra for lutealfasen (naturlig progesteron eller noe), og skal også bruke dong quai som visstnok skal være bra for syklusen, livmora og levra (av alle ting). Jeg satser hardt på at det enten funker pga urtene det inneholder, eller en placeboeffekt som kicker kroppen videre mot normalen.

Ikveld skal jeg trene hund og kose meg utendørs, så går også denne dagen fort og jeg er en dag nærmere EL. Mannen blir borte fra søndag til tirsdag, så det er bra jeg bare er på CD2. Ikke noe fare for EL mens han er borte.

Sjekket gamle appen, og ut fra loggen min ang EL-slim og hvordan eggløsning har vært i forhold til det de to temperundene så har jeg hatt EL mellom CD 17 og CD24 (da hadde kroppen forsøkt å slippe egg to ganger tror jeg). Lutealfasen virket å være på 10 dager, så har visst aldri hatt lang LF (kan være derfor det planlagate "uhellet" vårt tok sånn tid? I tillegg til at vi stort sett bomma på eggløsning så jeg hehe). I snitt var syklusen min på 29 dager, men varierte fra 26 til 34 (siste var bare en gang, ellers fra 26-31). Så har jo ikke hatt såååå stabil syklus som jeg har trodd, selv om den stort sett holdt seg på 28 og 29 dager med enkelte unntak.

Skal som nevnt prøve litt tilskudd denne runden, samt at jeg skal tilbake til mitt karboreduserte kosthold og kutte ut zeroen også i ukedager. Skal også drikke litt salvie-te. Fortsette med Yoga på tirsdager og spinning på fredager, og gode fine turer med hundene + hundetreningen. Da må da stressnviået være på et fint nivå, og kroppen fornøyd med sunne vaner og tilskudd? Jeg skal i alle fall ha mitt på det rene mtp livsstilen, så får ev. leger hjelpe meg om kroppen fortsatt er teit denne runden. Tempingen er jo genial for å avsløre sånt, el-tester har jo til nå ikke fungert på meg. Skal teste denne runden, mest for å bruke opp testene, og om de fortsatt er like vanskelig å tolke så driter jeg i det.
 
Teite tempen :( Masse lykke til i ny PP ❤️ Håper kroppen snart er på rett spor og at det klaffer!
 
Teite tempen :( Masse lykke til i ny PP ❤️ Håper kroppen snart er på rett spor og at det klaffer!

Teite hormonkrøllkroppen. Hmpf. Og skulle ønske jeg hadde litt mer tålmodighet med den, men jeg vil at alt skal funke nå. Helst for flere måneder siden. *sukk*

Hatt en fin kveld på trening da, med flink hund og trivelig selskap. Kjenner det var balsam for sjela, og jeg er i bedre humør nå enn før jeg dro. :)

Merker forresten at jeg har fryktelig mye vann i kroppen. Det er såpass at jeg fikk merker etter "prikkene" jeg hadde på sokkene mine i tillegg til der strikken på sokken går. Forlovelsesringen lager merke selv om den ikke er for trang, og jeg fikk merke etter buksa rundt magen også enda den ikke var stram i det hele tatt. Skal se om jeg ikke får litt fart på det med å spise karboredusert igjen. Tror dog også det er et tegn på at det er hormonkrøll i kroppen.
 
Håper så veldig at kroppen din vil være tilbake til normalen nå :)
Min andre tr lignet mer på sitt gamle jeg, så min kropp har i hvertfall behøvd 2 runder for å stabilisere seg. Denne gangen har syklusen vært mer som før.
Jeg har også begynt med yoga etter fødselen, og synes det er veldig godt for kropp og sinn. Også mtp at jeg får masse spenninger i nakke og skuldre, når det følelsesmessig er tungt.
Jeg unner deg så veldig, veldig mye å komme tilbake til normalen nå [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Klem
 
Jeg syns også yoga har hjulpet mye. Sliter også med spenning i nakke og skuldre. Håper at min kropp også er i gjenge igjen etter runde 2 nå.

Bah, har prestert å bestille dobbelt opp av dong quai og wild yam krem. Må enten returnere eller selge videre da. Boksen med dong quai holder jo til sånn type 10 prøveperioder, og det håper jeg nå at jeg slipper. Så om noen trøndere vil kjøpe så rop ut, kan leveres mellom innherred og Melhus nå på søndag.

Ellers cd3 og fortsatt tr. Blir nok 2 dager til tenker jeg. Har begynt å drikke salvie te, og det smakte heldigvis godt. Skal også begynne med dong quai idag. Hjelpe kroppen litt på vei med diverse urteremedier. Skader iallefall ikke å prøve.
 
Spennende! :) så flink du er [emoji173][emoji173] masse lykke til! Håper dette funker! [emoji173]
 
Spennende! :) så flink du er [emoji173][emoji173] masse lykke til! Håper dette funker! [emoji173]

Om ikke annet så gir det meg noe å okkupere hodet med nå. :p

Enda bedre dag i dag (enn så lenge). Hormoner på en snurr og sorg er jo ikke akkurat en vidunderkur for godt humør og stå-på-vilje. :p CD4 i dag, og tanta holder på å pakke sammen igjen. Spent på om EL kommer like seint denne gangen, eller om den kunne vurdert noen dager tidligere. Regner med det blir rundt pinse.

Dagene kommer heldigvis til å gå fort fremover, med masse planer med bikkja og treningskompiser, og forhåpentligvis finvær. Hadde en liten opptur idag, da to bukser jeg nesten ikke fikk igjen for noen uker siden sklei på litt bedre nå. Fortsatt for trange, men jeg mista ikke all blodtilførselen av dem. :knegg:

Har ikke tempet på noen dager, tenker jeg starter opp igjen med det på mandag. Egentlig hadde jeg vel neppe trengt å tempe før CD 10, men greit å jobbe inn vanen igjen.
 
Takk for fine hilsener på lørdag! Jeg hadde en super dag, med fin hundetrening og en trivelig kveld hos bestevenninna mi. Prøven på søndag med bikkja gikk ca som forventet, men hadde en trivelig dag med andre hundegærninger. Kom hjem til tomt hus da, samboeren er bortreist til i morgen kveld.

CD 6 her, og jeg har fyrt igang tempingen igjen. Nå blir det noen lange dager til el, spesielt om den kommer så seint som sist. Har ikke drukket noe særlig salvie te i helga, og glemte don quaien, men blir litt mer struktur nå fremover.

Litt spent på lutealfasen denne gangen. Håper den er normal igjen (eller at jeg slipper å finne ut av det pga graviditet). Realisten i meg sier at det nok vil ta lengre tid, selv om jeg håper på klaff raskt igjen.
 
Håper at alt skal være i rute igjen nå, XuperB[emoji173]️ jeg unner deg så veldig at det skal klaffe denne runden :)
 
Så trist å lese om at dere mistet den lille gutten deres:sad010

Har dere fått obduksjonsrapporten enda (kanskje jeg har misset et innlegg, for jeg så det ikke?)? Håper du snart blir gravid igjen med en liten lillebror eller lillesøster til Julian :hug013
 
Så trist å lese om at dere mistet den lille gutten deres:sad010

Har dere fått obduksjonsrapporten enda (kanskje jeg har misset et innlegg, for jeg så det ikke?)? Håper du snart blir gravid igjen med en liten lillebror eller lillesøster til Julian :hug013


Alt var fint med han, og forsåvidt meg også. Ingen underliggende sykdommer eller noe sånt. Det var morkakesvikt som var årsaken til at vi mistet han.

Håper også jeg blir gravid snart igjen, men frykter kroppen trenger en evighet på å komme seg igjen. Vært rimelig tøft både fysisk og psykisk dette.
 
Back
Topp