XuperBs vei mot familieforøkelse

Tipper det blir det, om ikke jeg plutselig får tantebesøk før den tid (tror ikke det, men hvem vet - kroppen min er jo ikke helt som den skal være før tiden).

Min lege har ikke peiling på sånt, derfor jeg ble litt skeptisk når jeg så hun sa noe annet enn det jeg mener legen på sykehuset sa, og har skrevet i planen. Mulig hun leser litt nøyere igjennom når jeg er tilfelle. Men når det uansett ikke skader å ta det tidligere. Kanskje minsker risikoen for SA også. Det hadde jo ikke gjort noe. :)

Nei, alt kan jo egentlig skje nå. Veldig spennende :wideyed:

Ja, det er vel derfor man ofte tar det, såvidt jeg har skjønt? Altså fordi man har hatt SA/MA tidligere. Du har ikke noe annet helsepersonell og rådføre deg med?
 
Testeskrekken min sier det går helt fint. [emoji23] Jeg har noen 25 mIU tester, men de nekter jeg å bruke så tidlig. [emoji14]

De sitter stuck i Trondheim sier sporingen, så da blir det ikke test før over helga. Om tempen holder seg relativt høy så tester jeg med en av de jeg har på mandag. Da er jeg 10 dpo, og tester mye tidligere enn planlagt. Om jeg ikke feiger ut.[emoji23]

Spinning om en halvtime, og så er det helg!

Fikk snakket med legen idag, og hun sa jeg skulle ta kontakt med en gang jeg blir gravid for å få resept på albyl-e. Sniktittet på skjermen og skrivet hun fikk fra sykehuset og der stod det albyl-e fra uke 12 mener jeg. Regner med hun dobbeltsjekker før jeg får det skrevet ut. Men har vel ikke noe å si å ta det tidligere? De med habituell abort får det vel fra første positive test så skadelig er det ikke? Hadde jeg enda stolt på fastlegen min.... Står på venteliste for å bytte, men tar tid!

Jeg har fått beskjed om albyl-e fra uke 10, aller senest oppstart i uke 12. Så starter seff i uke 10. Men det sjekker sikkert legen for deg :) :)
 
Nei, alt kan jo egentlig skje nå. Veldig spennende :wideyed:

Ja, det er vel derfor man ofte tar det, såvidt jeg har skjønt? Altså fordi man har hatt SA/MA tidligere. Du har ikke noe annet helsepersonell og rådføre deg med?
Kan alltids ringe gyn. De har den planen i journalen min. [emoji5]️
 
Jeg har fått beskjed om albyl-e fra uke 10, aller senest oppstart i uke 12. Så starter seff i uke 10. Men det sjekker sikkert legen for deg :) :)
Ja var vel det som ble sagt. Tul og albyl-e mellom uke 10 og 12. Er jo i uke 10 morkaka tar over. Men skader neppe å begynne tidligere.

Tmi, men hadde brun utflod nå ikveld. Tr som melder sin ankomst allerede? Erjo fryktelig tidlig! Jeg trenger ei krystallkule!
 
Våknet til vanlig tid idag, og et stup i temp. Med lett blødning i tillegg så er det nok tanta som har gjort sitt inntog, og cd1 har startet. Da er det bare å gjøre seg klar til ny pp!
6c7ce79b175d0ce07d4e43a315a671ce.jpg


Ble ikke så veldig skuffa, jeg kjente det egentlig på meg. Men jeg håper virkelig ikke lutealfasen min har tenkt å være så kort videre!

Nei, er vel bare å legge seg til å sove igjen. Har planer om å sove leeenge!
 
Åååå[emoji173] den kom brått på og uventet! Håper du får en fin syklus nå og at det ender med baby i januar [emoji8][emoji8][emoji8]
 
Var ikke det som skulle skje! [emoji20] Krysser fingrene for at dette er hennes siste besøk på en laaaang stund[emoji5]
 
Det var kjedelig da :(
Håper du får en god og rolig lørdag [emoji173]️
 
Våknet til vanlig tid idag, og et stup i temp. Med lett blødning i tillegg så er det nok tanta som har gjort sitt inntog, og cd1 har startet. Da er det bare å gjøre seg klar til ny pp!
6c7ce79b175d0ce07d4e43a315a671ce.jpg


Ble ikke så veldig skuffa, jeg kjente det egentlig på meg. Men jeg håper virkelig ikke lutealfasen min har tenkt å være så kort videre!

Nei, er vel bare å legge seg til å sove igjen. Har planer om å sove leeenge!

Så synd! :( Men kanskje det ikke er så dumt at kroppen får resatt seg litt? Neste gang sitter den! :)
 
Takk dere. [emoji4] Går egentlig veldig bra, tror kroppen trenger en normal syklus eller to for å komme seg, og jeg får også litt ekstra tid på å gå ned litt mer i vekt. Håper selvsagt mest på at det klaffer i mai, men jeg kjenner nå at jeg ikke har det så travelt. Føler meg litt tryggere om jeg vet kroppen er på rett kjøl på en måte.

Men altså, jeg trenger ikke tante-besøk vær måned fremover. Maks en gang til, men helst holder det med besøket nå. [emoji14]
 
Takk dere. [emoji4] Går egentlig veldig bra, tror kroppen trenger en normal syklus eller to for å komme seg, og jeg får også litt ekstra tid på å gå ned litt mer i vekt. Håper selvsagt mest på at det klaffer i mai, men jeg kjenner nå at jeg ikke har det så travelt. Føler meg litt tryggere om jeg vet kroppen er på rett kjøl på en måte.

Men altså, jeg trenger ikke tante-besøk vær måned fremover. Maks en gang til, men helst holder det med besøket nå. [emoji14]

Min lutefase var 3 dager kortere denne gangen etter SA (mistet jo myeeee tidligere enn deg da, men kroppen tuller jo uansett). Og antar jeg denne runden enten vil få positiv test eller normal lutefase :)

Januar/februar på oss da ❤
 
Min lutefase var 3 dager kortere denne gangen etter SA (mistet jo myeeee tidligere enn deg da, men kroppen tuller jo uansett). Og antar jeg denne runden enten vil få positiv test eller normal lutefase :)

Januar/februar på oss da [emoji173]
Har sett andre også ha kortere på første syklus. Og her strevde jo kroppen lenge før egget slapp.

Håper for oss begge nå! Og februar er fin mnd. Da har jeg bursdag, i tillegg har broren min, søskenbarnet mitt, ei tante og ene hunden min bursdag da. Bestemor og oldemor hadde også i februar. [emoji23] Jeg regner med at klaffer det må blir termin i februar og fødsel i januar. Det er mulig jeg blir satt igang før tiden, ev. må settes igang om det er dårlig vekst på slutten (håper ikke det da!).

Håper på el når vi er bortreist. Ekstra stor sjanse for å bli gravid når en er på ferie har jeg hørt.[emoji23]
 
Har sett andre også ha kortere på første syklus. Og her strevde jo kroppen lenge før egget slapp.

Håper for oss begge nå! Og februar er fin mnd. Da har jeg bursdag, i tillegg har broren min, søskenbarnet mitt, ei tante og ene hunden min bursdag da. Bestemor og oldemor hadde også i februar. [emoji23] Jeg regner med at klaffer det må blir termin i februar og fødsel i januar. Det er mulig jeg blir satt igang før tiden, ev. må settes igang om det er dårlig vekst på slutten (håper ikke det da!).

Håper på el når vi er bortreist. Ekstra stor sjanse for å bli gravid når en er på ferie har jeg hørt.[emoji23]

Haha, mange ting å tenke på med andre ord ;) Nei, her bryr jeg meg lite om hvilken måned/dag/uke bare jeg blir gravid snart.. Drittlei nå :(
 
Haha, mange ting å tenke på med andre ord ;) Nei, her bryr jeg meg lite om hvilken måned/dag/uke bare jeg blir gravid snart.. Drittlei nå :(
Det går igrunn for det samme for meg også. Bare det går bra er jeg fornøyd. Å bestille terminmåned er ikke noe jeg får til. Gikk jo over et år uten prevensjon før jeg ble gravid sist, og selv om vi bare satset på uhell og ikke direkte prøvde så hardt så blir jeg tydeligvis ikke så lett gravid som enkelte andre. Blir nesten mannevond av de som bare slutter på prevensjon og skal bare se hva som skjer, og så klaffer det med en gang! [emoji36] [emoji14]

Skjønner godt du er drittlei!!
 
CD 3, og tanta har egentlig vært ganske grei med meg nå. Jeg har pleid å ha endel vondt, men nå har jeg kun kjent noe sammentrekninger og ellers ingenting. Greit at hun oppfører seg pent når hun først er her. Tar en halv dose mer med jern disse dagene, siden jeg lå litt lavt på det. Kjenner nå at jeg nesten er litt glad det ikke klaffet nå, for jeg hadde kommet til å være ekstra nervøs for om det kanskje var litt tidlig for kroppen å bli gravid. I tillegg reiser vi jo utenlands om 12 dager, og det hadde vært kjipt å måtte være påpasselig med mat og sånt (jeg er sånn som gjerne vil smake på nye ting). Jeg hadde også vært veldig nervøs og brukt tiden på grubling i stedet for å kose meg. Nå får kroppen renset seg litt (ikke at det var så mye å rense, de skrapet ut det meste så :p ), og vi kan bruke ferien på å prøve i stedet for å bekymre oss (les: meg, mannen er flinkere til å ikke bekymre seg :knegg:

Pakken min fra komplett har kommet, og jeg irriterer meg litt over at jeg ikke fulgte magefølelsen og bestilte EL-tester i tillegg. Menmen. Sjekket hvor mange jeg har fra før, og det er 8 BT staver og 4 CB digitale. Jeg håper det holder denne perioden, jeg har i grunn brukt mer enn nok penger på apotek og på tester nå. Temper jo i tillegg og i den fertile perioden så får vi bare gjøre en innsats frem til FF har sagt eggløsning har vært. Kan alltids kjøpe noen om jeg ser det blir lite. Men, jeg er litt usikker på når jeg skal starte å teste. Jeg tror ikke eggløsningen kommer før CD 16-17. Da holder det vel å begynne om ei uke?

Nydelig vær her i dag, så skal henge ut noen tepper og sengtøy til lufting, før jeg tar med meg bikkjer ut på tur. Vi har hatt møkkavær i lengre tid nå, så litt sol blir godt.
 
CD 3, og tanta har egentlig vært ganske grei med meg nå. Jeg har pleid å ha endel vondt, men nå har jeg kun kjent noe sammentrekninger og ellers ingenting. Greit at hun oppfører seg pent når hun først er her. Tar en halv dose mer med jern disse dagene, siden jeg lå litt lavt på det. Kjenner nå at jeg nesten er litt glad det ikke klaffet nå, for jeg hadde kommet til å være ekstra nervøs for om det kanskje var litt tidlig for kroppen å bli gravid. I tillegg reiser vi jo utenlands om 12 dager, og det hadde vært kjipt å måtte være påpasselig med mat og sånt (jeg er sånn som gjerne vil smake på nye ting). Jeg hadde også vært veldig nervøs og brukt tiden på grubling i stedet for å kose meg. Nå får kroppen renset seg litt (ikke at det var så mye å rense, de skrapet ut det meste så :p ), og vi kan bruke ferien på å prøve i stedet for å bekymre oss (les: meg, mannen er flinkere til å ikke bekymre seg :knegg:

Pakken min fra komplett har kommet, og jeg irriterer meg litt over at jeg ikke fulgte magefølelsen og bestilte EL-tester i tillegg. Menmen. Sjekket hvor mange jeg har fra før, og det er 8 BT staver og 4 CB digitale. Jeg håper det holder denne perioden, jeg har i grunn brukt mer enn nok penger på apotek og på tester nå. Temper jo i tillegg og i den fertile perioden så får vi bare gjøre en innsats frem til FF har sagt eggløsning har vært. Kan alltids kjøpe noen om jeg ser det blir lite. Men, jeg er litt usikker på når jeg skal starte å teste. Jeg tror ikke eggløsningen kommer før CD 16-17. Da holder det vel å begynne om ei uke?

Nydelig vær her i dag, så skal henge ut noen tepper og sengtøy til lufting, før jeg tar med meg bikkjer ut på tur. Vi har hatt møkkavær i lengre tid nå, så litt sol blir godt.

Så bra at tanta er ålreit :)

Det er nok lurt å få "renset" og resatt kroppen! :) Og ikke minst så kan du nyte ferien :) Men neste runde, DA skal spiren sitte!

Jeg pleide å begynne på CD10 men det var fordi jeg hadde ustabile sykluser og var livredd for å gå glipp av EL :hilarious:

Håper du har hatt en fin dag :)
 
Deilig med ferie snart og at tr har oppført seg[emoji5] høres ut som en god plan!

Nyt finværet! [emoji4]Her snør det[emoji57]
 
Du er fantastisk! [emoji4] blir deilig å dra på ferie og kost deg med all slags mat uten å bli bekymret for en inni magen [emoji173][emoji173][emoji173]
 
Back
Topp