Voss vs. KK

Lil-17

Forumet er livet
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Dere fra Bergen.. noen som har vurdert å reise til Voss for å føde?
Noen som har erfaring Voss vs. KK?
 
Ingen erfaring selv, men på forumet med storesøster hadde jeg flere som dro til Voss! De som dro til Voss hadde veldig fine ting å si. Det hadde ikke alle som var på KK dessverre...
 
Er en del som drar til Voss har jeg skjønt, speisielt de som har fått avslag på planlagt KS på KK får gjerne det invilga på Voss.
Jeg personlig har ingenting negativt å si om KK, så jeg hadde ikke brukt tiden på å reise til Voss.
 
Jeg vil på storken denne gangen. Hadde fin fødeopplevelse på kk sist, men ikke på barsel. Har hørt mer positivt om barsel på storken.
 
Jeg vurderte Voss, men tok ikke sjansen siden de sender deg på kk hvis det blir komplikasjoner. Da følte jeg meg tryggere på KK, selv om jeg har mye dårlig erfaring der.
 
Jeg vurderte Voss, men tok ikke sjansen siden de sender deg på kk hvis det blir komplikasjoner. Da følte jeg meg tryggere på KK, selv om jeg har mye dårlig erfaring der.
Det er omtrent slik jeg følte ved valg av sykehus. Flekkefjord sykehus er et mindre, men godt omtalt, sykehus fremfor Kristiansand som er mye større. Men blir det komplikasjoner så blir man sendt til Kristiansand, og det blir jeg stresset av å tenke på. Sist fødsel var jeg i Kristiansand, og da kom hun som supermann med armen over hodet, ble tatt med vakuum etter godt over en times pressing. :) så kjenner at jeg er tryggere med å være i Kristiansand i første omgang ;)
 
Ingen erfaring selv, men en venninne syns de var fantastiske på Voss. KK nektet henne å bli satt i gang (store bekkenproblemer og diverse annet), Voss derimot hørte på henne og hun ble satt i gang kort tid etter samtale der. Min jordmor anbefalte og Voss så lenge man ikke hadde noen komplikasjoner underveis i svanger skapet. Hun sa det var mindre samlebånd-følelse der.

Vi vurderte det pga samboer får være der hele tiden, men sa det fra oss pga vi syns det blir for langt å kjøre på muligens vinterføre. I tillegg syns jeg det er skummelt i tilfelle man skulle få komplikasjoner.
 
Jeg skal til Voss, men for meg er det bittelitt nærmere enn KK. Men har hørt mer positivt om Voss enn Bergen, så veldig glad for at jeg skal dit. Større sjans for at pappaen får overnatte, og man får som oftest ligge lengre enn på KK. :)
 
Rekker nok aldri å komme oss til Voss så her blir det KK [emoji85] Hadde en fin opplevelse på KK forrige gang. Men skjønner ikke forskjellen på føden og storken? Og de ulike barselavdelingene..?[emoji28][emoji85] Anyone...? Fødte på Storken sist og var på barsel 1.... Hva er forskjellen...?
 
Back
Topp