Voss sjukehus

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 55 53 35 70
Nettside: https://helse-bergen.no/avdelinger/voss-sjukehus/fodeavdeling-voss
Adresse: Sjukehusvegen 16, 5700 Voss (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Steriltvannspapler
- Akupunktur
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Me er ei kombinert føde-/barselavdeling med 2 koselege miljøfødestover og 10 barselsenger fordelt på 6 rom. Far får overnatte med mor og barn så lenge det er sengeplass. Det er sjeldent at det ikke er ledig seng. Pappa og søsken kan komme på visitt hele dagen utenom hviletiden og frem til kl 20.00. Hviletiden er kl 12.00 til kl 15.00.
Andre besøkende: 15.00 til 16.00 og 18.00-19.30

Gjennomsnittlig liggetid: 3 dager.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor etter fødsel.

Parkering: Gode parkeringsforhold utenfor sykehuset.
Antall fødsler i året ca 500.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 56 53 35 00
 
Last edited by a moderator:
Her står det at de tilbyr badekar som smertelindring. Får man lov til å føde i badekar også, eller må man opp?
 
jeg og samboeren min var der i 4 dager. fikk ett rom for oss selv da. beste plassen for meg, skal opp der igjen forhåpentligvis nå i slutten av august med tulla.
 
Vi fødte der feb'14.
Da hadde de hvertfall lystgass.

Dere har noe å se frem til, Hannus.
Vi ble tatt veldig godt vare på der oppe.

Første gang, fikk eget rom hvor begge fikk seng, var der vel kanskje 2-3 netter.
Kunne nok blitt lenger, dro hjem på eget insj.
 
Hvorfor kan ikke Haukeland være mer som Voss ??
Enig.... Jeg vil egentlig på voss, like langt som til haukeland, men pga tidligre fødsler er "tryggest" på haukeland.. Veldig synd..
 
Har veldig lyst til å føde på Voss, men er så usikker på grunn av lang reisevei. Tar litt i underkant av 2 timer til Voss og ca 1 time til KK Haukeland. Hva ville dere valgt?
 
Har veldig lyst til å føde på Voss, men er så usikker på grunn av lang reisevei. Tar litt i underkant av 2 timer til Voss og ca 1 time til KK Haukeland. Hva ville dere valgt?
D spørs jo veldig NÅR dere reiser inn... Er som min sambo sa, at reiser vi til voss, så sender de oss i hvert fall ikke hjem igjen! (så lenge d er regelmessige rier).. Så vi velger nok Voss denne gangen, selv om KK er nærmere.. Har ingen dårlig erfaring fra KK når d gjelder fødsler , men når de ikke godtok oppfølging på meg denne gang, men Voss sa ja, så er ikke valget så vanskelig :)
 
Har veldig lyst til å føde på Voss, men er så usikker på grunn av lang reisevei. Tar litt i underkant av 2 timer til Voss og ca 1 time til KK Haukeland. Hva ville dere valgt?
kommer ann på et par ting, har du et risikofritt svangerskap ville jeg valgt voss, absolutt. men har du feks svangerkspasforgiftning eller svangerskapsdiabetes eller at fødselen starter prematurt så KK haukeland avd bergen. rett og slett mtp barneklinikken nærheten til den...
 
Jeg valgte Voss fremfor haukeland, veldig fornøyd med det valget. Hadde en fin fødselsopplevelse og barseltid på Voss :)
 
Back
Topp