Vondt..Uke 37 (Litt detaljert...) Noen råd/hjelp?

marri86

Glad i forumet
Jeg er per dato 37+2 på vei,førstegangsfødende...

Har i flere uker hatt vondt nederst i magen,ved bekkenet og noe underlivet.Var på legen på kontroll på mandag,fikk beskjed om at kroppen bare gjør seg klar,greit nok.Hodet hadde ikke festet seg helt,men fikk inntrykk at det var "delvis" festet,og lå bra til. (Dette var da 36+3)

I hele helga har jeg hatt intense smerter i nederste del av magen.De varer opp til et minutt tror jeg og kommer og går i et par timer uregelmessig,før de gir seg..Kan få flere sånne "perioder" iløpet av dagen..Når det er vondt så kan jeg nesten ikke stå på beina,vondt å sitte,må bare ligge.
Er heller ikke helt i form føler jeg..Slapp og dårlig matlyst.Har vært en del på do og mye luft i magen.Men må si at jeg tar jerntabletter,(og meg og jerntabletter funker ikke bra sammen,så har hatt forstoppelse en god uke før nå) så vet jo ikke om det er dårlig mage heller..Spist svisker hele uka og,men bare vært skikkelig luft i magen siste dagene.Men har da og blitt mer normal fordøyelse (utenom må ofte)
Lillejenta mi er veldig aktiv,men det har jo hun og vært hele tiden siden jeg merket at hun beveget seg i uke 18 ca.Har og mye kynnere,ubehagelige,men har hatt det i 8-10 uker og...Så er ikke nytt det...

Fikk og kommentarer i slutten av uka av blant annet min mor og søster at de så at magen hadde synket.

Er det vanlig at det gjør så vondt nå?Jeg skjønner jo at kroppen gjør seg klar og modner,men de smertene jeg har hatt før,er jo ikke så intense som nå..Ligger egentlig og vrir meg i smerte når det skjer...Vil heller ikke ringe føden og være panisk for noe som er vanlig heller..

Skal ikke til jordmor før 10 Desember heller...

Beklager,ble et forvirrende og merkelig innlegg,men håper noen har et eller annet svar til meg.
 
Det er litt vanskelig å svare på hva som er normale smerter, da smerter oppleves forskjellig fra kvinne til kvinne. Jeg hadde ikke akkurat vondt i magen på slutten, men kjente et veldig nedpress - det var tydelig at "noe" lå langt ned for å si det sånn. Og jeg hadde mye kynnere og menssmerter.

Uansett om dette er helt normalt eller ikke, syns jeg du skal ringe til Føden og spørre. Det er sååååå mye bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Og de er jo der for deg, ikke omvendt. Så ring og spør du, så får du innspill fra fagfolk :)

Lykke til med innspurten forresten :)
 
Jeg hadde også noe lignende smerter frem til hodet var helt festet og jeg fikk beskjed om at det sansynligvis var hodet som lå og presset på en nerve. Det var utrolig vondt og jeg ble helt hemmet da det stod på som værst, klarte absolutt ingenting.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok ringt føden eller legen for å få bekreftet hva det er. Jeg dro selv til legen pga smertene jeg hadde, er bedre å ta en tlf for mye enn en for lite :)
 
Takk for svar :)
Endte med at jeg ringte føden for fikk utover kvelden konstante magesmerter.. :(

Så måtte dra for en sjekk..Visste seg at hodet hadde festet seg nå (endelig),Det vonde jeg har er da modningsrier...
Så ble hjem igjen og 2 paracet for natten..Fikk heldigvis sove inatt..Men får forloveden til å kjøpe varmeflaske på veien hjem idag..Men huff,håper jeg slipper det her i 3-4 uker...Hadde vært litt kjekt om hun hadde hatt lyst til å komme litt før,hvis det skal forsette sånn neste tida...

Ellers får jeg ikke skrytt nok at jordmora som var på vakt på Føden på Skien Sykehus..Kjempekoslig og proffesjonell dame som tok det alvorlig. :) Håper jeg får henne når jeg skal føde på ordentlig. :)
 
Godt å høre at du skryter av de, for oss andre som også skal føde der!! Lykke til videre!
 
Back
Topp