Vondt nederst i ryggen? Wææ

jeanettm

Elsker forumet!!
Augustmødrene 2014
Bare lurte på om det er noen her som har opplevd å ha vondt bak i ryggen når man bøyer seg framover? Er 12+2 idag, og det føles ut som jeg får en strekk hver gang jeg bøyer meg. Mer ubehagelig enn vondt.. Noen som vet hva det kan være? :)
 
Vil si det er ganske normalt, men dukker opp i forskjellige stadier. Gå til legen om du er bekymret. Men alt er nok i skjønneste orden ;-)
 
Er nok bare en strekk i ryggen. Dette har jeg og, og dette kom i uke 13-14 her, men har plagdes med ryggen siden forrige fødsel sommeren 2007. Nå får jeg slike smerter at jeg ikke klarer og gå på det verste og da må jeg bare legge meg og slappe av. Er sykemeldt, men skal snakke med legen nærmere om dette da jeg skal dit og få fikset ny sykmelding i løpet av uke :)
 
hvis det varer lengre og du får mer vondt så vil jeg si det enten er bekkenløsning eller låsning. har selv bekkenløsning men jeg fikk det ikke før uke 27 og takk gud for det for det er ikke noe artig så vondt som det er.
men hvis du har vondt enda lengere kan det være greit å kontakte lege som kan hjelpe deg :)
 
Ja, jeg hadde det sånn. Men så begynte jeg å tenke over hvordan jeg bøyde meg og h a slags arbeidsstillinger jeg brukte, så da gikk det over da jeg var ca. seks måneder på vei. Passet også på å ta det med ro og ta pauser. Jobber i barnehage, og sa ifra til de jeg jobber med slik at de tok mer hensyn og hjalp meg med tunge ting.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vondt i korsryggen eller? Jeg er bare 9+1 og fikk konstantert bekkenlåsning. Går til kiropraktor for å knekke på plass. Er ikke sikkert det er låsning da, men det er en mulighet. Pass på både statisk og dynamisk arbeid med ryggen, ta ofte pauser og forsiktig med løft som er nevnt over her :) i tillegg fikk jeg beskjed om å trene kjernemuskulatur, det kan hjelpe :)
 
Jeg slo ryggen min i 2006, å hadde da vondt i et halvt år ca.. Så vært fin, men nå som jeg ble gravid har jeg merket ryggen allerede ifra ca 3. Mnd på vei.. Holdt ut i jobben frem til for 3 uker siden. Så er nå 100% sykemeldt.. Jobber på sykehjem med mye tunge løft...
Men anbefaler deg å gjøre tiltak som varmeflaske, dusj, gå turer i urent terreng vist du klarer det, bør ikke være lange turen. Bare så man ikke stivner.. Har også funnet en genial metode som fungerer for meg.. Fått en ammepute av en i familien, men nå bruker jeg denne som pute i sofaen :D Genial! :D
 
Back
Topp