Vondt bryst

emma1

Betatt av forumet
3dager gammel baby som har tatt pupp kjempe fint. Men det ene brystet er skikkelig vondt under de første sugene + at det er stenhard i nedre del av brystet og verker veldig.

Tips/triks?
 
Prøv å massere brystet bittelitt før du legger til babyen, slik at utdrivningen av melken starter før baby dier. Og når baby har diet en stund kan du massere brystet hvor det er hardt mens baby dier :)
Men det er alltid vondt å amme i starten- man er jo ikke vandt til det. Smør brystvorten med litt morsmelk etter hver amming og lufttørk, det kan hjelpe på såre brystvorter hvertfall.
 
Varm dusj hjalp på meg :) jeg hadde så vondt i brystene når melka mi begynte å komme at jeg satt å grein hver gang jeg prøvde å amme. Men det hjalp med en varm dusj og å massere puppene før amming :)
 
Signerer rådene over, og vær litt oppmerksom på om du skulle få feber eller andre symptomer på brystbetennelse. Bytter du ammestilling ofte? Hvis det er hardt og vondt under kan det være lurt å ha haken til barnet den veien.
 
Signerer rådene over, og vær litt oppmerksom på om du skulle få feber eller andre symptomer på brystbetennelse. Bytter du ammestilling ofte? Hvis det er hardt og vondt under kan det være lurt å ha haken til barnet den veien.
Ja, forsøker å bytte ammestilling :) verker på høyre pupp også nedre del inn mot "kløfta"... har hatt henne mest liggende den veien, men synes ikke det hjelper :(
 
Ja, forsøker å bytte ammestilling :) verker på høyre pupp også nedre del inn mot "kløfta"... har hatt henne mest liggende den veien, men synes ikke det hjelper :(

Hvis den ikke går bort når brystet er "tomt" og du ikke får løst den opp med varmt vann og massasje heller ville jeg dratt til legen. Hvis du har tilstoppede melkeganger kan det bli betent, men litt nesespray kan gjøre at det renner lettere :) håper du får løst det opp!
 
Back
Topp