Vonde ledd

Har blitt litt bedre hos meg men verker fortsatt i knærne dersom jeg har vært mye i aktivitet. Det må være hormoner, for jeg ammer ikke.
 
Her blir det bare verre og verre [emoji30] ryggen, fingrene, knær og ankler. Går som ei kråke
 
Litt godt å høre at det er flere. Har det akkurat sånn selv. Når jeg skal reise meg etter å bare ha sittet i sofaen en stund nå jeg liksom gå meg til. Så stiv og rar i hoftene[emoji57]
 
Blitt bedre i knærne .en være ellers. Og mistenker at knærne blir vonde igjen når jeg blir mindre lat og går mer tur...
 
Blitt bedre i knærne .en være ellers. Og mistenker at knærne blir vonde igjen når jeg blir mindre lat og går mer tur...

Og jeg som håper at knærne blir BEDRE når jeg blir mindre lat og går mer tur.. [emoji23]
 
Og jeg som håper at knærne blir BEDRE når jeg blir mindre lat og går mer tur.. [emoji23]
Nope. Å la de hvile hjelper for meg. Men er ikke aktuelt å bare sitte inne heller :p
 
Det kjennes ut som om jeg har gikt om dagen (spesielt i knær og ankler) samt vonde albuer og skuldre.

Flere som har vondt for tiden, og kanskje vet hva det kommer av. Og når det går over?
Hei, sniker fra juli. Har du lest om ammegikt? Hormonet relaxin som gir bekkenløsning i svangerskapet produseres så lenge man ammer. Det gir opphav til leddsmerter i kroppen etter fødsel hos enkelte. Jeg hadde vondt over alt og slet med søvnen da frøkna her var ca 3 mnd. Nå er hun blitt 5 mnd og jeg har vært smertefri i 2-3 uker. Jeg hadde god effekt av et varmt bad før leggetid, og evt en paracet om det ble for ille.
 
Hei, sniker fra juli. Har du lest om ammegikt? Hormonet relaxin som gir bekkenløsning i svangerskapet produseres så lenge man ammer. Det gir opphav til leddsmerter i kroppen etter fødsel hos enkelte. Jeg hadde vondt over alt og slet med søvnen da frøkna her var ca 3 mnd. Nå er hun blitt 5 mnd og jeg har vært smertefri i 2-3 uker. Jeg hadde god effekt av et varmt bad før leggetid, og evt en paracet om det ble for ille.
Når jeg søker det opp er det stort sett bare forumtreff jeg får, men lite skikkelig info. Om du har noen kilder er det flott :) (ikke at jeg betviler deg, jeg vil bare vite mer)
 
Når jeg søker det opp er det stort sett bare forumtreff jeg får, men lite skikkelig info. Om du har noen kilder er det flott :) (ikke at jeg betviler deg, jeg vil bare vite mer)

Jeg finner ikke så mye god forskning på det jeg heller, fikk informasjonen av ei venninne som er jordmor. Hun sa det stod litt om det i denne artikkelen, men ser at man bare får lese et sammendrag når man ikke har tilgang på det fagbiblioteket. Finner noe om man søker på engelsk, men av norske kilder er det helst lommelegen og forum som går igjen. Ser uansett ut til at leddsmerter i etterkant er vanlig, og forsvinner..

Title: Hip, knee, and foot pain during pregnancy and the postpartum period
Author(s): Valerie J. Vullo, James K. Richardson, and Edward A. Hurvitz .
Source: Journal of Family Practice.
 
Jeg finner ikke så mye god forskning på det jeg heller, fikk informasjonen av ei venninne som er jordmor. Hun sa det stod litt om det i denne artikkelen, men ser at man bare får lese et sammendrag når man ikke har tilgang på det fagbiblioteket. Finner noe om man søker på engelsk, men av norske kilder er det helst lommelegen og forum som går igjen. Ser uansett ut til at leddsmerter i etterkant er vanlig, og forsvinner..

Title: Hip, knee, and foot pain during pregnancy and the postpartum period
Author(s): Valerie J. Vullo, James K. Richardson, and Edward A. Hurvitz .
Source: Journal of Family Practice.
Takk:)
 
Hvordan går det med dere nå? Her er det fortsatt like ille! [emoji31] stiv og støl i kroppen... er det virkelig normalt??!!
 
Hvordan går det med dere nå? Her er det fortsatt like ille! [emoji31] stiv og støl i kroppen... er det virkelig normalt??!!

Her har det bare blitt verre.. Det går vel over, men begynner å bli rimelig lei nå!
 
Jaa.. så stiv.. alle bevegelser gjør vondt nesten.. hadde så lyst til å komme meg i form etter fødsel, men det er ikke like lett... blæ

Hos meg går det seg til etter en stund, slik at jeg i hvertfall får gått turer hver dag. Men etter jeg reiser meg fra seng eller sofa så bruker jeg en god stund på de første meterne.. Og for ikke å snakke om ned trappa :p
 
Hvordan går det med dere nå? Her er det fortsatt like ille! [emoji31] stiv og støl i kroppen... er det virkelig normalt??!!
Knærne er bedre, og de var de værste leddene mine. Men kjenner de mer i dag enn de siste par ukene, tror kanskje jeg kjenner væromslaget i de.
Resten er også litt bedre, men ikke bra.
 
Jeg har vært til legen idag pga vonde/stive knær og fingre. Tatt blodprøver og henvist mr av knærne[emoji849]

Okei. Huff, dette er ikke noe særlig altså. Vært til mr av skulder, og røntgen av alle andre ledd nesten. Mye smerter i ledd og muskler nå. Har stigende blodprøver fra januar som tyder på en pågående betennelse i kroppen. Og er henvist til revmatisme sykehus [emoji31]
 
Back
Topp