Vonde kynnere

blåbærtua

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Har hatt kynnere siden uke 15-16, men da har magen bare blitt hard og ikke noe mer. De to siste kveldene har jeg derimot hatt mange vonde kynnere, altså menssmerter i nedre halpart av magen sammen med kynnere, når jeg ligger på sofaen. Disse bygger seg opp og det kommer innimellom flere av de på rad. Minner om første riene jeg fikk når fødselen startet sist, men de gir seg når jeg kommer meg i bevegelse/gjør noe annet.. Er virkelig maseriene kommet allerede?? Jeg er kommet til uke 29+5.. Blir det 10 uker med modning? Det kan bli greit slitsomt i lengden kjenner jeg..
Flere som har fått slike allerede?
 
Har hatt kynnere siden uke 15-16, men da har magen bare blitt hard og ikke noe mer. De to siste kveldene har jeg derimot hatt mange vonde kynnere, altså menssmerter i nedre halpart av magen sammen med kynnere, når jeg ligger på sofaen. Disse bygger seg opp og det kommer innimellom flere av de på rad. Minner om første riene jeg fikk når fødselen startet sist, men de gir seg når jeg kommer meg i bevegelse/gjør noe annet.. Er virkelig maseriene kommet allerede?? Jeg er kommet til uke 29+5.. Blir det 10 uker med modning? Det kan bli greit slitsomt i lengden kjenner jeg..
Flere som har fått slike allerede?
Det var slik det startet hos meg..
 
Har hatt kynnere siden uke 15-16, men da har magen bare blitt hard og ikke noe mer. De to siste kveldene har jeg derimot hatt mange vonde kynnere, altså menssmerter i nedre halpart av magen sammen med kynnere, når jeg ligger på sofaen. Disse bygger seg opp og det kommer innimellom flere av de på rad. Minner om første riene jeg fikk når fødselen startet sist, men de gir seg når jeg kommer meg i bevegelse/gjør noe annet.. Er virkelig maseriene kommet allerede?? Jeg er kommet til uke 29+5.. Blir det 10 uker med modning? Det kan bli greit slitsomt i lengden kjenner jeg..
Flere som har fått slike allerede?
Mine kynnere startet uke 13 og se da litt bonde. Etter uke 16/17 er de blitt verre og verre og jeg går mer eller mindre med konstante kynnere dagen lang ig på natten. Noen er litt vonde, noen er mer vonde ig bygger seg opp og noen er så gale at jeg må puste meg gjennom de, spesielt de på ettermiddag/ kveld. Jeg har problemer med å gjøre ting og bevege meg/ gå pga vond mage og konstante kynnere. Sjekket do 3 uker siden og livmorhalsen hadde heldigvis ikke blitt svekket av dette enda. Skal på vektestimering på mandag og da sjekker de livmorhalsen også så jeg er veldi spent .
 
Jeg har også hatt mye kynnere,men denne gangen har de ikke vært så vonde som forrige svangerskap. Den siste uken har jeg også hatt det som du beskriver,med menssmerter sammen med kynnerne.
 
Aiai, da får jeg følge litt ekstra med og ta det med ro fremover!!
Å roe ned høres ut som en god idé, ja. Om du begynner å kjenne mensmurringene i ryggen også, så burde du dra til føden for en sjekk. Det er jo en del som har vonde kynnere og slikt, men de skal jo igrunnen ikke være noe mer enn ubehagelig om man skal tro på fagpersoner. Og jeg mener absolutt ikke å skremme deg! Det var bare sånn det startet hos meg.
 
Jeg har hatt det sånn siden uke 20/21, og må i følge gyn forvente å ha det sånn og mer frem til fødsel. Man skal være påpasselig når kynnere kommer med ryggsmerter, nedpress og stikninger.
 
Tror nok mine kynnere er ganske vanlige, selv om de er vonde. Det er nok bare en del av modningsprosessen og den varierer jo fra person til person, og fra svangerskap til svangerskap. Jeg hadde bare ikke forventet at de skulle komme allerede nå, for jeg vil tro det er ganske plagsomt å gå sånn i lengden! I tillegg får jeg litt "fødselsflashback" når de kommer regelmessig og jeg rekker å bli pittelitt bekymret før de dabber av. Ingen stikkinger, ryggsmerter eller nedpress, så da får jeg nok bare forberede meg på at dette er normalen fremover..
 
Ja, de kan ligne godt på begynnende rier. Er du i tvil om hva det er, kan du ta to paracet og hvile og se om det går over innen en time. Det er det føden på Ullevål anbefaler, med mindre det er blødning da. Etter uke 32 er stikninger og nedpress en god prosess ift modning visst nok. Ligger lillemann med hodet ned nå forresten? Endring av leie kan visstnok medføre nye "smerter". Ellers er det aller meste helt normalt ja, om enn plagsomt, heldigvis :)
 
Back
Topp