Vond melkespreng

Major80

Flørter med forumet
Septemberlykke 2015
I går kom melken og jeg har så spreng og vondt at jeg ikke klarer og sove godt eller bevege meg skikkelig.
Lillegull sover så utrolig mye både dag og natt.
Og når jeg vekker henne for å amme så sovner hun fra ganke kjapt igjen.

Kan jeg pumpe og gi flaske eller skal jeg ikke gjøre noe med sprengen nå og bare la henne drikke når hun vil?

Hva gjør dere?
 
Jeg pumpet slik at den verste sprengen forsvant, og frøs ned melka. Hvis hun er nyfødt er det vel ikke anbefalt å begynne med flaske. Bare ikke tøm brystet hvis du pumper, da vil du bare øke produksjonen enda mer :-D

Hvis hun legger på seg bra så er det ikke nødvendig å vekke henne. Hvor ofte spiser hun? Hvis det er sjeldnere enn hver 3. time på dagtid og hun virker slapp/sovner før hun rekker å få i seg noe særlig så ville jeg snakket med helsesøster.
 
Dersom hun ikke rekker spise nok før hun sovner, forsøk å "kile" henne lett under føttene eller bak ørene eller lignende mens hun ligger til brystet, kan hjelpe til å holde henne våken og spise litt mer. Og vei henne på helsestasjonen for å sjekke om hun har tilfredsstillende vektøkning :)

Den verste sprengen gir seg etter få dager heldigvis! :) Du kan håndmelke litt for å lette på det verste trykket, kan også være lurt å gjøre før du legger henne til, slik at hun ikke får så heftig trykk når hun skal spise.
 
Jeg håndmelket vekk den verste sprengen. For det meste bare bet jeg tennene sammen.
Det er vondt, ja, men innen en uke er det mye bedre.
 
Ok takk for svar ;) skal på helsestasjonen idag, så skal se vekt osv da ;)
 
Back
Topp