voldsomme smerter når minsten sparker

..123..

Betatt av forumet
Hei og hopp! 

Siden jeg er førstegangs gravid aaaner jeg virkelig ingen ting om hva som er normalt og ikke, eller hvordan bekkenløsning, kynnere etc skal kjennes ut. 
Det jeg lurer litt på, er om noen andre opplever sparkene til babyen så voldsomme at man nesten "går i bakken?" 
Det er ett spesielt sted han treffer, på høyre side, skrått for hoftebeinet på en måte, og det bare gjør så vanvittig vondt. Jeg går rett i knestående og mister faktisk pusten når han treffer der. Smertene stråler ut i hele kroppen og jeg blir svimmel. Er jeg heldig treffer han meg flere ganger akkurat der etter hverandre, og jeg sliter med å hente meg inn. Andre ganger er det ett spark liksom, og så treffer han ved siden eller noe, og da forsvinner smerten etter noen minutter. Smerten minner veldig om de intense eggløsningssmertene jeg hadde før jeg ble gravid, og det er nesten så jeg lurer på om han treffer eggstokken rett og slett, og at det er den som er vond? 

Noen som har opplevd lignende eller aner hva det kan være? Snakket med legen idag, men han sa bare at det sikket var kynnere. Skal det kjennes slik ut? 
Jordmor sa tidligere at det nok var i forbindelse med bekkenløsningen, men korsryggen min gjør liksom vondt og stråler på en helt annen måte (som jeg antar er bekkenløsning) enn dette, så jeg er litt forvirra :-P 
 
Jeg syns ikke det høres ut som kynnere! Det er jo ikke vondt... Jeg tenker at hvis du har "voldsomme smerter" når han sparker at du bør ta en tur til jordmor eller sykehuset for jeg kan ikke forstå at det skal være sånn..? Jeg har en veldig aktiv gutt i magen og ja, det er ubehagelig når han sparker i ribbeina, men det er ikke så jeg knekker i bakken, liksom...
Håper de finner ut av det og det blir bedre!
 
Hmm.. Jeg pleier å få skikkelig ubehag når jeg får kynnere, men da blir jo magen hard som en sten.. Men det er ikke så vondt at jeg stuper...
Setter jeg meg ned når jeg får disse kynnerne, så går de oftest over av seg selv.
Det at babyen sparker å treffer ribbein er jo ikke særlig godt.. Men at det har noe med bekkenløsning er jo litt merkelig synes jeg også. Får man en bekkenlåsning, blir det intense smerter der og da, men de er jo korsrygg/bekkenrelatert..
Håper du finner ut av det:)
 
Det der tror jeg hverken er kynnere eller i forbindelse med bekkenløsning. Jeg er gravid for tredje gang og har aldri hatt slike smerter ved spark, heller ubehag enn voldsomme smerter. 
Jeg har ikke vært plaget med kynnere men har hatt og har bekkenløsning hver gang.
 
Synes din egen teori om at han kanskje treffer eggstokkene høres mest sannsynlig ut, uten at jeg har peiling på den type smerte. Men jeg er iallfall rimelig sikker på at det ikke er kynnere. Kynnere kommer uavhengig av spark, og det er et ubehag (ikke nødvendigvis) som sitter i hele livmormuskelen, altså ikke ett spesifikk sted på siden. Ved kynnere blir magen hard pga at livmora strammer seg. Jeg ville fått sjekket det opp mer hvis det fortsetter, jeg kan ikke skjønne at spark skal gjøre så vondt.
 
Min baby har i det siste funnet ut at blæra er en fin bil. Hun har liksom funnet et spesielt punkt som gjør veldig vondt. Ikke i nærheten av det du opplever, men jeg synes teorien din høres fornuftig ut. Men at det skal gjøre så vondt er vel ikke så bra, så kanskje du skulle få det sjekket ut? Kanskje du har en cyste eller noe? Ikke vet jeg, men det er bedre å gå til lege/jm en gang for mye enn å være urolig for at noe er galt
 
Jeg og har litt smerter til tider når hun sparker, ikke slike intense smerter du beskriver,men spesiellt på høyre side av livmora så er det ømt og det gjør vondt hvis hun presser eller sparker ut der.. hva det kommer av aner jeg der i mot ikke...
 
Hmm.. Skal ringe til jordmor igjen og høre med henne, for jeg kjenner at det gjør meg litt nervøs. Har liksom ikke hørt om noen andre som har opplevd lignende, og jeg kan jo heller ikke tenke meg at det skal være normalt.. 

Nå er det ikke hver dag det skjer, det kommer liksom litt an på hvordan han ligger, og de siste dagene har han lagt med beina opp mot ribbeina virker det som, mens nå begynner han å nærme seg dette punktet igjen, og jeg kjenner at jeg er livredd for at han skal treffe der.. 
 
Back
Topp