Vokser barna dine opp med kjæledyr?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Har dere noen kjæledyr? Eller skal dere få?
Hvilke plikter har barna ift kjæledyrene?

Vi har to katter :) Ungenes ansvar er å kose og leke med dem, samt å gi dem vann og mat daglig før de går på skolen :) Og skjekke matskålene dems om kvelden.
 
Vi har en katt og to kaniner. Ungene har ikke noe ansvar for de, men liker godt å hjelpe til med rengjøring og gi mat/vann.

I tillegg har farmor hund, mormor og morfar har hund + akvarie. Og farfar og kona har hund.
 
Har ein katt ❤️ Håpar på fleire bor alle barna er blitt litt større. Men dei SKAL vokse opp med dyr! Er veldig viktig for meg, og trur barn lærer mykje av å ha husdyr.
I første omgang er det å kose/leike med dyra. Etterkvart blir stell og det å gi mat osv ein del av pliktene.
 
Vi har en katt. :) Jentungen har ingen plikter. Har ikke sett katten på over en måned, så begynner å bli litt nervøs. :( Er endel rev og ørn her...

Som EJ sier så mener jeg også at det kan være litt viktig for unger å vokse opp med dyr. De lærer utrolig mye empati på den måten.
 
Vi har to katter. Ikke noe ansvar, de koser med de og eldste slipper de ut/inn hvis de vil eller gir mat på morgenen hvis jeg ennå er på badet og de maser.
 
vi har en katt å en hund, ungene sitt ansvar er å passe på at de har mat/vann. ellers lære seg hvordan dyrene ska behandles,de e med på det meste som de vil være me på. klo klipping. lufte hunden, plukker bæsj osv..
 
Vi har en katt og 2 gullfisk.
Vesla hjelper til med å mate fiskene hver dag. Ellers så tar malingen av pus ;)
 
Vi har hund :) Dem må nok hjelpe til med å gi hunden vann og mat etterhvert, men dem er bare 4,5 og 2 år så nå går det kun i leking :)
 
Vår hund var tre år når eldste ble født. De fikk aldri noen god kontakt, storebror har aldri likt hunden, og hunden holdt seg unna ham.
Storebror er ikke så glad i dyr, merkelig nok, selv om han har vokst opp med.

Lillesøster derimot var veldig ivrig på hunden da hun var liten baby, og hunden var mer opptatt av henne.

Men så ble hunden syk, og vi måtte avlive han for halvannet år siden. Da var frøkna litt over året.

Vi skal ikke ha ny hund, men vi har 7 pinnedyr :p
Storebror hjelper til innimellom med vanning og legge oppi mat.
 
Her har ikke lillemor kommet til verden ennå, men vi har en 7,5 år gammel hund og en 4,5 år gammel katt fra før, så er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå. Spesielt med tanke på hunden, da hun er veldig bortskjemt på kos og oppmerksomhet og har vært "babyen" vår hittil ;)
 
Har ingen kjæledyr grunnet allergi. Bor uansett slik til at vi ikke vil ha for eksempel katt ettersom den da måtte være "innekatt". Hund er helt uaktuelt pga alt ansvaret (jeg er alenemor). Besteforeldre har hund. Det holder mer enn nok :).
 
Til min store fortvilelse NEI! Jeg har vokst opp med hund, Høner, hester +++ og er veldig glad I dyr, men sambo er ikke helt enig. Aller mest vil jeg ha hund men da er jeg nødt til å gå overtalt gubben noe jeg tviler på vil skje så det blir nok en katt og noen kaniner eller hamstre bare vesla blir litt større og vi er på plass I nytt hus ..
 
I deres første år hadde vi ildere, mange.

Nå har vi hund og katt. :)

Ungene gir ofte katten mat, og slipper ut hunden når jeg sier de skal ;) Ellers gjør de ikke så mye enda.
 
Har en katt og hadde hund inntil nylig. Skal ha hund igjen så fort vi kan.
Eldste på 7 har ansvar for mat til katten, men vi voksne har selvfølgelig egentlig ansvaret :)
 
Har en hest ;) gubben er allergisk mot katt dessverre, håper vi kan få oss hund igjen snart.. Er vokst opp med dyr, og syns alle bør vokse opp med dyr..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har en hund. De koser og leker og mater/gir vann. Men ikke som plikt. Men fordi de vil det :),
 
Det blir ikke dyr så lenge vi bare leier, men vi må ha noe etter hvert. Min mann har lyst på hund, mens jeg vil ha katt. Godt mulig det blir marsvin eller kanin en gang, det hadde jeg som barn. Jeg tror det er viktig at barn får hs kontakt med dyr, og at de lærer å behandle dem pent. Jeg vil ikke at min datter skal rive hunder i ørene, eller kaste stein på måsene. Jeg vil at hun skal lære å respektere alt levende.
 
Vi har en katt! :) Guttungen har ingen plikter ovenfor den annet enn at han koser og leker med den!
 
Back
Topp