Vognvalg

Frokostkaffe

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Èn av de mange gledene ved å gå gravid er jo å forsype seg i utstyrsjungelen, som vi snart får bruk for :-D
Med skikkelig vogndilla bak meg til barn nr.1 og 2, har jeg hatt over 25(!) ulike vogner, og siden minstemann ble født i 2010 har det skjedd mye på barnevognfronten... Kribler i fingre og tær etter å finne den perfekte vogna, og gjøre den klar til sommeren. Etter alle mine vogner har jeg 3 klare favoritter. Monutain Buggy, Brio GO og Emmaljunga på en 3.kplass. Men denne gangen tenker jeg å prøve noe helt nytt. :) Har falt veldig for stokke trailz! Må ha en vogn som fungerer i terrenget så vel som til bybruk, og da ser denne veldig OK ut. Kanskje noen her inne har erfaringer med denne? Eller har gjort seg opp noen tidlige tanker om vognvalg for sommerbabyen?
 
Med førstemann kjøpte bi brukt simo fordi vi hadde råd til annet, så denne skal gangen SKAL jeg ha Emmaljunga, koste hva det koste vil :D hihi og så skal jeg ha en nydelig vugge stående i stua, og sidebed :) cant wait, sniktitter på babytøy og Mammaklær allerede hehehe
 
Med førstemann kjøpte bi brukt simo fordi vi hadde råd til annet, så denne skal gangen SKAL jeg ha Emmaljunga, koste hva det koste vil :D hihi og så skal jeg ha en nydelig vugge stående i stua, og sidebed :) cant wait, sniktitter på babytøy og Mammaklær allerede hehehe
Samme her :) Har allerede bestilt en gravid/ammegenser fra ebay... Din historie er ganske lik min med vognvalg! Hehe... Var student når jeg fikk førstemann, og fikk kun engangsstønaden på rundt 35000 kr, som skulle vare hele permisjonsåret! Fikk en slitt simo dypvogn gratis, og brukte denne den første tiden. Hjalp på økonomien når jeg var ferdig som student og hadde jobb med 2.mann. Da ble det emmaljunga, og den kom TIDLIG i hus! Tror jeg bestilt den omtrent samme dag som testen viste to streker. *glis*
Kjøpte den hos Kattis babyshop i Strömstad i SVerige og sparte en hel del på det. Vet ikke hvordan prisene er nå, men i 2010 var disse vognene vesentlig billigere der enn her (pluss at man fikk gratis stelleveske i samme serien).
 
Har ingen erfaring med Stokke, dessverre. Vi har en bugaboo buffalo, som førstemann fortsatt sover i i barnehagen. Lurer på å skaffe en egen sovevogn til ham og ha den andre til knøttet som kommer :)

Har noen av dere søskenvogn? Tror kanskje vi kommer til å trenge det til henting og levering i BHG om ikke annet.
 
*trippelpost*
 
Samme her :) Har allerede bestilt en gravid/ammegenser fra ebay... Din historie er ganske lik min med vognvalg! Hehe... Var student når jeg fikk førstemann, og fikk kun engangsstønaden på rundt 35000 kr, som skulle vare hele permisjonsåret! Fikk en slitt simo dypvogn gratis, og brukte denne den første tiden. Hjalp på økonomien når jeg var ferdig som student og hadde jobb med 2.mann. Da ble det emmaljunga, og den kom TIDLIG i hus! Tror jeg bestilt den omtrent samme dag som testen viste to streker. *glis*
Kjøpte den hos Kattis babyshop i Strömstad i SVerige og sparte en hel del på det. Vet ikke hvordan prisene er nå, men i 2010 var disse vognene vesentlig billigere der enn her (pluss at man fikk gratis stelleveske i samme serien).
Det er altså så sårt når du ikke råd til den vogna du vil ha! :( Tenker det var godt når du endelig fikk den! :D
 
Oi, vogn... For en helt nybegynner, hva bør man tanke på?
Viktig å teste den før du kjøper tror jeg. Om den er god å trille, om du skal bruke den på asfalt eller grus. By eller bygd hehe. Om du har god plass i bilen eller ikke :)
 
Hehe, vi bor på bygda, mye grusvei og skog... Relativt stor plass både inne og i bilen :) Men har 4 hunder, så må være plass til de og da :p
 
Her står emmaljunga understellet klart og jeg vet hvilken bagdel jeg skal ha :-D og til sportsdel skal jeg bruke storesøsters sin City Elite (elsker den vogna) <3
 
Èn av de mange gledene ved å gå gravid er jo å forsype seg i utstyrsjungelen, som vi snart får bruk for :-D
Med skikkelig vogndilla bak meg til barn nr.1 og 2, har jeg hatt over 25(!) ulike vogner, og siden minstemann ble født i 2010 har det skjedd mye på barnevognfronten... Kribler i fingre og tær etter å finne den perfekte vogna, og gjøre den klar til sommeren. Etter alle mine vogner har jeg 3 klare favoritter. Monutain Buggy, Brio GO og Emmaljunga på en 3.kplass. Men denne gangen tenker jeg å prøve noe helt nytt. :) Har falt veldig for stokke trailz! Må ha en vogn som fungerer i terrenget så vel som til bybruk, og da ser denne veldig OK ut. Kanskje noen her inne har erfaringer med denne? Eller har gjort seg opp noen tidlige tanker om vognvalg for sommerbabyen?
Ble jo sittende å google vogner nå. Første gangsgravid, så vet ikke om noen merker.:happy: Så takk for tips!
 
Jeg har også hatt MANGE vogner. Hadde 5 på likt, som jeg byttet litt mellom :p Favoritten er Emmaljunga edge duo, hadde med classic chrome understell, lekkert, men det blir ikke det igjen. Hjula punkterte hele tiden etter at jeg tok i bruk sittedelen. Vekslet mellom Emmaljungaen og Bugaboo cameleon bagdelene. Favoritt trillevogn/sitte vogn of all times er Baby jogger city elite, den er helt fantastisk! Men synd at den kun snudd vekk fra deg når sittedelen brukes. Simo eg god å trille, høy og romslig, men tuuung..

Denne gang blir det Emmaljunga Mondial med duo s understell, og baby jogger city elite på si, den tar super liten plass i bilen :)
 
Om dere har gode tips til en vogn som er høy (ikke for høy) med god benplass når man triller så skrik ut :) har en mann på 2 meter med laaange bein!
 
Èn av de mange gledene ved å gå gravid er jo å forsype seg i utstyrsjungelen, som vi snart får bruk for :-D
Med skikkelig vogndilla bak meg til barn nr.1 og 2, har jeg hatt over 25(!) ulike vogner, og siden minstemann ble født i 2010 har det skjedd mye på barnevognfronten... Kribler i fingre og tær etter å finne den perfekte vogna, og gjøre den klar til sommeren. Etter alle mine vogner har jeg 3 klare favoritter. Monutain Buggy, Brio GO og Emmaljunga på en 3.kplass. Men denne gangen tenker jeg å prøve noe helt nytt. :) Har falt veldig for stokke trailz! Må ha en vogn som fungerer i terrenget så vel som til bybruk, og da ser denne veldig OK ut. Kanskje noen her inne har erfaringer med denne? Eller har gjort seg opp noen tidlige tanker om vognvalg for sommerbabyen?
Så herlig at du er som et vognorakel da :p Har du erfaring med Bumbleride Indie og Britax Smile2? Det er nemlig en av de to jeg skal kjøpe i tillegg til edge'n jeg har etter førstemann :) Bare komplett umulig å bestemme seg over nett, gleder meg til jeg kan prøvetrille i butikk :p Heller mest mot Indie da
 
Hehe, vi bor på bygda, mye grusvei og skog... Relativt stor plass både inne og i bilen :) Men har 4 hunder, så må være plass til de og da :p


Da burde du ha en vogn som er stor, litt tung, og med ganske store hjul:) vi gikk for emmaljunga edge duo, på grunn av at vi har hund, og den er fiiin
 
Back
Topp