Vogn

Mimink

Elsker forumet
Sikkert litt i tidligste laget, men eg lurte på om nokon har tanker på hvilken vogn ein skal kjøpe? Eller som ein har fra før? [emoji2]

Eg har ein 5 år gammel Emmaljunga City Cross fra før av [emoji4] Den er god men har lyst på ein ny og litt lettere vogn denne gongen. Nokon som har tips? Det er jo ein heil jungel av vogner der ute [emoji28]
 
Vi har en fra den lille barnebutikken på Skedsmo. Er nettbutikk også. Import fra Polen, men er en helt grei vogn, og ser fin ut :) ikke like dyr som andre. Må tenke litt på om vi skal gidde å kjøpe søskenvogn eller ikke. Storebror vil være 2 år og 2 mnd når lille kommer.
 
Vi har Bugaboo donkey (twin)etter tvillingene som jeg tenker bruke videre. Den kan lett gjøres om til enkeltvogn og det er den beste vogna vi har hatt[emoji4] Nett og lett og tar liten plass i bilen, god på all slags terreng og robust. Lange sittedeler (vi har lange gutter). Hadde Emmaljunga edge duo til førstemann og den var super. Robust og god å trille. Litt stor å reise med. Vi har også hatt bumbleride indie twin, en lett vogn som tar lite plass men den kan ikke vende sittedelene og dermed ville vi bytte så de kunne sitte mot oss. Emmaljunga dobbel viking hadde vi rett før vi bestemte oss for bugaboo, den er robust og stødig men litt små sittedeler og vognen var stor å reise med. Kommer jo litt an på hva man ønsker og behøver [emoji28][emoji4]
 
Vi har en fra den lille barnebutikken på Skedsmo. Er nettbutikk også. Import fra Polen, men er en helt grei vogn, og ser fin ut :) ikke like dyr som andre. Må tenke litt på om vi skal gidde å kjøpe søskenvogn eller ikke. Storebror vil være 2 år og 2 mnd når lille kommer.

Kan være kjekt med søskenvogn når han er så liten. Evt stå/sittebrett eller bæremeis. Storebror i huset her var 2,5 år når han ble storebror og vi kjøpte et ståbrett han kunne sitte på samt at jeg bar ham masse på ryggen :) Han hadde også en liten trille om vi skulle langt alle sammen eller handle i sovetiden.
 
Har babyjogger city elite til storebror. Funker gull i terreng så vel som på buss, men eneste minus er at han ikke kan sitte vendt mot oss. Han vil være 22 mnd når knøttet kommer, så satser tungt på bæretøy til mini og vogn til storebror en stund.
 
Den er ein av dei eg lurer på om eg skal kjøpe [emoji2] Korleis er bagdelen? Sittedelen ser veldig god ut!!:)
Jeg liker den veldig godt. Helt genialt med den lange kalesjen. Veldig enkel å bære med seg også. Vet at noen synes bagdelen er veldig smal, men den ble aldri for trang for jenta mi. Jenta vår blir snart to år og vi har aldri hatt behov for en annen vogn. Har brukt buffaloen både i terreng, snø, på shopping og på ferier.
 
Vi skal kjøpe Uppababy Vista [emoji4] Har vurdert Emmaljunga nxt90 og Bugaboo men etter å ha sett og prøvd alle etter hverandre så er valget lett [emoji28] Hadde City cross sist og var fornøyd, men blir ikke Emmaljunga denne gangen.
 
Har ei emmaljunga mondial deluxe etter storesøster som kommer til å brukes for det meste. Men har også en babyjogger city mini gt som jeg vurderer og kjøpe bagdel til for den er så ekstemt god å kjøre og lettere å ta med seg i bilen :happy:
 
Bugaboo donkey blir det nok hær. Må ha tvillingvogn da det blir ca 16mnd mellom de to minste.
 
Jeg har forelsket meg helt i Bugaboo Buffalo og fox :love017 Men synes samtidig bagen ser litt liten ut. Noen som har den vogna og kan si noe om hvor lenge man kan bruke den, ca mnd? Gidder ikke kjøpe den hvis jeg må til med en annen bagvogn før babyen er stor nok til å bruke sittedelen.
 
Jeg har forelsket meg helt i Bugaboo Buffalo og fox :love017 Men synes samtidig bagen ser litt liten ut. Noen som har den vogna og kan si noe om hvor lenge man kan bruke den, ca mnd? Gidder ikke kjøpe den hvis jeg må til med en annen bagvogn før babyen er stor nok til å bruke sittedelen.
Jeg har buffalo og brukte bagdelen i nesten 8 mnd med første. Hun hadde fortsatt god plass, men jeg valgte å bytte siden hun begynte å dra seg opp og jeg var redd for at hun skulle klare å falle ut.
 
Jeg fikk ny vogn av svigermor til nr 2, tenker å bruke den, selv om det er 7 år siden den var ny. Men så er den brukt bare til sønnen min... det er en Simo Duo. Vet ikke om Simo er å få tak i lengre, men jeg var iallfall strålende fornøyd :) og den ble brukt veldig mye da jeg er nokså aktiv av meg
 
Er det noen som har noe erfaring mer Silver cross sine barnevogner? Syntes både Pioner og sleepover er så fine
 
Jeg tror det blir Easywalker igjen, jeg elsket den vogna. Jeg har kjørt det meste av vogner fordi jeg jobber i barnehage og syns den er best å håndtere. Flott å kjøre i all slags vær og lett å legge sammen og løfte inn og ut av bil.
 
Back
Topp