Vogn!

Det er nok lurt. :) jeg har som sagt prøvd mange vogner og denne har jeg vært veldig fornøyd med. Jeg har bare brukt den som sportsvogn - og minuset er st man ikke kan ha ungen mot seg. For meg er det veldig viktig.
Venninna mi har samme vogn men har også den vendbare delen men den var i følge veldig upraktisk og hun likte den ikke..
derfor er det ikke en aktuell vogn for meg nå..
Men vi har sportsvognen stående så den blir nok brukt i barnehagen. Veldig lun og god, masse plass til sovebarn. Mi sov i BHG til hun var 3 og vi brukte vogna masse etter det også :)

Går det ikke an å ha ungen mot seg i sportsdelen? Uten å ha en vendbar del?
 
Vi trenger en barnevogn som er forholdsvis lett, tar liten plass i bil på bilferier og som er god å trille på alle underlag(bor ved siden av en skog med grusveier). Dersom den er mulig å jogge med vognen er dette også et stort pluss! Det bør også være mulig å koble bilsete(dette må også kjøpes nytt) på vognen. Tar imot tips[emoji5][emoji1303]
 
Går det ikke an å ha ungen mot seg i sportsdelen? Uten å ha en vendbar del?

Nei :)
Du gjør om bagen til en sittedel som du kan ha vendt mot deg men selve sportsvogndelen kan ikke snus.
I følge venninna mi var denne løsninga forferdelig knotete og ikke var det lett å justere sittestilling og sånn heller.
Jeg har ikke prøvd selv men har bare hennes ord for det altså :)

https://www.barnashus.no/mountain-buggy-urban-jungle-komplett-med-ligge-og-sittedel-sort.html
 
Vi velger Emmaljunga Edge Duo, men synes det er så dårlig utvalgt i farge og slikt. Da jeg kjøpte til storebror i huset for 8 år siden var det et hav av farger. Savner utvalget. Men finner nok en likevel. Bare synd prisen er skyhøy. Så da blir det harrytur på oss når vogn er bestemt ;)
 
Her har vi en britax b-ready som ble kjøpt for et år siden. Har og en brio happy som står i bhg, men håper egentlig frøkna er ferdig med å sove på dagen innen april, så vi kan bruke den om jeg skal på skogstur. Bedre å trille på ulendt terreng :)
 
Blir det ikke vanskelig å trille med så små hjul frampå på skogsbilveier? Hvis det er gjørme?
Jeg ville ha hatt litt større hjul frampå
På det bildet der er det trekking hjul, mens vi skal ha all terrain som er større og bredere. Triller primært på grusveier så tror ikke det skal bli noe problem. Ellers kan man kjøpe to ekstra hjul maken til de bak (som da ikke er svingbare) eller sette ski på. Man kan også sette vognen i to-hjul modus om man f.eks er på stranden.
ed24e7ebca6b2fe39604b86bbce9704c.jpg
d9ca02bac9855fb1d03e627d0e9c07ae.jpg
 
Vi har babyjogger city elite til jenta vår på 8 mnd og har nylig gått over til sportsdelen. Det er nok verre for meg enn for henne at den er forovervendt, men passer på å stoppe opp og prate med henne. Vogna er helt super å trille. Nå blir det 15 mnd mellom våre, så da må vi ha søskenvogn. Har sett på bugaboo donkey siden den så lett kan bli singelvogn, syne det ser så tungvint ut å gå med brei vogn hele tiden
 
Har lyst på Emmaljunga jeg og men de koster så mye [emoji85]

Ja, de er svindyre! [emoji33] Så jeg skal sette av penger, slik at jeg får råd til å kjøpe en sånn. Det fine med å være dårlig og sykmeldt, er at man sparer masse på drivstoff, mat, klær, opplevelser. Pleier aldri å ha penger igjen når lønningsdag nærmer seg, men det har jeg nå. [emoji28]

Ei venninne av meg skal ha baby i november, og hun har kjøpt Emmaljunga nxt90. Hun kjøpte med tanke på samme bruk som meg, og nå får hun jo testet den noen mnd før det blir min tur. [emoji1]
 
Og jeg som trodde jeg hadde vognvalget helt klart - Stokke Trailz! Men nei... o_O

Så nå må vi fortsette jakten videre, vurderer nå Bugaboo Buffalo, men vi får bare prøve oss frem en dag på butikken. Gleder meg til å kjøpe inn vogn og spent på hva vi lander på!
 
Jeg trenger også hjelp!

Bor i blokk i byen, men cirka to minutter fra skogen med flotte grusveier. Regner med å trille mye der. Så jeg trenger en vogn som funker både på asfalt og grus. Hadde egentlig tenkt på Stokke trailz, men har hørt flere si at den er ustabil i terreng. Noen som har erfaringer eller anbefalinger? :)


Jeg har trailz - superfornøyd! Fin både i terreng og på asfalt :)
 
Og jeg som trodde jeg hadde vognvalget helt klart - Stokke Trailz! Men nei... o_O

Så nå må vi fortsette jakten videre, vurderer nå Bugaboo Buffalo, men vi får bare prøve oss frem en dag på butikken. Gleder meg til å kjøpe inn vogn og spent på hva vi lander på!

Hvorfor har dere slått fra dere Stokke Trailz?
 
Gleder meg veldig til å starte jakten på den perfekte vogn [emoji7] kommer til å gå mye i butikker og prøve vogner, for jeg må finne en som er lett å trille da jeg sliter med knærne. Men vil helst vente til magen kommer, slik at folk slipper å spørre om den er til meg eller hva [emoji28]
 
Gleder meg veldig til å starte jakten på den perfekte vogn [emoji7] kommer til å gå mye i butikker og prøve vogner, for jeg må finne en som er lett å trille da jeg sliter med knærne. Men vil helst vente til magen kommer, slik at folk slipper å spørre om den er til meg eller hva [emoji28]

Haha- kjenner igjen den følelsen! [emoji28] Jeg skulle på apoteket i går, og passerte babyshop på veien. Da sto jeg ved inngangen og myyyste inn mot vognene. [emoji1][emoji85]
 
Det har skjedd mye på vognfronten siden jeg sverget til Simo kombi! [emoji23] Måtte Google flere av de dere nevner her.

Jeg kommer til å trille på all slags underlag, og må ha en solid vogn. Sikler på denne:
fc4723c9b50a275ed075147b40a05a71.png


Emmaljunga nxt90.

Eller denne:

a3c0baaef4b580d8926b06cc541764ee.png


Men er skeptisk til tre hjul i marka.. Det fine med vårbaby, er at vi ikke trenger så himla stor bag. [emoji4]

Nå spør jeg sikkert skikkelig dumt, men er førstegangs og helt grønn [emoji85] Skal også ha vårbaby, men tenkte jeg da måtte ha stor vogndel siden babyen blir stor til neste vinter? Hvor lenge bruker de liggedelen hjemme og f.eks i barnehagen?
 
Nå spør jeg sikkert skikkelig dumt, men er førstegangs og helt grønn [emoji85] Skal også ha vårbaby, men tenkte jeg da måtte ha stor vogndel siden babyen blir stor til neste vinter? Hvor lenge bruker de liggedelen hjemme og f.eks i barnehagen?
Fikk sommerbaby sist og måtte bytte til sportsdel når han var 6 mnd, han ble for lang :p Men kan legge sportsdelen helt ned, og det var veldig praktisk å bare kunne sette opp ryggen litt hvis han våkna på tur sånn at han ikke ble så utålmodig :) Har en emmaljunga, litt usikker på typen, men han sover enda veldig godt i den, 14 mnd :)
 
Nå spør jeg sikkert skikkelig dumt, men er førstegangs og helt grønn [emoji85] Skal også ha vårbaby, men tenkte jeg da måtte ha stor vogndel siden babyen blir stor til neste vinter? Hvor lenge bruker de liggedelen hjemme og f.eks i barnehagen?

Man har som regel sluttet med å bruke bagdelen til vogna i 6-10 måneders alder. Kommer an på både vogna og babyen, selvfølgelig. [emoji6]
 
Vi er rimelig sikre på at vi lander på Bugaboo Buffalo denne gangen [emoji7]

12f5633528dda7ca78ac51637421eebe.jpg


Har en Emmaljunga Super Nitro fra før, den setter vi på hytta [emoji4]
 
Fikk sommerbaby sist og måtte bytte til sportsdel når han var 6 mnd, han ble for lang :p Men kan legge sportsdelen helt ned, og det var veldig praktisk å bare kunne sette opp ryggen litt hvis han våkna på tur sånn at han ikke ble så utålmodig :) Har en emmaljunga, litt usikker på typen, men han sover enda veldig godt i den, 14 mnd :)

OK. Takk for svar [emoji4]
 
Back
Topp