Vogn!

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Nå synes jeg det er på tide med en vogntråd! Jeg kan da ikke være den eneste som storgleder seg til å kjøpe vogn? Jeg elsker å trille, og vet at vogna kommer til å bli mye brukt. Derfor er det den ene tingen jeg vet jeg kommer til å unne meg å kjøpe flunkende ny. Da jeg fikk min forrige for ti år siden, så brukte jeg eldste mann sin ti år gamle vogn, så jeg gleder meg veldig til vognshopping. 20 år siden sist! [emoji23]

Så få høre damer; hvilke vogner har dere lyst på?
 
Jeg har Bogaboo Buffalo som jeg regner med at toåringen er ferdig med innen den tid. Superfornøyd med den vogna og vurderer ikke noe annet et sekund!
 
Gleder meg jeg og [emoji1] har en Brio happy fra før, men den vil bli brukt som barnehagevogn etterhvert [emoji4] men vurder mountain Buggy Urban Jungle eller Babyjogger City Elite, siden de tar liten plass i bil [emoji4]
 
Mye jeg har lyst på, men er nok den 8 år gamle emmaljungaen som blir brukt igjen :p Kjøpte brukt i fjor.

Ellers tenkte jeg å kjøpe en søskenvogn av typen babyjogger city mini/GT der jeg kan ha bag eller bilstol på ene delen :) Har en enkel city mini fra før og er veldig fornøyd!
 
Gleder meg jeg og [emoji1] har en Brio happy fra før, men den vil bli brukt som barnehagevogn etterhvert [emoji4] men vurder mountain Buggy Urban Jungle eller Babyjogger City Elite, siden de tar liten plass i bil [emoji4]
Jeg har Mountain Buggy som ekstravogn. Den tar IKKE liten plass i bilen. Vi kaller den bare Eiffeltårnet Sammenlignet med Buffaloen er den gigantisk og har upraktisk babasjeromfasong.
 
Har Bugaboo Cameleon3 fra før, den kommer vi til å bruke nå også. Får kjøpe en Babyjogger City Mini GT, og vurderer å kjøpe bag til den så vi kan ha ei vogn på verandaen til soving (bor i 2. etg) og ei vogn som kan stå nede som vi bruker ute, har lite lyst til å bære bag og understell opp for soving på verandaen. Men skulle jeg hatt helt ny vogn kunne jeg tenkt meg en Buffalo.
 
Jeg har Mountain Buggy som ekstravogn. Den tar IKKE liten plass i bilen. Vi kaller den bare Eiffeltårnet Sammenlignet med Buffaloen er den gigantisk og har upraktisk babasjeromfasong.
Fått høre at den liten plass jeg [emoji52] da blir det nok en Babyjogger City Elite da [emoji1]
 
Venninnen min har City Elite og den blir mye mindre enn Mountain Buggyen.
Bestevenninnen min har City Elite og, hun er veldig fornøyd med den [emoji4] vurdere å høre med henne om å kjøpe bagen [emoji6] jenta hennes er 5 måneder nå [emoji6]
 
Det har skjedd mye på vognfronten siden jeg sverget til Simo kombi! [emoji23] Måtte Google flere av de dere nevner her.

Jeg kommer til å trille på all slags underlag, og må ha en solid vogn. Sikler på denne:
fc4723c9b50a275ed075147b40a05a71.png


Emmaljunga nxt90.

Eller denne:

a3c0baaef4b580d8926b06cc541764ee.png


Men er skeptisk til tre hjul i marka.. Det fine med vårbaby, er at vi ikke trenger så himla stor bag. [emoji4]
 
Vi skal ha Cybex Priam men siden det er første barnet vårt så har vi egentlig ikke peiling på hva vi bør se etter [emoji23]. Orker bare ikke Bugaboo siden alle vi kjenner har den.. Vi trenger en vogn som funker både i byen og på skogsbilveier og ikke er for stor til å reise kollektivt eller tar for mye plass i bilen.
4bd7c7e82546299426fb8550daea2598.jpg
 
Det har skjedd mye på vognfronten siden jeg sverget til Simo kombi! [emoji23] Måtte Google flere av de dere nevner her.

Jeg kommer til å trille på all slags underlag, og må ha en solid vogn. Sikler på denne:
fc4723c9b50a275ed075147b40a05a71.png


Emmaljunga nxt90.

Eller denne:

a3c0baaef4b580d8926b06cc541764ee.png


Men er skeptisk til tre hjul i marka.. Det fine med vårbaby, er at vi ikke trenger så himla stor bag. [emoji4]
Har lyst på Emmaljunga jeg og men de koster så mye [emoji85]
 
Vi skal ha Cybex Priam men siden det er første barnet vårt så har vi egentlig ikke peiling på hva vi bør se etter [emoji23]. Orker bare ikke Bugaboo siden alle vi kjenner har den.. Vi trenger en vogn som funker både i byen og på skogsbilveier og ikke er for stor til å reise kollektivt eller tar for mye plass i bilen.
4bd7c7e82546299426fb8550daea2598.jpg

Blir det ikke vanskelig å trille med så små hjul frampå på skogsbilveier? Hvis det er gjørme?
Jeg ville ha hatt litt større hjul frampå
 
Fått høre at den liten plass jeg [emoji52] da blir det nok en Babyjogger City Elite da [emoji1]

Den blir flat - men lang. Fikk den ikkr inn i bagasjen på min golf stv uten mye mikkmakk.
 
Har neeesten bestemt meg for emmaljunga super viking med lufthjul.
Blir nok brukt - med mindre jeg vinner i Lotto [emoji23]
Har vel 15 vogner bak meg med de to andre ungene så vet hva jeg vil ha og ikke vil ha.. :)
 
Jeg har stasjonsvogn, Toyota [emoji4] men skal gjøre med bestevenninnen min og jeg kan prøve å legge henne sin i bilen [emoji16]

Det er nok lurt. :) jeg har som sagt prøvd mange vogner og denne har jeg vært veldig fornøyd med. Jeg har bare brukt den som sportsvogn - og minuset er st man ikke kan ha ungen mot seg. For meg er det veldig viktig.
Venninna mi har samme vogn men har også den vendbare delen men den var i følge veldig upraktisk og hun likte den ikke..
derfor er det ikke en aktuell vogn for meg nå..
Men vi har sportsvognen stående så den blir nok brukt i barnehagen. Veldig lun og god, masse plass til sovebarn. Mi sov i BHG til hun var 3 og vi brukte vogna masse etter det også :)
 
Trenger vognhjelp! Bor midt i byen og ønsker meg Stokke xplory[emoji7] Men dette er vel ikke noen "off-road"-vogn? Trenger også en vogn til skogsturer, bør man heller finne en som funker til begge formål?
 
Jeg trenger også hjelp!

Bor i blokk i byen, men cirka to minutter fra skogen med flotte grusveier. Regner med å trille mye der. Så jeg trenger en vogn som funker både på asfalt og grus. Hadde egentlig tenkt på Stokke trailz, men har hørt flere si at den er ustabil i terreng. Noen som har erfaringer eller anbefalinger? :)
 
Back
Topp