Vogn

Bugaboo. Jeg synes ikke den er noe fin, rett og slett, også ser den fryktelig liten og lav ut.
 
Vogn som ikke har vendbar sittedel som passer hele vognperioden - utelukker alle 3-hjulinger.

Simo/Emmaljunga ol med fire faste hjul, svære beist som veier altfor mye. Simo har i tillegg altfor mye fjæring, blir sjøsyk av mindre.

Stokke - synes de ser altfor plæstikkfæntastikk ut.
 
Kunne aldri hatt en stor og tung med 4 faste hjul.

Vi har Bugaboo Buffalo og er knallfornøyd. Kjenner meg heller ikke igjen i beskrivelsene som blir gjort av den vogna her, men man opplever det jo så forskjellig.
Jeg er 165 og synes vogna passer perfekt. Jeg liker at bagdelen er lav, for da slipper jeg å stå på tå når jeg skal se babyen nedi bagen. Det med at den svinger alle veier på ulendt terreng løser man jo fort med å låse forhjulene, det er jo gjort på et par sekund. Noen sier bagdelen er smal, okei - men vi hadde voksi city oppi uten problem hele vinteren.
I tillegg er jo sportsdelen kanonbra. Vendes kjapt begge veier, og jeg elsker at det ikke er reimer for å justere sittestillingen på ryggen slik det er på ganske mange andre vogner.
 
Det er mange jeg ikke ville hatt, fordi jeg synes de er stygge rett og slett... :p
Særlig mange av trillene, ser helt forferdelige ut.

Vet mange liker bugaboo, men bugaboo bee topper listen over stygge barnevogner :p
 
Emmaljunga og lignende vogner.

Alt for stor, tung og kronglete å komme seg frem med, og så er jeg ikke noen fan av utseendet. Er helt avhengig av en vogn som passer både på sti og asfalt, i butikk og kjøpesenter, på buss og i bil, i byen og på landet. Da er bugaboo buffalo og stokke trailz de beste syns jeg[emoji106]MB terrain er ikke så verst den heller, men liker best fire hjul[emoji4]
 
Ville aldri hatt en stor og tung vogn. Heller ikke noe fan av trehjulinger, men har ikke den største erfaringen. Ville heller ikke hatt en av disse "in-vognene" liker ikke å følge strømmen, hehe. Da hadde jeg følt at jeg ikke hadde noen egen identitet. Alle skal jo ha det samme nå om dagen
 
Ville aldri hatt en stor og tung vogn. Heller ikke noe fan av trehjulinger, men har ikke den største erfaringen. Ville heller ikke hatt en av disse "in-vognene" liker ikke å følge strømmen, hehe. Da hadde jeg følt at jeg ikke hadde noen egen identitet. Alle skal jo ha det samme nå om dagen

Må bare spørre[emoji23] hviken vogn ville du valgt?
 
Må bare spørre[emoji23] hviken vogn ville du valgt?
Vi har kjøpt en Beemoo travel vogn til den første tiden. Skal ut å reise rett etter fødselen så trenger en liten og lett vogn med bag.
Når vi trenger noe større får vi se hva som er der ute, men et helt ukjent merke er ok for meg så lenge den er god å trille og barnet ligger godt.
Vet at mange av disse kjempe populære vognene er veldig bra, men vet også at det er mange av de rimelige og mindre kjente også. Vi betaler mye for merker i disse dager.
 
Stor vogn med faste hjul, bugaboo (syns ikke de er fine), Stokke xplory (dog kunne jeg muligens hatt Stokke trailz).. MB syns jeg heller ikke noe om.

Jeg kunne tenkt meg BJ city elite eller Emmaljunga supernitro (eller andre derifra med svingbare hjul) :) Har en Phil and Teds smart lux og den er faktisk veldig fin, dog kanskje litt liten til større barn. Men gleder meg til å ta den i bruk fra fødsel til barnet skal/kan vende fra oss. Da kjøper vi nok BJ city elite ;)
 
Kunne aldri hatt en stor og tung med 4 faste hjul.

Vi har Bugaboo Buffalo og er knallfornøyd. Kjenner meg heller ikke igjen i beskrivelsene som blir gjort av den vogna her, men man opplever det jo så forskjellig.
Jeg er 165 og synes vogna passer perfekt. Jeg liker at bagdelen er lav, for da slipper jeg å stå på tå når jeg skal se babyen nedi bagen. Det med at den svinger alle veier på ulendt terreng løser man jo fort med å låse forhjulene, det er jo gjort på et par sekund. Noen sier bagdelen er smal, okei - men vi hadde voksi city oppi uten problem hele vinteren.
I tillegg er jo sportsdelen kanonbra. Vendes kjapt begge veier, og jeg elsker at det ikke er reimer for å justere sittestillingen på ryggen slik det er på ganske mange andre vogner.
Den er faktisk ikke så mye smalere enn andre vognbager, er bare mange andre vogner som bygger mye utenpå bagen :) vi hadde også vognpose oppi, funka bra. Er jo ikke lenge de bruker bagen uansett.
 
Den er faktisk ikke så mye smalere enn andre vognbager, er bare mange andre vogner som bygger mye utenpå bagen :) vi hadde også vognpose oppi, funka bra. Er jo ikke lenge de bruker bagen uansett.

Her ble den for smal for Tantungen min, for han hadde kis/kid og vondt i skuldrene og likte å sove med armene over hodet. Jeg har hatt simo sin duo bag til begge og brukt den til de var 13 og 15 mnd gamle på vinteren med stor vinterpose oppi. God og lun rundt bena på vinteren. De bagene har justerbar rygg og selefeste, så trenger ikke bytte til sportsdel. Sportsdelen til simo er såpass stor også, så synes de fort blir for store for små babyer.


Her ser du oversikt over størrelse på ulike bager, det er innvendig cm-mål. Den er en av de smaleste. Men det er ikke så mange cm forskjell nei, men synes det utgjør mye likevel [emoji12]
http://shoppemamma.com/2013/02/hvor-stor-er-bagen-pa/
 
Her ser du oversikt over størrelse på ulike bager, det er innvendig cm-mål. Den er en av de smaleste. Men det er ikke så mange cm forskjell nei, men synes det utgjør mye likevel [emoji12]
http://shoppemamma.com/2013/02/hvor-stor-er-bagen-pa/

Den oversikten er jo fra 2013, har skjedd litt siden da (feks at Simo ikke produseres lengre). Bugaboo Buffalo er 35 cm øverst og 27 cm nederst, og dermed bredere enn Simo i følge den oversikten ;) Donkey er dog kun 32/27, så den er noe smalere.
 
Den oversikten er jo fra 2013, har skjedd litt siden da (feks at Simo ikke produseres lengre). Bugaboo Buffalo er 35 cm øverst og 27 cm nederst, og dermed bredere enn Simo i følge den oversikten ;) Donkey er dog kun 32/27, så den er noe smalere.

Alle simo og bugaboo jeg har vært borti var før det årstallet, så det stemmer for mine erfaringer :)
 
Her ble den for smal for Tantungen min, for han hadde kis/kid og vondt i skuldrene og likte å sove med armene over hodet. Jeg har hatt simo sin duo bag til begge og brukt den til de var 13 og 15 mnd gamle på vinteren med stor vinterpose oppi. God og lun rundt bena på vinteren. De bagene har justerbar rygg og selefeste, så trenger ikke bytte til sportsdel. Sportsdelen til simo er såpass stor også, så synes de fort blir for store for små babyer.


Her ser du oversikt over størrelse på ulike bager, det er innvendig cm-mål. Den er en av de smaleste. Men det er ikke så mange cm forskjell nei, men synes det utgjør mye likevel [emoji12]
http://shoppemamma.com/2013/02/hvor-stor-er-bagen-pa/

Mange bagdeler som er tilsvarende simo, emmaljunga edge/mondial,britax go og stokke trailz for å nevne noen. De har også mulighet for seler og sittestilling[emoji5]
 
Tenkte på den oversikten du la til, den er rimelig utdatert, mange bagdeler som er blitt større og mange som ikke lages mer[emoji106]

Jo det er mulig. Men det er mange store bager ja, ikke bare Simo, trodde der var det du mente
 
Mountain Buggy Urban Jungle/Terrain er min absolutte favoritt! Hadde Emmaljunga Super Viking først, men ble ikke fornøyd med sportsdelen. Men det kommer selvfølgelig an på hvor du bor og hvor du skal trille. Jeg hadde bruk for god demping da jeg er mye på tur, og en del i terreng, og lite i by. [emoji4]

Og ikke alltid bagstørrelsen har noe å si, mini her var lei baggen da han bikka 4 mnd, for han kunne ikke se noe [emoji19] så jeg bytta til sportsdel da mini var 5mnd.
 
Og ikke alltid bagstørrelsen har noe å si, mini her var lei baggen da han bikka 4 mnd, for han kunne ikke se noe [emoji19] så jeg bytta til sportsdel da mini var 5mnd.

Her var også ungene oppe å så fra de var 4 mnd :) Noen bager har ryggstøtte å løfte opp i sittestilling og med seler. Så da trenger man ikke bytte. Sportsdelen på noen vogner synes jeg blir for store til små babyer.
 
Her ble den for smal for Tantungen min, for han hadde kis/kid og vondt i skuldrene og likte å sove med armene over hodet. Jeg har hatt simo sin duo bag til begge og brukt den til de var 13 og 15 mnd gamle på vinteren med stor vinterpose oppi. God og lun rundt bena på vinteren. De bagene har justerbar rygg og selefeste, så trenger ikke bytte til sportsdel. Sportsdelen til simo er såpass stor også, så synes de fort blir for store for små babyer.


Her ser du oversikt over størrelse på ulike bager, det er innvendig cm-mål. Den er en av de smaleste. Men det er ikke så mange cm forskjell nei, men synes det utgjør mye likevel [emoji12]
http://shoppemamma.com/2013/02/hvor-stor-er-bagen-pa/
Ser den, med armene over hodet blir det litt lite plass da. Nå skal det sies at jeg har en lang tynn unge også. Syns fremdeles både Simo og Emmaljunga er for store da, men det er jo en smakssak. Vi brukte bugabooen til soving helt til han slutta selv, sommeren da han var to år. Da var han lang for sportsdelen da, men sov like godt oppi der. Husker hodet stanga ut i kalesjen :p
 
Back
Topp