Vogn

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Mange tråder om hvilke vogner man liker og anbefaler. Men hvilke vogner ville du absolutt ikke hatt? Og hvorfor?
 
4 hjulinger fra simo, emmaljunga, hartan osv for de er altfor tunge
Vi vaøgte 3hjuling fordi den kunne brukes i by og skog
 
Last edited:
Med mindre jeg bodde i en stor by og vi ofte tok trang kollektiv trafikk eller vandret mye på butikker, hadde jeg aldri valgt trehjulinger eller svingbare hjul.

Dette med vogn går jo mye på bruken. For oss er det viktig med en litt tyngre pg stabil vogn som kan trilles på asfalt, grus og traktorvei, som tåler snø og slaps og is.

Vi fikk låne en vogn en gang vi var i oslo da, der følte jeh alt var feil. Den hadde tre hjul, føltes veldig ustabil og holdt på å velte flere ganger på tur inn og ut av hus/over trappetrinn eller fortauskanter. Bagen var helt myk, så jeg følte babyen var veldig ubeskyttet inni der, og så vendte bagen bort fra oss i tillegg. Ekle hjul, fulle av grus [emoji15]. Tror det var en carena? Men dette var vel i 2009 da.
 
Det kommer helt ann på hvor man bor og hvor man skal bruke vogna. For vår del er det uaktuelt ned trehjulinger som feks stokke. Hadde aldri kommi meg på butikken om vinteren. Pga bakken her så er en tung emmeljunga vogn lettere å trille enn feks en brio smile. Har nå begge deler og merker stor forskjell. Må ha 4 faste om vinteren og har emmaljunga deluxe understell. Beste vognen for å komme frem her hvor fortauet blir måkt 2-3 døgn etter snøfall.
 
3 hjulinger, eller svingbare hjul. Stokke var/er en vogn jeg styrer lengst mulig unna, blir stresset bare av å se på de :p
 
Simovogner, de syns jeg er kjempestygge og tunge[emoji51] ellers syns jeg stokkevognene alle skryter sånn av er grusomme, kan sammenlignes med å trille en rulator[emoji23]
 
Har kun erfaring med tfk, så umulig å svare på. Kjenner ikke igjen beskrivelsen av trehjuling av de lengre opp her.
Ikke jeg heller! Elsker min Mb urban jungle. Og den er helt super på snø.

Med eldste hadde jeg en tung 4 hjuling. Verste vognen jeg har vært borti. Måtte nærmest løfte den over fortauskantene. Og den var tung å trille.
 
Ikke jeg heller! Elsker min Mb urban jungle. Og den er helt super på snø.

Med eldste hadde jeg en tung 4 hjuling. Verste vognen jeg har vært borti. Måtte nærmest løfte den over fortauskantene. Og den var tung å trille.

Kan jeg spørre hvilken vogn du har[emoji23] har sikla på MB vogner leeeenge men har liksom ikke turt å kjøpe[emoji51] også er det jo terrain, swift og v3 så blir helt forvirra[emoji23][emoji38]
 
Store tunge vogner med 4 hjul som simo og emmajunga. Vi hadde simo vogna vår i 3 måneder før vi kjøpte ny.
 
Kan jeg spørre hvilken vogn du har[emoji23] har sikla på MB vogner leeeenge men har liksom ikke turt å kjøpe[emoji51] også er det jo terrain, swift og v3 så blir helt forvirra[emoji23][emoji38]
Har mb urban jungle v3. Og elsker den! Ikke angret på vognvalget en gang :)
 
Back
Topp