Vogn

Preggi2017

Elsker forumet
Marsboere 2020
Har dere bestemt dere for vogn, eller kanskje kjøpt allerede? Har begynt å se litt på vogn, og foreløpig er stokke trailz favoritten. Noen erfaringer? Den er litt dyr, men hvis den er verdt prisen så blir det nok den :)
 
Har ingen erfaringer med vogn! Men idag fikk vi endelig bestilt etter å ha leita en stund. Var på babybanden forrige uke å kikka og prøvde et par, falt for en som heter abc design viper 4, og idag så jeg at den er på salg for 5999 så da klikket jeg den hjem :D
Det var litt spontant, har ikke funnet ut så mye om den på google men den kan brukes både i by og ute i natur. Den har lufthjul og virket grei å kjøre. Også er den veldig fin da :happy: og syns prisen var overkommelig.
 
Vi har vært så heldige at vi har fått en Mountain Buggy urban jungle.
Kanskje ikke den vognen jeg hadde valgt selv (pga den har tre hjul), men når vi fikk en splitter ny vogn var valget om å takke ja veldig enkelt!! :D
 
Ville ha Emmaljunga mondial deluxe men den ble for stor til bilen og når jeg fikk prøvd den så synes jeg den var stor og tung. Så tenkte jeg å kjøpe Tfk som var på tilbud nå på barnashus, men når vi så på den på fredag Fannt vi ut at den er så og si lik og så på som Tfk twist som vi hadde til storebror.
Så Fannt sambo Bugaboo buffalo og han synes den var tøff så da sa jeg det er greit. Hehe. Har aldri likt den men når jeg fikk prøvd den og så hvor liten den blir og hvor god den er å trille så ble jeg overbevist jeg å. Så da blir det Bugaboo buffalo classic i grey Melange :D
 
Har forelska meg helt i Stokke trailz, så tror vi kommer til å gå for den. Virker som den passer veldig bra til vår bruk og så virker det som mange er fornøyd med den :)
 
Vi har kjøpt en uppa baby. Veldig praktisk og fin vogn.Fikk en grei deal på understell, bag og sportsdel på babyshop.
 
Har ingen erfaringer med vogn! Men idag fikk vi endelig bestilt etter å ha leita en stund. Var på babybanden forrige uke å kikka og prøvde et par, falt for en som heter abc design viper 4, og idag så jeg at den er på salg for 5999 så da klikket jeg den hjem :D
Det var litt spontant, har ikke funnet ut så mye om den på google men den kan brukes både i by og ute i natur. Den har lufthjul og virket grei å kjøre. Også er den veldig fin da :happy: og syns prisen var overkommelig.

Vi hadde den med nr 1, bare at vi hadde Trille Viper 4s (Abc design og Trille gikk sammen om å lage denne vogna så den finnes i begge merkene, men er like). Vi var veldig fornøyd - litt dårligere dempere enn for eksempel Emmaljunga, men ellers en veldig god kvalitetsvogn som kan legges sammen og dermed passer i bagasjerommet på en liten bil (vi hadde Ford Fiesta). Den var veldig behagelig å sitte i, syntes jenta mi, men bagdelen er ganske liten. Anbefaler å kjøpe en miniversjon av en vognpose/bilstolspose (evt en som har en forlenger). Vi gjorde ikke det, men fikk baby i slutten av mars så når vi begynte å trille ute (i begynnelsen av mai) så trengte vi ikke mer enn dyne/teppe og lammeskinn under uansett. :)
 
Har veldig lyst på en Britax Go Next, men det er avhengig av at vi finner et godt tilbud på brukt vogn her i nærheten. Venninna mi skal selge sin etter sommeren, men synes prisen er litt drøy, så holder øynene åpne for gode tilbud :)

Har prøvekjørt vogna, og den er perfekt for både samboer og meg. Vi har 30 cm høydeforskjell å ta hensyn til, så viktig med en vogn hvor man kan regulere en del.
 
Jeg kikket på stokke trailz, emmaljunga nxt90f outdoor, cybex priam, buggaboo buffalo, dubatti one og uppababy vista. Jeg er såpass heldig at jeg bare kunne velge og vrake ift å ta hensyn til pris. Mannen overlot alt til meg.

5845c391ccc82b7fd68371fcc6c8f95a.jpg


Var noe jeg elsket og virkelig ikke likte med alle vognene. Likte feks ikke sportsdelen til stokke, bagen til uppababy (for liten), dubatti fikk jeg ikke prøvd +liten kurv, fronthjulene til cybex var litt små for vinter, emmaljunga var jeg ganske fornøyd med sist, men ikke heeelt, buggaboo synes jeg "alle" har samt ar jeg synes babyen blir liggende altfor lavt..

Til slutt falt valget på cybex med lux-seat med ekstrasett hjul foran som er like store som de bak for vinteren, men da blir de faste, så bytter vi til våren. Har bestilt og gleder meg til den kommer. Og da kom plutselig mannen med innspill, svart understell, så det blir det [emoji23]
a988e9dfd6321d689825c8948e2a429a.jpg
 
Etter planen skulle jeg bruke min gamle Simo Classic, men den hadde dessverre blitt ødelagt under lagring.

Så er helt blank. Har mange kriterier. Store hjul, faste. Stor bag. Stor kalesj så det ikke blåser inn. Gjerne kalesj som kan "låses". Ikke for tung. Plass i liten bil. Og ikke for dyr...

Utseendemessig liker jeg Silver Cross Balmoral, men kan bare glemme den pga pris og størelse.
Av de moderne er Stokke Trailz fin å se på, men oppfyller ikke alle krav.
 
Vi hadde den med nr 1, bare at vi hadde Trille Viper 4s (Abc design og Trille gikk sammen om å lage denne vogna så den finnes i begge merkene, men er like). Vi var veldig fornøyd - litt dårligere dempere enn for eksempel Emmaljunga, men ellers en veldig god kvalitetsvogn som kan legges sammen og dermed passer i bagasjerommet på en liten bil (vi hadde Ford Fiesta). Den var veldig behagelig å sitte i, syntes jenta mi, men bagdelen er ganske liten. Anbefaler å kjøpe en miniversjon av en vognpose/bilstolspose (evt en som har en forlenger). Vi gjorde ikke det, men fikk baby i slutten av mars så når vi begynte å trille ute (i begynnelsen av mai) så trengte vi ikke mer enn dyne/teppe og lammeskinn under uansett. :)

Okei, så bra! Takk for innspill. Vi har liten bil og det virket som at den var veldig enkel å slå sammen på bildene og produktinfoen :) det er jo litt kjipt hvis bag delen er liten, har allerede kjøpt vognpose til.. men skal undersøke lengden på den ift til den du hadde. Håper hvertfall den holder gjennom vinteren så kan vi gå over til sportsdelen til våren :)
Skal dere bruke samme vogn igjen nå?
 
Bruker samme som vi hadde til første, en Babyjogger City Elite :)
Enn så lenge ligger den i bhg og brukes til å sove i, gleder meg til å bruke deg igjen :)
 
Okei, så bra! Takk for innspill. Vi har liten bil og det virket som at den var veldig enkel å slå sammen på bildene og produktinfoen :) det er jo litt kjipt hvis bag delen er liten, har allerede kjøpt vognpose til.. men skal undersøke lengden på den ift til den du hadde. Håper hvertfall den holder gjennom vinteren så kan vi gå over til sportsdelen til våren :)
Skal dere bruke samme vogn igjen nå?
Den er ikke liten i lengden altså, mer i bredden synes jeg. Vi solgte vår vogn da vi skal gå til innkjøp av en søskenvogn. Har også en Emmaljunga vogn som minsten har brukt til å sove i (kjøpt i ettertid, og synes ikke egentlig det var verdt det da viper 4s var fin nok..). Eneste "problemet" med viper er at den er litt dårlig å sitte i fra 6-9 mnd eller evt inntill babyen kan sitte ordentlig stabilt selv. Det problemet slipper egentlig du da du fint kan bruke bagdelen til sommeren og til babyen kan sitte selv. Jeg måtte bytte del pga at den var aaaalt for liten med en diger Voksi pose oppi der til høsten. :) Det gikk derimot helt bra med den i vogna de første månedene altså. :)
 
Nei, har ikke kjøpt. Det står mellom bugaboo buffalo, emmaljunga nxt90 og nxt90f. Er egentlig ikke så veldig glad i utseendet på bugabooen, men den er veldig lett og praktisk. Liker utseendet bedre på emmaljunga, men de er en del tyngre, spesielt nxt90f.
Og siden jeg jobber i barneutstyrs butikk har samboeren gitt meg ansvar for å velge ut alt vi trenger av utstyr, så han er ikke spesielt behjelpelig med avgjørelser [emoji85]
 
Vi har en bugaboo buffalo til vår sønn, kjøpt i år. Så har han en mountain buggy urban jungle. Når lillesøster kommer skal hun ha bugaboo buffalo og han skal ha mountain buggy. Han er da 16 måneder. Så skal vi overta søskenvogn fra en venninne. Det er mountain buggy duo. Det blir litt vogner det. :)
 
Jeg kikket på stokke trailz, emmaljunga nxt90f outdoor, cybex priam, buggaboo buffalo, dubatti one og uppababy vista. Jeg er såpass heldig at jeg bare kunne velge og vrake ift å ta hensyn til pris. Mannen overlot alt til meg.

5845c391ccc82b7fd68371fcc6c8f95a.jpg


Var noe jeg elsket og virkelig ikke likte med alle vognene. Likte feks ikke sportsdelen til stokke, bagen til uppababy (for liten), dubatti fikk jeg ikke prøvd +liten kurv, fronthjulene til cybex var litt små for vinter, emmaljunga var jeg ganske fornøyd med sist, men ikke heeelt, buggaboo synes jeg "alle" har samt ar jeg synes babyen blir liggende altfor lavt..

Til slutt falt valget på cybex med lux-seat med ekstrasett hjul foran som er like store som de bak for vinteren, men da blir de faste, så bytter vi til våren. Har bestilt og gleder meg til den kommer. Og da kom plutselig mannen med innspill, svart understell, så det blir det [emoji23]
a988e9dfd6321d689825c8948e2a429a.jpg
Den så veldig fin ut:happy: må undersøke den litt xsmile9
 
Etter planen skulle jeg bruke min gamle Simo Classic, men den hadde dessverre blitt ødelagt under lagring.

Så er helt blank. Har mange kriterier. Store hjul, faste. Stor bag. Stor kalesj så det ikke blåser inn. Gjerne kalesj som kan "låses". Ikke for tung. Plass i liten bil. Og ikke for dyr...

Utseendemessig liker jeg Silver Cross Balmoral, men kan bare glemme den pga pris og størelse.
Av de moderne er Stokke Trailz fin å se på, men oppfyller ikke alle krav.
Vi var så heldige at vi fant Silver cross sleepover til 8000 på kampanje. Har mer eller mindre de samme kriteriene som deg! Fulgte med på prisjakt.no over lenger tid, og til slutt kom det! :)
 
Back
Topp