Vogn, igjen

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
- Hvor mange vogner har du og hvilke?
- Hvilke brukes til hva?
- Er det noen du vil anbefale eller fraråde?
 
Har tre:

Emmaljunga Edge duo med classic-understell. Brukes til hverdags; byturer o.l

Babyjogger SummitX3. Brukes til tur og trening. Hadde den også med på ferie da den tar relativt lite plass sammenlagt.

Simo Kombi. Ble kjøpt brukt for å ha som sovevogn til førstemann i bhg. Veldig god vogn, synd Simo er borte (synes jeg).

Hadde en Easywalker June. Forsåvidt en praktisk liten vogn, men håpløs å trille. Umulig å vippe den opp på bakhjulene f.eks for å komme opp en kant. Ble solgt meget pent/lite brukt.
 
Vi har to. Emmaljunga (tror det er en Edge duo) kjøpt brukt som jeg brukte da han var baby, men verken jeg eller lillemann kan fordra sportsdelen. Og så er den svær, tung og klumpete. Den står nå i boden og skal brukes i Bhg fra høsten av.

Så da kjøpte jeg en Easy Walker Mosey (ny) og er superfornøyd :) svingbare hjul, lett å trille og lillegutt elsker å sitte i den :)
 
Vi har to. Helt like vogner da.:hilarious: siden vi er så fornøyd med den.
Skal ha den gamle i barnehagen og den nye bruker vi hele tiden. Planen er å bruke den ene i bilen fast når vi ikke er i barnehagen, så slipper vi å dra inn og ut vognen. Pr nå står den ene hos min far, så slipper jeg å ta med siden jeg er der ofte. Regner med den kommer i bilen når mannen skal i permisjon. Det er forresten babyjogger City Elite.
Den er enkel å legge ned,genialt i skog og mark og lett å løfte og fikse på feks ryggen,myggnett osv.
 
Har bare en vogn, Babyjogger city elite. Ingen planer om noen flere med det første hvertfall, den funker supert til alt hittil[emoji4]
 
Har også en Emmaljunga Mondial, men Duo-versjonen, med classic understell. Er kjempefornøyd med både bag- og sportsdelen, så dette er hovedvogna vår hjemme. Den er litt stor og tung å navigere i trange butikklokaler, men er utrolig komfortabel for ham å sitte i.

Kjøpte også en Chicco Liteway 3-trille som vi primært bruker når vi skal noe sted. Veldig enkel å legge sammen, og har svingbare hjul. Kan legges helt ned. Eneste minus er at selene ikke kan strammes godt nok, så han synker ofte sammen siden han ikke sitter selv enda.
 
Jeg har en emmaljunga super viking, som jeg kjøpte før lille var født. Vært veldig fornøyd med den, men på grunn av store kneproblemer, har jeg nå kjøpt meg en tfk vogn med multi x bag(må ha håndbremse). Så hadde vi en onetofour trille på tur.
 
-Har en Emmaljunga Edge Duo. Brukt av di to eldste og likte godt vognbagen men er ikke så glad i sportsdelen, men det går jo greit :) Liker at man kan snu fra deg eller ha barnet mot deg

-Easywalker sportsvogn , en bruktvogn som skal brukes som barnehagevogn mtp lang rygg og bredt sete. Den eneste vognen han faktisk sover lenge i :D Den er også bare forovervendt, men ganske lett å trille OG legge sammen. God å jogge med.

- En trille (husker ikke navn) ifra Barnas Hus som er blitt brukt på diverse utenlandsreiser. Enkel å legge sammen og di sitter/ ligger helt OK i den. Lyst på en ny en hvor man kan legge liggedelen helt ned:)

- En Bugaboo Donkey søsken/tvillingvogn. Veldig fornøyd med den. Kan dog bare sitte forovervendt i den (ikke bagdel) men ryggene kan legges helt flatt og den er enkel å legge sammen og tar liten plass + at den kommer greit gjennom standard døråpninger:) Har 19 mellom eldste og mellomste så måtte ha den når jeg var alene med ungene. Nå har jeg brukt den av og til i eks Dyreparken når mellomste på 3,5 blir så sliten i beina og minstemann på 7 mnd sover også ganske godt i den:)
 
Back
Topp