Vogn, Britax Smile 2 duovogn

Pandaungen

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Ser på vogn, men syntes det er vanskelig.
Stokke trailz har stått på lista en stund, men har oppdaget britax smile 2.

Er det noen som kan dele erfaring på disse to vognene?
 
Ingen erfaring med noen av de! Bestillte Britax smile 2 for et par dager siden. Dro innom en barnevognbutikk for å teste ut vognen i forkant. Ble i hvertfall positivt overrasket over smile 2 :) En lett og stabil vogn. Veldig god å styre! Det er en høyere vogn enn f.eks bugaboo buffalo. Alt i alt, virket som en super vogn da vi fikk teste den ut i butikken. De ansatte snakket også veldig varmt om vognen!
 
Vi har brio smile, hvis jeg har forstått det riktig så er det forgjengeren til britax smile 2. Nå kjøpte vi den for å ha den i barnehagen, men har brukt den innimellom.

Veldig fornøyd med den ihvertfall. Syntes den er veldig god og lett å trille med, også når det er ett lite snølag på veien. Og stabil, har alltid tenkt at vogner som ikke har fire hjul og/eller at det er lik avstand imellom hjulene fort blir vinglete, helt til jeg fikk prøve. Også tar den ikke så stor plass i bilen når den er sammenlagt, i motsetning til emmaljunga mondialen som vi har[emoji28]
 
Vi har hatt Brio smile til førstemann og skal bruke den samme vogna til nr 2 nå! Vi er veldig fornøyde med den!! :) God å trille på de fleste underlag og enkel å pakke sammen.

Det eneste som vi opplevt som negativt er rygglengden på sittedelen. Den er litt kort, så frøkna våres måtte over i en annen sovevogn når hun var fylt 2 år, for da ble det litt trangt når hun skulle sove. Går helt fint an å bruke den til å sitte i da!
 
Plutselig blitt intresert i Britax Go Big, skal prøve den i butikk.
 
Vi vurderte britax smile 2, den har kommet veldig godt ut i tester! Men fant ingen butikker som hadde den inne slik at vi fikk prøvd den, ville gjerne prøve den før vi eventuelt kjøpte den...
Syns det virker som en hendig, liten og lety vogn, samtidig som den ikke et for lav, pluss for at den er så billig også!
Men vi endte opp med stokke trailz, da det var den jeg hadde lyst på i utgangspunktet og vi fant den på salg. Men hvis ikke er sjangsen stor for at det hadde blitt britax smile 2 ja [emoji4]
 
Vi valgte også Britax Smile 2! Hadde på forhånd bestemt meg for at jeg skulle ha Stokke Trailz, men så såg jeg en vogn som så ganske så lik ut - til halvparten av prisen. Britax har større max vekt, større «handlenett», er mindre sammenlagt og veier mindre. Lette luftfylte hjul med svingradius, veeeld enkelt one-click system - kjøp med adapter så kan du feste bilsete på vognen også. Eneste «fordelen» med Stokke Trailz er at barnet sitter høyere opp. Britax Smile 2 har også vunnet flere best i test med 1,5 stjerne mer enn Stokke Trailz sin. Og til halvparten av prisen så kommer du ikke til å angre om du velger Britax [emoji4]
 
Vi valgte denne. Liker spesielt godt at man kan bruke sportsdelen begge veier. Jeg hadde egentlig ikke vurdert den engang før jeg tilfeldigvis så den i en butikk. Syns den var mye finere i virkeligheten enn den ser ut på bilder. Fin farge fikk vi også, så jeg er fornøyd. [emoji1]
 
Back
Topp