Vite kjønn?

Jeg er en strikker, så jeg MÅ vite! ;) Og synes det er kjekt å ha noen høydepunkter ila svangerskapet også, å føde er jo like stort og fantastisk uansett om man vet kjønnet eller ikke! :)


Liker måten du tenker på :)
Hva har du strikket nå før du visste kjønn? Vil gjerne ha tips til å lage noe kjønnsnøytralt.
 
Liker måten du tenker på :)
Hva har du strikket nå før du visste kjønn? Vil gjerne ha tips til å lage noe kjønnsnøytralt.
Jeg har strikket både jente og gutte klær til nå. Har mange venner som skal ha babyer i sommer, så det jeg ikke trenger selv gir jeg bort ;) Men ellers så har jeg strikket litt rompere, shortser og luer i nøytrale farger som grå, okergul, fine grønnfarger osv. Det er veldig greit til begge kjønn :)
 
Jeg har strikket både jente og gutte klær til nå. Har mange venner som skal ha babyer i sommer, så det jeg ikke trenger selv gir jeg bort ;) Men ellers så har jeg strikket litt rompere, shortser og luer i nøytrale farger som grå, okergul, fine grønnfarger osv. Det er veldig greit til begge kjønn :)

Så koslig :)
Det å se barn i hjemmestrikka klær er noe det søteste jeg vet om :Heartred
 
Er for nyskjerrig til å ikke vite, men er mer stirrig enn nyskjerrig så her vites det ikke for 3 gang [emoji4] D er vanvittig spennende og ikke vite, samtidig som det er en slags ekstra motivasjon under selveste eksamen [emoji5] Dette med at det er så himla praktisk å vite er bare tull.. Butikkene er åpne etter fødsel også!
 
Jeg er ALT for nyskjerrig så her MÅ jeg vite [emoji23]
Jeg vil ha navnet klart til fødselen så [emoji85]
Jeg kommer ikke til å presse på med rosa og blå, synes hvit eller duse grå og brunfarger er myye finere på nyfødte [emoji7]
Blir jo så klart å kjøpe noe rosa eller blå men det meste kommer til å bli kjønnsnøytralt [emoji1]
Bare 2 eller 3 dager til vi forhåpentligvis får vite kjønnet [emoji87]
Har 2 ul rett etter hverandre så kommer nok til å bli så skuffa om vi ikke får vite på noen av de [emoji23]
 
Vi skal vite det denne gangen og. Såfremt det er mulig å se på dei ultralyden vi skal på :) Syns det virker svært spennende å ikkje vite, men for oss er dette ikkje aktuelt. Eg vil vite og forberede meg på det som kommer. Har også lyst til å fortelle vesla at det er en lillebror/lillesøster son kommer. Samboer MÅ vite da han syns kjønnet er med på å gjøre ting virkelig for han. Blir det jente trenger vi jo ingenting, men blir det gutt ønsker eg å strikke/få strikket noe "guttete".
Vet mange ønsker at det skal være hemmelig og handle kjønnsnøytralt i forkant, men man må også respektere at andre ønsker å vite kjønn og ønsker noe annet enn kjønnsnøytralt også :) Utstyret til vesla er kjønnsnøytralt, men klær er for det meste "jentete". Og slik liker vi det :)
 
Vi skal ikkje vite, visste heller ikkje med førstemann. Den følelsen då kjæresten sa "det er ein gut, vi har fått ein son!" - den er heilt ubeskrivelig! Det er det mest fantastiske, kan nesten ikkje beskrivast :) Det er ingen praktisk grunn til å måtte vite kva kjønnet til babyen er på forhånd - du trenger ikkje akkurat å fylle klesskapet med klær i alle størrelser, kjøpe 14 dynetrekk som er rosa/blå osv..

Ved å ikkje vite, så klarte eg også å holde meg når kjøpetranga blei stor under graviditeten - kjøpte det aller mest nødvendige i 52 og 56, fant masse fint som var kjønnsnøytralt. Såg utrulig masse fint både til jente og til gutt som eg heilt sikkert bare hadde måtta kjøpt om eg hadde visst kjønnet. Ull feks, det kjøpte eg bl.a. på Nøstebarn - en gulstripete og en kvit body, ei grønn bukse. Like fint både til gutt og jente :) Kjøpte bare 2 sengtrekk - et kvitt kjempefint og et med en katt på. Tenkte eg skulle et til når babyen var født - men det var ikkje nødvendig for det holdt med dei to.

Så du sier at det ikke finnes praktisk årsaker til å vite det for andre? Eller snakker du for din egen del? Hvis du skriver dette for andre del så syns jeg det er en fryktelig bastant kommentar med lite innsikt i hvordan andre opplever situasjoner.

Å bestille kjønnsnøytrale klær fra nøstebarn(som forresten stort sett er de eneste som har dette) er fullstendig uaktuelt for min del. Jeg kan ikke bruke flere tusen på noen få klesskift.
 
Vi visste det med førstemann, men valgte å ikke vite med nummer to.
Bakgrunnen for dette valget var rett og slett at jeg hadde lyst til å prøve hvordan det var å ikke vite.
Det var utrolig spennende, og en veldig spesiell følelse når de holdt ham opp og vi fikk vit at det var en liten gutt :)
Denne gangen har jeg tenkt å vite. Litt praktisk i forhold til at vi har en jente og en gutt fra før, ergo en hel haug med klær... Greit å kunne finne ut hvilke vi skal beholde og hvilke vi skal kvitte oss med siden dette blir sistemann :)
 
Vi fikk vite på TUL.
Føler man får et helt annet forhold til den i magen mår man kan si han/hun og Ev navn.
 
Så du sier at det ikke finnes praktisk årsaker til å vite det for andre? Eller snakker du for din egen del? Hvis du skriver dette for andre del så syns jeg det er en fryktelig bastant kommentar med lite innsikt i hvordan andre opplever situasjoner.

Å bestille kjønnsnøytrale klær fra nøstebarn(som forresten stort sett er de eneste som har dette) er fullstendig uaktuelt for min del. Jeg kan ikke bruke flere tusen på noen få klesskift.
Eg skriver av egen erfaring - og det var vell våre tanker rundt dette som var interessant? Dette er mi meining :) No må en vell ikkje fylle klesskapet med ullklær før babyen er født heller? Dette var bare et eks. for min del.

Vi ville ikkje vite pga spenninga sin del, men vi opplevde også å spare masse penger på å ikkje handle masse på forhånd som vi bare "måtte" ha fordi det var så utrulig nydelig til en jente/gutt :)

Vi skal ikkje vite kjønn no heller - og når det gjelder klær, ja så passer det vi har i dei minste str til både jente og gutt :)
 
Jeg misunner på en måte dere som klarer å vente, så utrolig spennende det blir babyen kommer. Jeg er så nysgjerrig at jeg MÅ vite det, synes det blir litt mer personlig, eller hva jeg skal si, når jeg vet hva som kommer også. Vi har også en storebror som gjerne vil vite hva som kommer.
 
Back
Topp