Viser dere mye kjærlighet forran barna? Hva er deres tanker om det?

Klarsåklar

Gift med forumet
Novemberlykke 2018
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Utmarsj 2024
Viser dere mye kjærlighet forran barna? Sån typ kyssing/klemming/berøring osv. Eller er det mer slik at det får vente til barna sover?

Deres tanker rundt det? [emoji4]
 
Last edited:
Kyssing, klemming og et og annet rompetak her. [emoji4] Tror jeg ungene har bare godt av å se. Kysser og klemmer mye på ungene også, og kysses og klemmes mye tilbake. [emoji173]
 
Kyssing, klemming og et og annet rompetak her. [emoji4] Tror jeg ungene har bare godt av å se. Kysser og klemmer mye på ungene også, og kysses og klemmes mye tilbake. [emoji173]

Veldig enig![emoji4]

Nå har ikke jeg barn enda selv, men tenker det kommer til å bli likt her hjemme[emoji5] er selv vokst opp med foreldre som gjorde slikt forran meg når jeg var liten. Husker jeg fniste og lo, syntes det var morsomt når mamma og pappa «tullet» sånn[emoji87]

Husker vi også snakket om det på barneskolen om vi noen gang hadde sett foreldrene våres kysse. Da ble jeg overrasket over hvor mange som sa de aldri hadde sitt mammen og pappen sin kysse[emoji28] alt man husker[emoji87]
 
Ja, det gjør vi, det er naturlig for oss, både fordi vi er sånn av natur, men også fordi vi er bevisste på at vi er rollemodeller for barna, og vi vil vise dem hvordan et sunt forhold ser ut. (Ikke at det er usunt om man ikke viser det, det er ikke det jeg mener.)
Vi vil vise at alle følelser er legitime, og at det er helt greit å vise hva man føler. :)
 
Kyssing, klemming og et og annet rompetak her. [emoji4] Tror jeg ungene har bare godt av å se. Kysser og klemmer mye på ungene også, og kysses og klemmes mye tilbake. [emoji173]

Enig :)

Jeg kunne nok tenkt meg litt mere av det.
Føler han var mere på det før.
Nå kommer han mere etter dem små er lagte. Og før han skal ut en tur.
Eller om han har lyst, og få seg noe om morningen :cool14
Må nok stramme han opp litt han var flinkere før.
 
Jeg håper vi er flinke med å vise følelser foran fremtidige barn. Jeg er overbevist om at det er viktig for å bygge opp barnas egne forståelser for hvordan man skal kunne ha det i et forhold. Det å være et forbilde, rett og slett, sånn at barna har noe å se etter når de selv skal inn i forhold senere i livet, og kanskje de styrer unna de som ikke er snille med dem.
 
Ja, det gjør vi. Som mange andre her synes jeg det er viktig å lære barna å tørre og vise kjærlighet og følelser. Dessuten synes jeg den hverdagslige flørten er viktig for forholdet, og de små øyeblikkene oss i mellom, selv om andre er i rommet. Skal vi vente helt til treåringen sover er det jo ikke mye tid igjen[emoji28]Nå håper vi på barn nummer to, og da tenker jeg at det blir ennå viktigere og ta seg tid til de små øyeblikkene i et hektisk småbarnsliv[emoji173]️
 
Vi viser mye kjærlighet foran våre barn. :) Det er viktig for meg for det gjorde sjelden mamma og pappa. Tenker det gjør barna mer trygge.
 
Vi klemmer og kysser foran barnet omtrent hver dag, men mer intim berøring får vente til vi er alene.

Hvis barnet ser oss klemme kommer hun gjerne løpende og skal være med hun også, så da blir det en stor gruppeklem. Koselig :D
 
Både kysser og klemmer. Holder gjerne i hånden også. Håper at det fortsetter til vi er gamle :) Hadde mormor og morfar som fint kunne finne på å kysse foran alle, og det var aldri noen tvil om at de var glad i hverandre :)
 
Ja, masse [emoji7] Og barna blir kost masse
 
Skjønte at vi ikke har vært så flinke på det da 2-åringen automatisk sa «ha det» da vi kysset her om dagen (ha det kyss på morgenen er det så og si alltid).
Så på tide å skjerpe seg på nærhet.
 
Synes det er kjempe viktig! Og naturlig. Vi kysser og koser foran henne, sier fine ting til hverandre. Vi ønsker hun skal se hvor mye mamma og pappa elsker hverandre. At kjærlighet er fint :)
 
Jeg og faren til jentungen klemte og kysset aldri foran hun, sjelden om hun ikke var der heller :p Nåværende kjæreste derimot både klemmer, kysser, holder hender, sitter i armkroken osv.
 
Back
Topp