Vippestol

Urflisa

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Febbisbebbis'18
Når kan man begynne å bruke det? Lille er 3 uker nå.. vi har baby björn sin
 
Vi bruker den i korte perioder av gangen :) mens jeg dusjer, tar en kopp kaffe, hvis armene er på vei til å streike av byssing :) tipper i ca 10-15 min av gangen og kanskje 1-2 ganger om dagen.
 
Det er vel 6 uker som er ‘regelen’ men her har vi begynt så smått fra 4 uker. Babybjörn her også. Bare på laveste nivå.
 
Har også baby Bjørn. Brukes kun av og til når vi spiser middag bare. Han er nå 3 uker.
 
Jeg har ingen erfaring med vippestol selv. Disse små bør jo helst ligge flatt, og mine gutter har trivdes godt med å ligge i vugga, lekegrinda eller på matte - så har aldri hatt behovet for det. Men, vil tro det er greit å bruke vippestol i noen minutter «nå og da» fra 4-6 ukers alder, dersom dette roer babyen godt og man har behov for å ha hendene fri :)
 
Vippestolen var en favoritt med nummer en men har ikke begynt å bruke den enda, lillesnuppa er bare to uker. Tror vi ivertfall venter til hun har bikket 4-5 uker, og da bare en pitteliten stund om gangen:) Ligger hun like fint i kurven så blir hun der til hun begynner å «kjede» seg:p
 
Ligger der innimellom og er nå tre uker. Korte økter om gangen :)
 
Dere som har newborn seat til tripp trapp, bruker dere dette også allerede?
 
Dere som har newborn seat til tripp trapp, bruker dere dette også allerede?

Ja, brukte i korte perioder fra 2 uker, maks 10-15, men det var vel sånn 1-2 ganger o uka i begynnelsen. Bruker den og vippestolen mer nå som han er over 6 uker. Vippestolen brukes mens jeg dusjer i hverdagene og til middagen om han er våken og ikke vil ligge i grinda. Men føler det newbornsetet blir mer aktuelt når han er enda litt større og kan følge ordentlig med på oss. :)
 
I bruksanvisningen til vår stol, sto det at den kunne brukes fra babyen veier 3500g. [emoji4]
 
Dere som har newborn seat til tripp trapp, bruker dere dette også allerede?
Sniker fra januar: vi brukte det helt fra starten men blir jo ikke så lange strekk av gangen. Men siden hun har vært veldig våken fra starten har det vært veldig kjekt og koselig å kunne ha henne i den mens vi spiser eller for eksempel rydder på kjøkkenet :) tenker at hun sitter ganske likt i den som i bilstolen egentlig.
 
Snuppa hater sin. Så kattene fikk ta over den. Hun vil helst opp å se og være med... så høyre armen min verker litt
 
Back
Topp