Vinterklær skolebarn

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Dere med større barn, hvilke merker liker dere best på vinterjakke og bukse? Syns det er mye mindre å velge i når vi er over på str.134/140.
Dunjakke, parkas eller type skijakke? Eller flere? Nå har eldste her en POP jakke og bukse som begynner å bli vel snau, men den bruker hun de dagene det er regn eller veldig vått. Ellers har hun arvet en dress og liker best å bruke den egentlig. Men jeg syns det er kjipt å kjøpe ny dress nå, for det kan gå to uker og hun finner ut at dress er barnslig..
Og så han hun en dunjakke, men den tåler jo nada regn, så blir bare brukt de kaldeste dagene. Skulle gjerne kommet over et kupp på bukse og jakke med minimum 10.000 i vannsøyle, og helst pels på hetta. ( ønske fra barnet selv.)
 
Vi bruker Helly Hansen i år i både bukse og jakke. Holder veldig tett og barnet er veldig fornøyd med den :)
Brukte Didrikson i fjor ikke fullt så fornøyd, hatt nameit sin to delte også holder bra både varme og vann. Jeg villegått for todelt :)
 
Vi bruker Helly Hansen i år i både bukse og jakke. Holder veldig tett og barnet er veldig fornøyd med den :)
Brukte Didrikson i fjor ikke fullt så fornøyd, hatt nameit sin to delte også holder bra både varme og vann. Jeg villegått for todelt :)

Hvilken modell? Den jeg syns virker fin går bare til 128, så har jeg bare funnet parkas. Liker veldig godt Helly Hansen, ikke så god erfaring med didriksons jeg hellet, og syns ikke de er så fine heller :p
 
Vært veldig fornøyd med Didriksons og Reima.
Name-it er også bra
 
Vi bruker en del HH til hu på 9, ellers er jeg fornøyd med berhans og stormberg
 
Min går i 1 og foretrekker Reimadressen. Har en ny vinterbukse til han(Swedmount) og en jakke fra o'neill som brukes litt.
 
Siden mine barn begynte på skolen har de bare hatt vinterjakke og bukse. Ikke vinterbukse engang for vi bor på Vestlandet og så mye vinter har vi ikke. De har skallbukse som de har hatt fleece og ull under på de kaldeste dagene. Evt ull og vanlig bukse, eller vanlig bukse og fleece. Alt ettersom.

Dress nektet de fra de begynte på skolen, det er barnslig og upraktisk. De synes det var barnslig og jeg upraktisk.

Jakke kjøper vi der vi finner, og barna liker. Cubus, HM, Lindex, KappAhl, XXL eller slike steder. De har Helly Hansen Shield skallbukse i svart til.
 
Det er urelevant hvilket merke eller type jakke jeg liker best for det eneste som teller for storebror på snart 8 er at han synes den er kul. Og det skal MYE til. Nå har han faktisk en type "skijakke" fra Jula som var den eneste jakka jeg kunne oppdrive som han hadde noen som helst interesse av å bruke. Han har utebuksa i samme merke derfra. De er faktisk i overraskende bra kvalitet og funksjonalitet til den svært lave prisen. Så veldig vanntett er det nok ikke, men vi har ikke akkuratt veldig våte vintere her heller så det er ikke så viktig. Han har også ei dunjakke fra LEGO Wear merket som er godkjent som brukes når det er litt kaldere.

Han har Didriksson dress også, men den er kun godkjent til hjemmebruk.
 
Min har dress fra didriksson og jakke fra quiksilver. Han vil ikke bruke todelt, det tar visst for lang tid. :p
 
Her går det mye i Helly Hansen. Vært veldig fornøyd med kvaliteten.

Kjøper alltid boblebukse og boblejakke som er vanntett og derfor passer i våt snø og vinterregn også. De er ikke veldig tykke (selv om det er vinterjakke og tykk sånn sett), så har fleece- eller ullgenser som mellomlag når det er kaldt. Har en parkas som er tykkere og varmere til feks å gå rundt i byen, så brukes den andre til mer sportslige aktiviteter som skiturer ol. Parkasen er også HH og vanntett.

Har tynn skalljakke og bukse også. Bergans og Stormberg liker jeg godt.
 
Vi bruker mest HH og Bergans til de på 9 og 7. Eldstemann har vinterjakke fra DC.
 
Back
Topp