Vinterdress, behov eller ikke?

Lykkeliten_snart_to

Andre møte med forumet
Hei! Noen med flere barn som ka nsi om det er behov for vinterdress når baby er 9-12mnd? Eller holder det med med type parkdress med 2 lag ull under(type body, longs og strikkadress).

Mini er 6,5mnd nå og står på alle 4, så regner med han krabber om ikke så lenge.
 
Eg skal kjøpe ein overtrekksdress til vinteren, så blir det ull under. Aron kryper jo og vil veldig gjerne ned å krype når vi er ute og. Men vinterdress trur eg vi sparar til neste vinter :)
 
Kommer jo helt an på hva dere kommer til å gjøre til vinteren og hvor kaldt det er hvor dere bor. For å sitte i vogna sammen med pose/pledd osv, så trengs ikke vinterdress, men tenker du å la han "sitte i snøen" og sånn, så ville jeg hatt vinterdress. De er jo veldig var på kulde disse små og det skal veldig lite til for frostskader og sånn, så jeg hadde ikke tatt noen sjanse.
 
Jeg har kjøpt vinterdress til Harvey som han skal bruke denne vinteren, på grunn av att vi er veldig mye op fjellet på vinterstid og der er det gjerne litt kaldere og litt meir vind + litt våt snø osv! :) men når vi ikke er der oppe holde det nok kun med 3lags "regelen" med ull/fleece ;-)
 
Jeg har ikke kjøpt vinterdress. Men storesøster har en han arve om han trenger det :)
 
Til storesøster brukte vi en lltt tynnere vind- og vanntett dress med ullfleece under. Mange av vinterdressene er så svære at de små ikke greier å bevege seg i den.
 
Ja vi har fra eldste mann. Greit i bare ha noe lett under og dress over.
 
Arver en fra storebror. Men huskef jeg rett så ble den ikke mye brukt. Han blir jo som en mumie i den dressen:p

Edit: har brukt den 2 ganger etter jeg skrev innlegget :p
 
Last edited by a moderator:
Back
Topp