Vil ikke ta flaske

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Min baby på snart 6 mnd nekter å ta flaske, uansett om det er mm, mme eller vann på den. Noen triks for å få henne til å ta den? Annen type,feks.. har prøvd kun den høye typen fra avent.
 
Min baby på snart 6 mnd nekter å ta flaske, uansett om det er mm, mme eller vann på den. Noen triks for å få henne til å ta den? Annen type,feks.. har prøvd kun den høye typen fra avent.
Min gjør også det, og på 5 mnd kontroll ble jeg anbefalt å droppe det og heller prøve med tutekopp siden han begynte å blo så stor
 
Hadde samme problemet med min datter, så hun har ikke fått annet enn pupp fram til nå og vann fra tuttekopp. Hun er nå 9 mnd, og for noen dager siden fant hun plutselig ut av flaska også :) Det har minket kraftig på mm hos meg i det siste pga at snuppa spiser mye fast føde og ikke har tid til å die, så nå tror jeg det var tørst som gjorde at hun fant ut av det. Pga av lite nattesøvn, har jeg prøvd å gi mme på flaske etter grøten hver kveld i en ukes tid og plutselig gikk det! Så lenge jeg hadde nok mm og hun hadde tålmodighet til å ligge stille lenge nok til at utdrivingsrefleksen kom i gang, var det bare pupp som var godt nok her, men "i nøden spiser fanden fluer" :p Nå som hun har funnet ut av det, drikker hun mer for hver dag. 150 ml nå siste gang, ny rekord!


Ikke noen gode råd å komme med egentlig, men vil bare si at det fremdeles er håp selv om hun er 6 mnd ;) Du må bare fortsette å prøve innimellom.
 
Her får jeg henne til å drikke noen få slurker fra vanlig glass/kopp. Men bare 1-3 slurker. Tutekopp drikker hun vann av, men stopper med en gang hun kjenner det er melk. Hun elsker vann og men nekter å drikke det også fra flaske, så flaske har jeg gitt helt opp. Hun er 16 mnd. Så mitt tips er kopp.
 
Okei, da får vi gå til innkjøp av en god kopp :) noen anbefalinger? :) en som helst ikke søler så :p
 
Okei, da får vi gå til innkjøp av en god kopp :) noen anbefalinger? :) en som helst ikke søler så :p
Bambino har en sølefri kopp. Kjøpes i dagligvarer :)
 
Min eldste tok heller ikke Avent tutene, prøvde de fra MAM og de ville han ha med en gang.

Men sier som de andre her, når han har blitt så gammel som 6 måneder tror jeg heller jeg ville forsøkt med tutkopp
 
Ingen av mine tok flaske.

De tok pupp. Og vann på tutkopp etterhvert.

Mine har aldri fått mme da, så det gikk greit at de fikk melka rett fra kilden. Det er jo unektelig greit om de tar flaske i en del sammenhenger. (yngste tok ikke smokk heller, rett og slett ikke noe annet enn mamma...)
 
Min baby på snart 6 mnd nekter å ta flaske, uansett om det er mm, mme eller vann på den. Noen triks for å få henne til å ta den? Annen type,feks.. har prøvd kun den høye typen fra avent.


Hei :) Har ei frøken på 4 mnd som slitt med luftsmerter i magen pga urolighet ved brystet og sein utdrivning. Etter mye om og men, kom helsesøster og jeg frem til at det beste var å slutte med amming. Men hver dag i 3 uker prøvde vi flaske, avent, mam, tommetee og Dr.Brown. Hun nektet! Men den dagen jeg bestemte meg for bråslutt, så fikk hun grøt på kvelden, skrek etter mat på natten men nektet flaska, sovnet igjen og på morgenkvisten slukte hun flasken uten noe problem og flirte fra topp til tå når hun var mett :) De må bare forstå at puppen er utilgjengelig, og da tar de flaska til slutt. Tror det tok 12 timer, men det gikk. Hun veiver med armer og bein når hun ser flaska nå bare en uke siden vi startet Glad baby=Glad mamma
 
Samme her. Hun tar ikke engang smokk, vil bare leke med den. Vi har kjøpt mam tutekopp og det går bedre, menhun er ikke helt overbevist ennå. Vi har kjøpt easy tran på apoteket Og spruter inn vann slik. Tran, grøt og frukt får hun med skje.
 
Hei :) Har ei frøken på 4 mnd som slitt med luftsmerter i magen pga urolighet ved brystet og sein utdrivning. Etter mye om og men, kom helsesøster og jeg frem til at det beste var å slutte med amming. Men hver dag i 3 uker prøvde vi flaske, avent, mam, tommetee og Dr.Brown. Hun nektet! Men den dagen jeg bestemte meg for bråslutt, så fikk hun grøt på kvelden, skrek etter mat på natten men nektet flaska, sovnet igjen og på morgenkvisten slukte hun flasken uten noe problem og flirte fra topp til tå når hun var mett :) De må bare forstå at puppen er utilgjengelig, og da tar de flaska til slutt. Tror det tok 12 timer, men det gikk. Hun veiver med armer og bein når hun ser flaska nå bare en uke siden vi startet Glad baby=Glad mamma
Så bra herligt å høra att en helsesøster støttar deg med å sluta amma.
 
Min baby på snart 6 mnd nekter å ta flaske, uansett om det er mm, mme eller vann på den. Noen triks for å få henne til å ta den? Annen type,feks.. har prøvd kun den høye typen fra avent.
Du kan begynne med kopp når barnet ditt er 6 mnd :)
 
Back
Topp