Vil ikke sove med dyne baby 8 mnd

annth

Glad i forumet
Jeg har en jente på 8mnd som helt siden fødselen ikke har sovet med dyne. Hun bare sparker den bort. Når hun var mindre brukte hun teppe på vinteren på det kaldeste som hun ble tullet inni og nå på sommeren er det ikke noe vitsig med den varmen som var vært.

Jenta vår er muligens litt varmblodig som sin storebror og pappa.

Jeg tenker litt på vinteren som kommer og det muligens blir kaldt da.
Bør jeg prøve dyne eller skal jeg ta nattpose? Hva har dere andre gjort med barn som sparker av seg dyna?
 
Han her sover kun i pysj. Ga opp dyne/teppe. Setter på ovnen når det blir kjøligere ute. Han er 10,5 mnd.
 
Vi har brukt nattpose til frøkna, og kommer til å gjøre det til lillegutt også når det blir kjølig nok :)
 
Ingen av mine unger liker å ha dyne på.
Jeg lar de sparke den av, og regulerer heller med om de ligger i bare bleien, pysj eller ullpysj.
 
Toåringen her liker heller ikke dyne, kan ligge med den litt, men sparker den av seg raskt. Aldri ofret det en tanke skal jeg innrømme, det er jo ikke behagelig å ha det for varmt :)
 
Her brukte vi nattpose i vinter til lillesøster, men nå i varmen har hun ligget uten. Hun er nå 11 mnd og vil prøve med dyne til høsten igjen. Men hvis hun bare sparker den av seg blir det heller ullpysj :p storebror på 2 år bruker dyne når det er kjørlig og sparker den av seg i varmen.
 
Tusen takk for alle svar. Jeg får tenke på det blir pysj eller nattpose. Foreløpig ligger kun i bleien enn så lenge. [emoji4]
 
Vi bruker sovepose, hun sparker dynen eller teppet over hodet [emoji85] Nå når det har vært så varmt sover hun uten noe.
 
Nattpose. Her sparker ungen av seg dyna fordi han blir varm, og våkner etterhvert av at han er kald... resultatet er ikkeno søvn på mammaen [emoji1]
Med nattpose sover han kjempegodt og setter ikke fast beina i sprinklene like ofte heller [emoji6]
 
Jenta mi er 8 mnd, aldri brukt dyne :) regulerer heller pysjen, tar på sokker, bruker ull :)
 
Back
Topp