Vil ikke ammes på dagtid

Needlepin

Februar 2014 sin Miss Ammetåke
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Har ei frøken på snart 7mndr. Fullammet til hun var 5mndr, da begynte vi med grøt på kvelden. Får fortsatt grøt på kvelden og en fruktmos ila dagen. De siste to tre ukene vil hun ikke ammes på dagtid, hun tar tak suger litt og slepper tak. Har prøvd å gå ned på rommet hvor det er stille og mørkt for å amme henne der, men det nytter ikke. Dette resulterer i at hun ammes hele kvelden og natta, hun henger bokstavlig talt fast i puppene fra klokka 22:00 til vi står opp neste morgen.
Tips til å få henne til å spise skikkelig på dagtid?
 
Har tullet med ammingen siden han var 4 måneder. Han er snart 8 måneder nå. Har gitt litt opp og pumper og gir på flaske på dagtid, og ammer kveld, natt og morgen. Han tuller med flasken også, men den kan jeg i hvert fall bevege mer. :p
 
Jeg måtte amme på soverommet med dempet belysning fra 7mnd ca.
 
Her hjelper det å amme like etter hun har våknet (altså før hun er 100% vilter) og samtidig underholde med å vifte med fingrene eller lignende. Har noen ganger endt opp med at hun sutter litt mens hun tar knebøy på fanget. Alt er vel bedre enn ingenting ;)
 
Åsswn sover hun på dagen? Amme i søvn? Ligge med hu i dobbeltseng feks
 
Her nektet hun også amming på dagtid i den perioden. Men det gikk over etter ei stund, og nå vil hun gjerne amme igjen.
 
Har vert litt trøbbel med amminga her på formiddag ! Går greit tidlig på morgen + ettermiddag og natt! Men en periode på formiddag blir baby sur og vrir seg vekk fra brystet. Har pumpet og gitt på flaske de gangene, men skjønner ikke hva det er !
Noen som opplever /har opplevd det samme?
 
Har vert litt trøbbel med amminga her på formiddag ! Går greit tidlig på morgen + ettermiddag og natt! Men en periode på formiddag blir baby sur og vrir seg vekk fra brystet. Har pumpet og gitt på flaske de gangene, men skjønner ikke hva det er !
Noen som opplever /har opplevd det samme?

Mini her kaver også under amming - tar tak, slipper og gråter. Vi er midt i et utviklingssprang, så håper det går seg til. Hvor gammel er din?
 
Min er 3.5 mnd! Virke som om det kommer seg litt no faktisk! Tenke d kan vere ein del av 3 mnd stadiet kanskje?
Viser litt meir frustrasjon enn før! Når dei er veldig små så søve og et dei for det meste! No er dei jo meir våkne og får meir "språk" og då tenke eg han kanskje berre er meir tydelig!
Helsesøster sa når eg var på helsestasjonen idag at han kanskje ikkje vil ha då...men trur ikkje heilt det heller...og så er vel eg som alle mødre redd for at det ikke skal bli nok mat!
 
Aldersmessig passer det med utviklingssprang :) - sjekk appen the Wonder Weeks eller Gravid/baby :)
 
Min baby er akkurat lik! No er ho 3mnd og ho vil ikkje ha pupp når ho er våken...Bare skriker til puppen, sjølv om ho er kjempe sulten! Må lure i ho mat mens ho "sover" (rett før eller etter ho sovner/våkner)
Trur det heile starta då eg fekk mensen tilbake etter eg begynte på minipillen. Men den er over for lenge siden og ho har holdt på med dette ca 3 uker. Kjennte at eg nesten var på randen til å gi opp, men no dei siste dagane har det løsna litt. Håper virkelig det er på veg til å snu!
Ikkje gi opp folkens, det kommer seg etter en periode :)
 
Back
Topp