Viktig å vite kjønnet?

Skal ikke vite det denne gang, og det synes jeg er kjempespennende! :D
 
Jeg ville det, for å bedre forholde meg til babyen. Og tenke på navn :)
 
Her ville mannen vite med første så da fikk han viljen sin. Nå vel begge vite det. Ene pga navn og andre pga klær. Har mye gutteklær så hadde vært kjekt med mitt jenteklær hvis det blir jente. Og med navn har vi vanskelig nok for å bli enige om ett navn ;)
Men får vi ikke vite det så er det ikke krise. Da venter vi til fødsel.
 
Det var helt ekstremt. Rosa kjoler, rosa bodyer, rosa bukser, rosa sokker.. alt rosa! Føltes nesten som folk ikke visste det fantes andre farger! Så kjøp andre farger! Strikk i andre farger! Jeg strikka grønt, kjøpte alle farger og lot alt være så nøytralt som mulig. Det er deilig å kunne kle ungen i litt andre farger enn rosa! Spyr nesten av det rosahysteriet på jentebabyer! Sjekk bare ut babybutikken på Byporten i Oslo, der er butikken delt i to farger, rosa og blått! Hvor ble det av resten av fargene liksom?
Huff, helt enig med at det er for galt å dele det inn slik. Husker da hunden vår var yngre, og alle trodde det var en hannhund fordi hun gikk med blått bånd:hilarious: Men så lenge folk fortsetter å kjøpe rosa til jenter og blått til gutter, kommer butikkene til å fortsette å selge det på den måten...

Nei, jeg får vel gi beskjed når det skjer at vi ikke ønsker bare rosa/blått, og at det finnes andre farger...:rolleyes:
 
Huff, helt enig med at det er for galt å dele det inn slik. Husker da hunden vår var yngre, og alle trodde det var en hannhund fordi hun gikk med blått bånd:hilarious: Men så lenge folk fortsetter å kjøpe rosa til jenter og blått til gutter, kommer butikkene til å fortsette å selge det på den måten...

Nei, jeg får vel gi beskjed når det skjer at vi ikke ønsker bare rosa/blått, og at det finnes andre farger...:rolleyes:

Hæ? Trodde noen at hunden din var hannhund pga blått bånd? Jeg har hatt hund selv, og ser det egentlig raskt om det er hannhund eller tispe, og det er ikke halsbåndet eller båndet jeg ser etter. Jeg vet ikke en gang hvilken farge vi hadde på båndet til hundene vi hadde, men husker at de snellene fikk vi i blått og rødt. Tror vi sleit ut noen sånne sneller, og innimellom hadde vi blå, innimellom hadde vi rød. Når dette fargehysteriet også blir på hunder, da gir jeg litt opp. Men jeg vet jo noen har hundene sine bare til pynt.
Uansett, så er det bra at folk kjøper litt andre farger enn rosa til babyer. Ellers, så ender vi opp med kun rosa og blått i alle butikker. H&M er flinke på å ha nøytrale klær, kjøpt mye der.
 
Nei, med første var det en overraskelse :) Med andre fikk vi ikke noe valg da han hadde veldig lyst til å vise frem tissen sin [emoji14]
 
nei viste det ikke med nr 1 og tenker at vi/ jeg ikke vil vite det med nr 2 heller... :)
 
Det var stas å få vite hvem mageboeren var, ei lita gutt eller jente. Da kunne vi si "hun" og senere også omtale ved navn, fremfor å kalle det "babyen" osv. Ble litt mer "nært" og virkelig kanskje? Ved nestemann har jeg litt lyst å holde det som en overraskelse, men tviler på at jeg klarer å vente. Ikke fordi kjønnet betyr noe, men fordi jeg er så sykt nysgjerrig av meg :wacky::nailbiting:
 
Litt viktig. For meg bidrar det til å gi babyen i magen en identitet, og vi kan omtale den som "han" eller "hun". Det gjør at vi føler at vi blir bedre kjent med babyen mens den fortsatt er i magen.
I tillegg er det greit å halvere antallet navn vi må pløye gjennom for å finne et vi liker godt nok.
 
Nei, kjønnet har vært en overraskelse her :)
 
Visste ikke med første, og skal heller ikke vite kjønnet denne gangen:) Er revnende likegyldig for min tilknytning til barnet om det er gutt eller jente... nysgjerrig derimot, det er jeg:p Men desto mer spennede når barnet endelig kommer:)
 
Back
Topp