Vidunderkur mot tette bihuler

Lizz83

Gift med forumet
Noen kjerringråd? Ungene har selvsagt smitta meg med DEN forkjølelsen. Tror nesten at jeg har fått man-flue :p men har heldigvis ikke feber, bare føler meg skikkelig tett og sliten. Og jeg skal starte med en ukes hjemmeeksamen i morgen. Blæ... og ja, jeg tar nesespray.
 
Gikk på apoteket sist jeg kjente jeg nesten fikk bihulebetennelse og fikk en nesespray som skulle virke dypere enn de vanlige. Magisk!
 
Kokende vann med mentol(bittelitt) som damper, sett hodet over med en håndduk over hode slik at all dampen kommer inn igjennom munn og nese. Funker her i allefall :)
 
Gikk på apoteket sist jeg kjente jeg nesten fikk bihulebetennelse og fikk en nesespray som skulle virke dypere enn de vanlige. Magisk!

Husker du hva denne heter? :) fortsatt like tett :-(
 
Husker du hva denne heter? :) fortsatt like tett :-(

Nei... spør må apoteket... Og pøs på med saltvann, la det virke litt, snyt deg alt du kan, så kan du bruke nesespray... da kommer den liksom litt lengre inn...
 
Det renner bare ut igjen fordi det er helt tett oppi der. Men mine tette bihuler førte til at blodtrykket mitt økte så da ble jeg lagt inn på obs-posten for gravide. Mens jeg ligger her, så målte de et helt normalt trykk. Så jeg vet ikke hva som skjer. Kjedelig uansett. Knerten i magen har det bra da. Han er estimert til over gjennomsnittet :)
 
Det renner bare ut igjen fordi det er helt tett oppi der. Men mine tette bihuler førte til at blodtrykket mitt økte så da ble jeg lagt inn på obs-posten for gravide. Mens jeg ligger her, så målte de et helt normalt trykk. Så jeg vet ikke hva som skjer. Kjedelig uansett. Knerten i magen har det bra da. Han er estimert til over gjennomsnittet :)
Ligg med hodet bakover rett etter å ha tatt den. Så får den noen minutter på å virke. Ikke reis deg før du kjenner at den har effekt.
 
Det renner bare ut igjen fordi det er helt tett oppi der. Men mine tette bihuler førte til at blodtrykket mitt økte så da ble jeg lagt inn på obs-posten for gravide. Mens jeg ligger her, så målte de et helt normalt trykk. Så jeg vet ikke hva som skjer. Kjedelig uansett. Knerten i magen har det bra da. Han er estimert til over gjennomsnittet :)

Jeg fikk beskjed om å spraye med saltvann først, vente en stund og snyte meg. Så spraye med nesespray ( finnes flere typer) , men den som er fra 2-10 år pga graviditet.
Det hjalp ganske bra på meg.
 
Så bra! Jeg er ØNH-«barn» og har alltid hatt problemer med luftveiene i forhold til forkjølelse og fått beskjed av legen at jeg skal bruke vanlig nesespray for å forhindre ørebetennelse. Men legen på føden sa at jeg kunne bruke Otrivin. Det gikk helt fint visstnok
 
Back
Topp