videre behandling ...

Mira2007

Glad i forumet
Hvor mange runder med Letrozol gikk dere på ? Og når i prosessen ble dere evt henvist til IVF ?
 
Jeg er på runde 3. Fikk beskjed av privat gyn at jeg kunne holde på så mange sykluser jeg vil. Har fått resept for 9 sykluser da.

Har prøvd 13 mnd og sendte henvisning denne uka. Skal til for samtale i august. Lenge til :-/
 
Jeg er på runde 3. Fikk beskjed av privat gyn at jeg kunne holde på så mange sykluser jeg vil. Har fått resept for 9 sykluser da.

Har prøvd 13 mnd og sendte henvisning denne uka. Skal til for samtale i august. Lenge til :-/

Min lege sa max 6 sykluser med letrozol ( med pausemnd mellom hver syklus ) Måtte du ha pausemnd ? hun sa man burde ha det pga slimhinnene kunne bli tynne/skjøre av å bruke letrozol hver syklus ?
 
Min lege sa max 6 sykluser med letrozol ( med pausemnd mellom hver syklus ) Måtte du ha pausemnd ? hun sa man burde ha det pga slimhinnene kunne bli tynne/skjøre av å bruke letrozol hver syklus ?
Nei, jeg kunne gå hver mnd. Femar skal ikke tynne ut slimhinnene. Det er det pergo som gjør har jeg forstått :) så jeg kunne kjøre på så mye jeg ville:p

Etter litt googling ser jeg at femar anbefales foran pergo fordi pergo har uheldig effekt på slimhinnene mens femar har så og si ingen bivirkninger:)
 
Last edited:
Jeg er på runde 3. Fikk beskjed av privat gyn at jeg kunne holde på så mange sykluser jeg vil. Har fått resept for 9 sykluser da.

Har prøvd 13 mnd og sendte henvisning denne uka. Skal til for samtale i august. Lenge til :-/
Hvor er du henvist? (Spør med tanke på ventetid) :)
 
Jeg tok i nov og des 2015 + jan 2016 (ikke EL) - så pause (laparoskopi), så mars 2016 (ikke EL) og april 2016 (kjemisk) før vi gikk over til letrozol + puregon (sprøyter) i mai 2016 (avbrutt grunnet cyste) og kun sprøyter i juni 2016 (avbrutt etter 29 dager grunnet ingen egg).

Sendte søknad til IVF i mai 2016 etter 12 mnd prøving, men skulle vært sendt før da det var litt problemer med noen prøver.

Gjennomførte så IUI i Porsgrunn august 2016 (letrozol + menopur), IUI i oktober 2016 (kun sprøyter) før IVF i desember 2016 og nå i februar 2017 (kjemisk). Tok i januar i år letrozol som også gav og skal ta de kommende månedene (inkludert denne - venter på EL nå) mens vi venter på oppstart av siste IVF igjen.

Rotete skrevet, men tok letrozol en stund grunnet ventetid på operasjon og innsending av papirene til IVF, samtidig som jeg også har brukt det mellom behandlingene av IVF. 4 av 6 kurer med kun letrozol har gitt eggløsning i tillegg til 1 kur med sprøyter i tillegg :) Håper denne kuren også kan gi egg og gjerne gullegget/påskeegget ❤
 
Back
Topp