Noen som er med? Vi tar oss sammen. Husarbeid. Flylady inspirert (lang tråd, hopp gjerne til slutten

Vi har holdt på med å male stuen de siste dagene + rundt 30 grader ute, så har ikke helt hengt med på alle arbeidsoppgavene [emoji85]
Logisk det
. Jeg falt også av i 30 varmegrader, helt uten å male stua. Men er gått ned et hakk temperaturen nå, tåke regn og 15 grader i morges. Kom seg utover dagen men ikke sånn kokvarmt.

Også har jeg bursdag på fredag så da kommer det folk i hus så jeg vil rydde litt. Også skal jeg bake i morgen.
 
Men nå har jeg sett den filmen hun la ut. Det er meget mye produktplassering eller direkte reklame. Men hun lever jo av det og lønner flere så da må hun selge produkter for selve nettsiden og epostene er jo gratis
 
Logisk det
. Jeg falt også av i 30 varmegrader, helt uten å male stua. Men er gått ned et hakk temperaturen nå, tåke regn og 15 grader i morges. Kom seg utover dagen men ikke sånn kokvarmt.

Også har jeg bursdag på fredag så da kommer det folk i hus så jeg vil rydde litt. Også skal jeg bake i morgen.

Meldt overskyet og regn resten av ferien her, så kommer vel inn i rutinene igjen da. Sklir fort litt ut når man er ute hele dagen [emoji28] mamma var innom i går og da ble jeg flau fordi d var så rotete på kjøkkenet [emoji85]
 
Men nå har jeg sett den filmen hun la ut. Det er meget mye produktplassering eller direkte reklame. Men hun lever jo av det og lønner flere så da må hun selge produkter for selve nettsiden og epostene er jo gratis
Forholder meg heller til det du legger ut her, jeg :)

Men nå har det vært litt slack denne uken. Startet på jobb igjen, storebror i ny avdeling og pappan i pappaperm innset hvor mye jpbb det er med to små [emoji14]

Men fra mandag må jeg ta grep. Liker konseptet om å kaste/gi bort ting som ikke har noen plass. Veldig lite flink til det..
 
Meldt overskyet og regn resten av ferien her, så kommer vel inn i rutinene igjen da. Sklir fort litt ut når man er ute hele dagen [emoji28] mamma var innom i går og da ble jeg flau fordi d var så rotete på kjøkkenet [emoji85]
Det er rotete ca alle plasser hos oss og ikke bare kommer mamma men også min meget ryddige støv-på-hjerna og jevnlig-ajour-med-klesvsken svigerinne.
 
Forholder meg heller til det du legger ut her, jeg :)

Men nå har det vært litt slack denne uken. Startet på jobb igjen, storebror i ny avdeling og pappan i pappaperm innset hvor mye jpbb det er med to små [emoji14]

Men fra mandag må jeg ta grep. Liker konseptet om å kaste/gi bort ting som ikke har noen plass. Veldig lite flink til det..
Deler gledelig her jeg. Klipp og lim blir litt reklame men det tilpasser vi.

Men jeg begynner ikke med nye greier her før vi er litt klare for det, flere av oss?
 
Men, som en forberedelse

Hva er rutinene deres nå?

Jeg tror vi er på litt ulike nivå.
. Hva står på listen?
Og hv blir for tiden gjennomført?
 
Men, som en forberedelse

Hva er rutinene deres nå?

Jeg tror vi er på litt ulike nivå.
. Hva står på listen?
Og hv blir for tiden gjennomført?

Rydder opp/tar oppvask etter middag
Shine sink og platetopp
Tørker over kjøkkenbenkene
2 min hotspot (kjøkkenbenken)
5 min hotspot (gang)

Ikke så flink å get dressed og å tenke positive tanker [emoji28] eller å legge frem klær...
 
Hvor langt er lista kommet egentlig? Ramla litt av jeg, ble så langt å scrolle seg bakover for å finne der jeg var kommet i følge planen [emoji85]
 
Hvor langt er lista kommet egentlig? Ramla litt av jeg, ble så langt å scrolle seg bakover for å finne der jeg var kommet i følge planen [emoji85]
Min er et punkt lenger enn vi er kommet her tror jeg

Mine er.

Get dressed. Jeg dropper sko inne da.
Endre tanker. Jobber med det og har for tiden troen
5 min room rescue, har jeg på soverommet, noen dager.
Ta av bordet/tømme/fylle oppvaskmaskinen
Hotpot 2 min, spisebordet
Hotpot 5 min, gangen
Tørke av platetoppen
Shine oppvaskkummen
Legge frem klær til i morgen
Declutter (rydde, kvitte meg med ting)

Platetoppen er vel ikke fra lista tror jeg, bare min? Og declutter er vi ikke kommer til.
 
To voksne som er syke. Ikke veldig, men nok til at jobb og unger er nok, medfører lett kaos i huset. Gi meg en dag eller to på å bli frisk så må vi endre på dette.

Nærmer det deg såpass hverdag at fler er med på å rapportere fremdrift her neste uke.?
 
  • Liker
Reactions: BMC
To voksne som er syke. Ikke veldig, men nok til at jobb og unger er nok, medfører lett kaos i huset. Gi meg en dag eller to på å bli frisk så må vi endre på dette.

Nærmer det deg såpass hverdag at fler er med på å rapportere fremdrift her neste uke.?

God bedring i heimen! Jeg er med fra neste uke!
 
Jeg har faktisk ikke lett frem cj'en min, jeg hadde ikek overskudd til det i dag og synes at enn så lenge funker trackeren mn men jeg skulle sortert den på morgen og kveld men enn så lenge gjør jeg det meste på kvelden så det får være så lenge.

Så videre til i morgen da
Fra flylady.net

BabyStep: Day 9


Look in your Control Journal and leave the sticky notes up to help remind you of your new routines. It takes us 28 days to develop a new habit. These are just BabySteps on our journey to a new way of living. Here is what we are already doing:



Morning Routine

  • Get up and get dressed to lace-up shoes; fixing your hair and face
  • Look at your posted reminders in the kitchen and bathroom
  • Read your FlyLady emails
  • Recognize the negative voices and change them.
  • Put out your Hot Spots for two minutes
Before-Bed Routine

  • Keep your sink shining
  • Lay out your clothes for tomorrow
  • Put out your Hot Spot. It will make you happy in the morning!
Today we are going to learn how to declutter our homes a few minutes at a time with some fun tools that you might have been wondering about from the reminders you have been reading in our e-mails. Making it fun will get the job done!


Read the Decluttering FLYing Lesson!

Today, add a five-minute room rescue to your Morning Routine.

FlyLady Tip: It is the surface clutter that makes our homes look messy. Eliminating those hot spots will make your home look and feel better.


Place a pretty flower arrangement on your dining table to keep you from piling stuff on it.


Altså. vi fortsetter med det vi gjør, og legger til en fem minutters room-rescue til listen. Morning? Not for me. men er man ikke i jobb så er det jo mulig, det er bare virkelig ikke noe jeg prioriterer i mine morgener pr nå- Dog, burde det, for reelt er det soverommet jeg burde ta og det lar seg ikke gjøre på kvelden.

5 min rr er altså at du hver dag rydder i 5 minutter på "det verste rommet i huset" og etter en måned vi du definitivt se en stor forskjell.

Må tenke litt på den, og jeg FAKTISK skal ta 5 min på soverommet på morgenen, evt før/etter middag. For jeg legger altså yngstemor der før jeg tar resten av lista mi. Alterntativt kunne jeg tatt gjesterommet, men soverommet trenger det egentlig mer
Dette var siste jeg la ut av lister.

Men hvor er folket. Hvor langt på lista er dere med?
 
Jeg er med! Er kommet like langt som listen :)
 
BabyStep: Day 10



Morning Routine

Get up and get dressed to lace-up shoes; fixing your hair and face

Look at your posted reminders in the kitchen and bathroom

Read your FlyLady emails

Recognize the negative voices and change them.

Put out your Hot Spots for two minutes

Five-minute Room Rescue (pick any room in the house). Set your timer and go!



Before-Bed Routine

Keep your sink shining

Lay out your clothes for tomorrow

Put out your Hot Spot. It will make you happy in the morning!

We have already been using our timers for two minutes and now five minutes. Today we are going to learn the power of just 15 minutes. You can do anything for 15 minutes. This is all about getting started and giving ourselves permission to stop when the timer goes off. You cannot restart the timer. This is not a race to finish in 15 minutes, either! The timer helps to keep us focused on what we are doing.



Now, set your timer for 15 minutes and go gather up all the trash you can find to throw away and put it in the garbage can outside. Then set your timer for another 15 minutes and sit down and put your feet up and read a favorite magazine until the timer goes off.





Your timer is a powerful tool to get your started, keep you focused, and help you to not crash and burn. After you use your timer for 15 minutes and then sit down and rest for 15 minutes



FlyLady Tip: You can do anything for 15 Minutes. I don’t want you to crash and burn; pace yourself. Your home did not get dirty in a day and it will not get clean overnight. BabySteps will get you there.



I keep I timer beside me all day long. It helps me to drink my water, stay focused on work, and not to sit too long at a time.



Så var det oss da, som kickstarter rutinene våre igjen etter sommerferien i dag. Noen her på dag 10, andre på ander faser og kanskje er vi heldige og får med oss noen fra dag 1?



Skal vi ta en oppsummering?



Dag 1: Shine your sink. Vi: Setter oss ikke rett ned når ungene er i seng. Vi tar av spisebordet, tømmer/fyler oppvaskmaskinen og shiner den kjøkkenvasken. Og evt steketoppen også.



Dag 2: Get dressed to lace up shoes. Vi: Steller og kler oss ialle fall, det med sko i huset hr vi valgt å la være valgfritt slev om det bryter konplett med Flylady



Dag 3: Les på Flylady-siden. Den har vel vi byttet ut med å lese og rapportere her i tråden?



Dag 4: Skriv disse rutinene på en postitlapp, en på badespeilet og en over kjøkkenvasken. For å hjelpe deg å huske. Noen av oss bruker en tracker i BJ.



Dag 5: endre måten du tenker på. Ikke tenke negative tanker, men DETTE SKAL VI KLARE. Dette KLRER VI . DETTE KAN VI! VI ER FLINKE! JEG ER FLINK!! Jobbe med disse tankene, FAKTISK. Oppdage de negative tankene når de kommer og jobbe med å snu dem.



Dag 6: Hotspot. Disse stedene som tiltrekker seg rot. Bruk 2 min på det. De fleste av oss (?) tar «enden av sposebordet», men velg nå det som er reelt der du bor



Her tok vi vel også et hvileskjer og la til en 5 min hotspot også i stedet for å gå videre. De fleste av oss tar denne i gangen, henger opp jakker og sånn.



Dag 7: Legge frem klær til i morgen før en legger seg.



Dag 8: Start en Control Journal. Noen av oss bruker helle BJ og noen tror jeg hoppet ove denne? Ha den litt i bakhodet, den utvikler seg etter hvert.



Dag 9: 5 min room-rescue. 5 minutter i det mest rotete rommet i huset, hver dag, så vil det etter en stund fremstå helt annerledes. Jeg er i gang med soverommet vårt. Gjesterommet er neste prosjekt, kanskje jeg bytter før jeg er ferdig.



Og det fører oss til dag 10, som jeg innførte for meg selv før ferien, men så mer elelr mindre sluttet jeg å gjøre alt omtrent på samme tid så nå er et å komme i gang igjen.



Det aller viktigste for meg i alle fall er å klare den første de. IKKE SETTE MEG NED NÅR JEG HAR FÅTT UNGENE I SENG! Å komme seg opp igjen fra den sofaen er ikke lett. Nei, jeg har min BJ ved spiseboret og fyller ut tracker og skriver dagens BJ-oppdatering der mens jeg jobber meg gjennom det som skal gjøres, før jeg tillater meg selv sofaen. Ideelt sett. Reelt har den BJ bre lagt er på enden av spisebordet, den der hotspoten som i anledning at jeg hadde bursdag og eldstemann snart har de er fysisk sett mye lenger. Bordet er ikke lenger 0,5 meter lenger enn vi trenger med en hug på, det er 1,5 meter lenger enn vi trenger og med litt ting her og der… Og ejg har lagt på sofaen og ikke gjort de jeg skal. Desl varmen flrst så lat, så syk og nå lat igjen



Så i dag, i dag starter vi rutinene igjen og den som ser meg skravle omkring på bv i kveld har lov til å sparke om jeg har gjort alt jeg skal først, for da skal jeg helst ha lagt inn innlegg her emd bilde av tracker som viser det….
 
  • Liker
Reactions: BMC
Mine hotspots: kjøkkenbenk og gang

Room rescue: får bli stua i første omgang, den trenger alltid en runde etter ungene er lagt og er en rutine jeg allerede har inne

Har ikke control journal/BJ enda, oppgavene står skrevet på ukeplanen, må kanskje ordne en annen løsning etter hvert som rutinene blir mer omfattende.

(Ingen rom som egentlig trenger en rescue enda siden vi bare har bodd her i to mnd)
 
Minstemann er lagt og mannen legger eldste. Jeg sitter litt ekstra lenge inne hos minsten og prokrastinerer arbeidsoppgavene [emoji23]
 
Minstemann er lagt og mannen legger eldste. Jeg sitter litt ekstra lenge inne hos minsten og prokrastinerer arbeidsoppgavene [emoji23]
Det kan jeg også komme til å gjøre, men enn så lenge sover ikke lillemor her. Mannen holder på å legge de eldste og der lager en del lyd oppe så jeg ligger her med god samvittighet til hun sover godt.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Back
Topp