Noen som er med? Vi tar oss sammen. Husarbeid. Flylady inspirert (lang tråd, hopp gjerne til slutten

Sant det!

Litt over gjennomsnittet vanskelig å ta kjøkkenet når mannen har bestemt seg for å lage middagen til i morgen der. Nå

Har nå gjort litt. Hodepine og mest lyst å legge meg så det blir ikke en like god dag som i går men det får stå sin prøve
 
Ikke ta kjappere progresjon enn du har kapasitet til!

Nei, var d jeg også tenkte. Også er det litt begrenset med hotspots og slikt nå siden det meste er pakket ned nå. I tillegg hadde vi bursdagsgeiring for litt over en uke siden, og da ble det jo ryddet skikkelig.
 
Nei, var d jeg også tenkte. Også er det litt begrenset med hotspots og slikt nå siden det meste er pakket ned nå. I tillegg hadde vi bursdagsgeiring for litt over en uke siden, og da ble det jo ryddet skikkelig.
Cluet er å holde det sånn

Du vet vel hvilke steder ting fort samler seg. Reklamen fra postkassa, den regningen. Den boka noen leser og hva er nå det der som tilhører en eller annen
Hos oss havner det på enden av spisebordet .spisebordet er en halvmeter lenger enn vi trenger. Det brukes til frokost. Middag og kveldsmat. Innimellom der en plass gjøres det lekser. Mannen jobber der av og til. Jeg setter meg ned med bullet journal og oppsummerer dagen. Yngstemor tegner. Ungene lemper ut ting fra sekkene sine. Jeg forklarte i dag (igjen) at det faktisk ikke er på spisebordet en matboks blir ren. Den må i oppvaskmaskinen ;-)

Det er tømt det spisebordet når vi har selskap. Da vokser det gjerne en meter eller i alle fall en halv også. En klaffe eller to
Og det vokser rasende fort til i den enden om jeg ikke er på vakt altså.
 
Cluet er å holde det sånn

Du vet vel hvilke steder ting fort samler seg. Reklamen fra postkassa, den regningen. Den boka noen leser og hva er nå det der som tilhører en eller annen
Hos oss havner det på enden av spisebordet .spisebordet er en halvmeter lenger enn vi trenger. Det brukes til frokost. Middag og kveldsmat. Innimellom der en plass gjøres det lekser. Mannen jobber der av og til. Jeg setter meg ned med bullet journal og oppsummerer dagen. Yngstemor tegner. Ungene lemper ut ting fra sekkene sine. Jeg forklarte i dag (igjen) at det faktisk ikke er på spisebordet en matboks blir ren. Den må i oppvaskmaskinen ;-)

Det er tømt det spisebordet når vi har selskap. Da vokser det gjerne en meter eller i alle fall en halv også. En klaffe eller to
Og det vokser rasende fort til i den enden om jeg ikke er på vakt altså.

Haha ja, her er også enden på spisebordet magisk oppsamlingsplass. Og en kjøkkenbenk som er lavere enn resten, så den brukes ikke til å lage mat eller slikt. Der samler det seg mye! Og oppå sjenken finner mannen d for godt å tømme lommene sine for alt mulig + legger ting minstemann ikke skal nå. Kommoden nede i gangen er plassen for reklame og votter og luer og nøkler osv osv. Har slike plasser overalt til vanlig [emoji85]
 
Haha ja, her er også enden på spisebordet magisk oppsamlingsplass. Og en kjøkkenbenk som er lavere enn resten, så den brukes ikke til å lage mat eller slikt. Der samler det seg mye! Og oppå sjenken finner mannen d for godt å tømme lommene sine for alt mulig + legger ting minstemann ikke skal nå. Kommoden nede i gangen er plassen for reklame og votter og luer og nøkler osv osv. Har slike plasser overalt til vanlig [emoji85]

Og det er disse plassene som bør vedlikeholdes både morgen og kveld
For å holde dem nede. Sett en pen pynt der så er det lettere å unngå
 
  • Liker
Reactions: BMC
Måtte bla meg gjennom for å finne rett dag jeg er kommet til [emoji28] heldigvis snart like langt som resten (eller er det bare sara som henger med kanskje? [emoji848]).

Ryddet av spisebordet [emoji736]
Tatt oppvasken og satt inn i oppvaskmaskinen[emoji736]
Shinet platetopp og oppvaskkummen[emoji736]
Tenke positivt [emoji736]
Ellers har jeg jo brukt store deler til å rydde i hotspots og kastet det vi ikke skal ha, og pakket ned det vi skal ha [emoji736]
Lagt frem klær til barna til i morgen (egentlig ikke der enda, men bruker å gjøre det så jeg tar det med) [emoji736]
 
Aldri hørt om babysteps før! Ser ut som et bra opplegg. Bra jeg fant denne tråden!
 
Det er veldig spesielle dager her nå med mye som skjer.

Men jeg prøver å holde på et lite minimum av oppgaver. Ikke så lett å shine vasken og tørke komfyren når mannen lager neste dags middag når jeg tar kvelden... Men det blir bedre så jeg prøver
 
Totalt kaos her, flytter i morgen. Såe.. kommer tilbake til rutinene på mandag [emoji28]
 
I går, vel hjemme fra sommeravslutning/jubileumskonsert etter kl 21, så fikk alle hver sin is for å feire, så la jeg lillemor og mannen de eldste. Jeg fikk sistemann siste etappe i seng mens han sikret litt bedre noe ute på verandaen i vinden. Ds var klokka 22 så det skjedde ikke så mye mer enn en telefon ang korpstur og en del meldinger deretter og så rett i seng.

Vi får se i dag og i alle fall i helgen skal vi ikke så mye.
 
*har reist på ferie, kommer tilbake sterkere senere*
 
  • Liker
Reactions: BMC
Kommer ikke til å oppdatere med mye mer fremdrift før ferien er over tror jeg.

Den som ønsker å forsøke flylady kan ta der fra nettsiden hennes, den som ønsker å fortsette her står fritt til det, jeg satser på å forsøke sånn litt med det jeg driver med nå frem til jeg drar om noen få dager og så ta opp igjen rutinene når jeg er hjemme igjen. Uklare planer for sommeren ,så vi får se
 
  • Liker
Reactions: BMC
Jobber inn de rutinene som er så langt, så får vi komme oss videre etter ferien :)
 
Jeg blir hjemme nå en god uke før jeg drar på ferie igjen og huset trenger at jeg jobber med dette.

Mannen skulle bare passe huset og jentene seks dager ...

I løpet en den tiden fikk begge jentene og han selv omgangssyke...
 
  • Liker
Reactions: BMC
Jeg har sånn nogenlunde holdt ved like de rutinene jeg har jobbet inn. Litt vanskelig de dagene jeg er hjemme 22:15 syns jeg, da er jeg for trøtt til å ta det, men tar det gjerne når jeg står opp dagen etterpå :)
 
Kom hjem fra ferie til strøkent og nyvasket hus; nå *må* jeg bare være flink til å opprettholde det sånn :O
 
Herlig.
Kom hjem fra ferie til strøkent og nyvasket hus; nå *må* jeg bare være flink til å opprettholde det sånn :O

Jeg drar snart på ferie og forlater ikke et strøkent hus så kommer ikke tilbake til det heller. Langt derifra desverre
 
Hva er det med kjøkkenbenker som bare suger til seg all slags rot? Herlighet [emoji28]
 
Back
Topp