Noen som er med? Vi tar oss sammen. Husarbeid. Flylady inspirert (lang tråd, hopp gjerne til slutten

Har gjort unna alle arbeidsoppgavene. Brukte de 15 minuttene på en hylle på kjøkkenet som har blitt en ny hotspot, fikk kasta masse kvitteringer og papirer som ikke er noe å samle på, ryddet paraceteskene og slikt inn på badet der de skal være osv. Brukte bare 10 min på den hylla som har irritert meg i flere uker [emoji15] de siste 5 minuttene ble brukt til å rydde vekk oppvasken som var blitt tørr nå.

Hotspots tatt.

Room rescue... vel, lekene fra stua er rydda inn på rommene før kidsa la seg. Stua får være room rescue enn så lenge. Har et prosjekt på vaskerommet, men må få kjøpt og skrudd opp noen hyller der først.

Vasken er shinet og platetoppen også. Tørker alltid over kjøkkenbenkene + spisebord og stuebordet i samme slengen.

Oppvaskmaskinen tømt og oppvasken tatt.

Kledde meg skikkelig i morgest gjorde jeg også. Og oppdatert ukeplanen med arbeidsoppgavene mine.


Nå har jeg 15 minutter sofatid før jeg tar fatt på klesbrettinga (som ikke har noe med dette å gjøre, men som er noe jeg allikavel prøver å få inn en rutine på så d ikke skal hope seg så innmari opp).
 
Har gjort unna alle arbeidsoppgavene. Brukte de 15 minuttene på en hylle på kjøkkenet som har blitt en ny hotspot, fikk kasta masse kvitteringer og papirer som ikke er noe å samle på, ryddet paraceteskene og slikt inn på badet der de skal være osv. Brukte bare 10 min på den hylla som har irritert meg i flere uker [emoji15] de siste 5 minuttene ble brukt til å rydde vekk oppvasken som var blitt tørr nå.

Hotspots tatt.

Room rescue... vel, lekene fra stua er rydda inn på rommene før kidsa la seg. Stua får være room rescue enn så lenge. Har et prosjekt på vaskerommet, men må få kjøpt og skrudd opp noen hyller der først.

Vasken er shinet og platetoppen også. Tørker alltid over kjøkkenbenkene + spisebord og stuebordet i samme slengen.

Oppvaskmaskinen tømt og oppvasken tatt.

Kledde meg skikkelig i morgest gjorde jeg også. Og oppdatert ukeplanen med arbeidsoppgavene mine.


Nå har jeg 15 minutter sofatid før jeg tar fatt på klesbrettinga (som ikke har noe med dette å gjøre, men som er noe jeg allikavel prøver å få inn en rutine på så d ikke skal hope seg så innmari opp).
Kjempebra gjort!

Og klesvasken kommer. Om ikke så lenge. Så bare jobb med den så er du på forskudd :)

Lillemor her har sovna så nå skal jeg se gå opp og begynne.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Føles uten tvil mye bedre å sette seg ned når huset er litt mer på stell. Skal klare å holde det slik. Litt vanskeligere de dagene jeg jobber siden jeg jobber 12,5 timersdager, men tar det mest prekære når jeg kommer hjem om kvelden, også tar jeg litt ekstra på fridagene mine.
 
Jeg har i alle fall begynt
8ec8fd55d788083b72265b09da197f61.jpg
 
  • Liker
Reactions: BMC
Jeg finner på unnskyldningee for meg selv.

5f8791e6c2b24b96355ad58a78776973.jpg


5 min i gangen, eldste har ikke sovnet og har åpen dør til den gangen. Da holder jeg ham våken. I fem minutter. Who cares?

Legge frem klær skal jeg gjøre. Men det gjør jeg når jeg legger meg for jeg må inn på soverommet der lillemor sover og da skal jeg være klar for å legge meg om hun våkner. Så den skal jeg klare altså.

5 min room rescue på det soverommet, det er mindre aktuelt. Jeg kuuuuunne tatt det på et annet rom ;)

15 min declutter. Det føler jeg meg rett og slett for sliten og trøtt til. Men det er jo faktisk bare et kvarter. Reelt sett burde jeg klare det.

Shinkng av vasken ble mer jobb enn tenkt for det var ikke plass til alt i maskinen. Maskinen er startet men jeg vasket opp en del
 
Jeg finner på unnskyldningee for meg selv.

5f8791e6c2b24b96355ad58a78776973.jpg


5 min i gangen, eldste har ikke sovnet og har åpen dør til den gangen. Da holder jeg ham våken. I fem minutter. Who cares?

Legge frem klær skal jeg gjøre. Men det gjør jeg når jeg legger meg for jeg må inn på soverommet der lillemor sover og da skal jeg være klar for å legge meg om hun våkner. Så den skal jeg klare altså.

5 min room rescue på det soverommet, det er mindre aktuelt. Jeg kuuuuunne tatt det på et annet rom ;)

15 min declutter. Det føler jeg meg rett og slett for sliten og trøtt til. Men det er jo faktisk bare et kvarter. Reelt sett burde jeg klare det.

Shinkng av vasken ble mer jobb enn tenkt for det var ikke plass til alt i maskinen. Maskinen er startet men jeg vasket opp en del

Kommer en ny dag i morgen, rotet går dessverre ingen vei! [emoji28]
 
Kommer en ny dag i morgen, rotet går dessverre ingen vei! [emoji28]
Definitivt.

Og søndag skal vi ha huset fullt av gjester, for da har vi en tiåring i hus, så et lite ekstragir og en liten krise-innsats må til.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Skal vi slenge på en ny dag eller vente til vi har med oss flere? Er du klar for mer?
 
Skal vi slenge på en ny dag eller vente til vi har med oss flere? Er du klar for mer?

Vært på farten i hele dag, så her er ikke gjort noe i dag. Har heller ikke vært noen hjemme, så huset ser jo omtrent strøkent ut etter i går :p kan godt vente en dag til eller to før vi legge på mer. Så får vi se om d dukker opp flere..
 
Vært på farten i hele dag, så her er ikke gjort noe i dag. Har heller ikke vært noen hjemme, så huset ser jo omtrent strøkent ut etter i går [emoji14] kan godt vente en dag til eller to før vi legge på mer. Så får vi se om d dukker opp flere..
Huset her er slett ikke strøkent en jeg fikk ikke gjort så mye som jeg hadde tenkt i går. Ja. Godt holde det sånn litt til og håpe flere blir med. Men jeg skal jobbe for å klare dette, da er jeg mer motivert for å legge på mer...
 
  • Liker
Reactions: BMC
Kjøkkenet gjenstår
2e69e507e04f8d3731e3a830e0e84962.jpg
 
  • Liker
Reactions: BMC
Har vært på jobb i dag så da blir ingenting gjort [emoji85] er for trøtt nå..
 
For trøtt jeg også så kjøkkenet tar mannen. I kveld eller i morgen. Jeg legger meg snart.
 
Spørs hva det blir i dag.
Jeg er så sliten etter jobb at jeg har lyst å grine. Lang dag på jobb og intenst. Deler av humøret et preget av at mannen i likhet med tirsdag, se hvordan den gikk, har laget en middag jeg ikke liker og derved spiser lite og humøret mitt ikke blir enda bedre av det...

Og huset ser ikke ut og jeg må gjøre masse i forkant av bursdagen og har en intens dag på jobb i morgen også som rett og slett avrunder to svært hektiske uker i august.

Og så blir det altså å rydde og vaske huset. Bake og koke gele og ordne. Og deler av bursdagsgaven er ikke kommet i posten enda.
 
Her er dagens oppgaver unnagjort [emoji4]
 
Her er dagens oppgaver unnagjort [emoji4]
Her er...
Vel, jeg kler alltid på meg.
Tankene var gode i morges og dårligere på ettermiddagen
Jeg tok av bordet. Satte meg ikke i sofaen. Mannen vasket opp så kjøkkenet tok jeg ikke, men shinet vasken på badet i stedet. Resten utgikk vel.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Her er...
Vel, jeg kler alltid på meg.
Tankene var gode i morges og dårligere på ettermiddagen
Jeg tok av bordet. Satte meg ikke i sofaen. Mannen vasket opp så kjøkkenet tok jeg ikke, men shinet vasken på badet i stedet. Resten utgikk vel.

Bedre enn ingenting [emoji4]
 
Bedre enn ingenting [emoji4]
Ja. Men rimelig langt unna automatiserte rutiner enda.

Og huset ser ikke ut og om et par timer sender jeg ut sms til slekta om de vil komme i bursdag på søndag.
 
Ja. Men rimelig langt unna automatiserte rutiner enda.

Og huset ser ikke ut og om et par timer sender jeg ut sms til slekta om de vil komme i bursdag på søndag.

Utrolig hvor mye man får gjort med et skippertak [emoji28] lykke til!
 
Ja, vi er mestere på skippertak.
Stemningen er dog ofte på grensen til såvel samlivsbrudd som barnemishandling når det pågår som verst så det er det vi planlegger å unngå ved å bli bedre på det jevnlige.

Også har mannen bestilt kino for de to eldste og en voksen på lørdag. Trolig ham siden yngste er så Mammadalt.
 
Back
Topp