Vi som temper!

Håper håper !! Tenker jo vist jeg får en lang lutealfase nå, prøver jeg en pp til uten pergotime :) Så nå blir det spennende å se. Ingen mensmurringer heller, som jeg pleier å ha nå. *bank i borde*
Håper du holder litt lenger nå :) Hlres jo positivt ut i alle fall!
 
Hei alle tempera :)
Ser dokker skriv mål tempen vaginalt ?
har æ gåd glipp av noe :p
E det ett egent termometer for dette eller kan æ bruk ett som æ har nettopp kjøpt som e sånn oralt/under arma/analt termometer ting ???
Å når e det best og temp på døgnet ?
Æ ska å kjøp monitor nu også, før nu går vi inn i vårt 4 år og begynn og bli ganske så lei.

Takk for svar damer <3
 
Hei alle tempera :)
Ser dokker skriv mål tempen vaginalt ?
har æ gåd glipp av noe :p
E det ett egent termometer for dette eller kan æ bruk ett som æ har nettopp kjøpt som e sånn oralt/under arma/analt termometer ting ???
Å når e det best og temp på døgnet ?
Æ ska å kjøp monitor nu også, før nu går vi inn i vårt 4 år og begynn og bli ganske så lei.

Takk for svar damer <3
Temp på mårran, som det første du gjør etter at øyan e åpna ;) Bruk termometer med 2 desimaler.
 
Heisann jenter:) noen som vil titte litt på charten min med meg? (Første pp med temping, temper vaginalt)
-er dere enige med ff i hvor den stiplede linjen har blitt lagt?

2yoy79i.jpg
 
Håper tempen stiger mer i morgen og at jeg snart får rødt kryss. Hatt positiv el-test i dag og i går :)

1449959604560.jpg
 
Hei dokker damer som temper. Nu har æ virkelig slått på stor tromma og skal få dette til.
Nu har vi prøva i 3 år og 2 måna snart, nu ska æ ha en baby i arman.
Så nu ha ræ pergotime, fått monitor og testa te den og ska temp, har allerede gjordt det ei uke.
MEN kanskje dokker veit, æ testa vaginalt da sia æ lika det best, men æ lure på. Om æ tempa før eks 3 ganga kan æ få 2 like svar og ett anna svar, e snakk om bare sånn 0.1 ``feil`` liksom. Så det æ lure på e, ska æ kun ta utgangs punkt i første temperaturn eller ska æ ta ettpar ganga som æ allerede gjør nu ??
Testa 3 ganga så tar æ det æ får mest av om dok skjønna :)
Har bestill tem me 2 desimala også sia æ har bare en vanlig en.
Så lure æ på, ska tempen varier mye om man e gravid, altså kor mye annerledes e den kontra vanlige daga om dok skjønna ??
Eller treng den ikke forandre sæ noe overhode ?

Takk for svar fine damer <3
 
Negativ el-test i dag. Om jeg discarder tempen tatt CD 11 og 12 (jeg fikk feber utover dagen begge de dagene) så setter FF kryss på CD 16 som er den dagen jeg selv tror jeg hadde el. Men om jeg lar de tempene stå slik som de ble målt så setter den ikke kryss. Tror det blir mest riktig å discarde dem og gå ut fra at el var CD 16 da. I såfall er jeg 3 dpo i dag... Hvorfor må det være så vanskelig? :p
1450076040965.jpg
 
Heisann jenter:) noen som vil titte litt på charten min med meg? (Første pp med temping, temper vaginalt)
-er dere enige med ff i hvor den stiplede linjen har blitt lagt?

2yoy79i.jpg

Akkurat sånn ser tempene mine ut også!
Jeg får positiv el test en dag, tempen øker ikke dagen etter, men kanskje 2. eller 3. dagen etter positiv el test. Får alltid en stipla linje i ff, aldri fått et helt rødt kryss. Litt irriterende egentlig.

Første chart er fra forrige måned og andre er fra denne pp.
 

Vedlegg

  • 2015-12-16 09.35.32.png
    2015-12-16 09.35.32.png
    134,5 KB · Visninger: 82
  • 2015-12-16 09.35.02.png
    2015-12-16 09.35.02.png
    148,1 KB · Visninger: 59
Last edited:
Akkurat sånn ser tempene mine ut også!
Jeg får positiv el test en dag, tempen øker ikke dagen etter, men kanskje 2. eller 3. dagen etter positiv el test. Får alltid en stipla linje i ff, aldri fått et helt rødt kryss. Litt irriterende egentlig.

Første chart er fra forrige måned og andre er fra denne pp.
Men har man ikke el 12-48t etter positiv El test?
Du vil ha tempstigning rett ETTER EL, så da stemmer vel den grafen her :)
 
Akkurat sånn ser tempene mine ut også!
Jeg får positiv el test en dag, tempen øker ikke dagen etter, men kanskje 2. eller 3. dagen etter positiv el test. Får alltid en stipla linje i ff, aldri fått et helt rødt kryss. Litt irriterende egentlig.

Første chart er fra forrige måned og andre er fra denne pp.

Det kan tenkes at du får stiplet linje fordi du har registrert creamy og sticky utflod. Ta vekk det og se hva som skjer? I teorien skal du ha eggwhite eller watery utflod de dagene el er.
 
Det kan tenkes at du får stiplet linje fordi du har registrert creamy og sticky utflod. Ta vekk det og se hva som skjer? I teorien skal du ha eggwhite eller watery utflod de dagene el er.

Du hadde rett :) men da er jeg faktisk usikker på hvordan utfloden min ser ut, og hvordan man definerer de forskjellige typene :D :D skal ikke være lett det her! :)
 
Du hadde rett :) men da er jeg faktisk usikker på hvordan utfloden min ser ut, og hvordan man definerer de forskjellige typene :D :D skal ikke være lett det her! :)
Er du usikker på hvordan det ser ut bør du nok la være å registrere utfloden, i hvert fall frem til du blir trygg på forskjellen :) er det ikke bilder av de ulike utflodtypene på første siden av tråden tro?! :)
 
Back
Topp