Vi som strikker/hekler/syr etc.

Bobla

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Juliskattene 2018 ❤
Vårspirene 2021
Utmarsj 2024
Inne på tråden "Dere uten barn" kom det frem at flere her inne har håndarbeid som hobby, så da tenkte jeg det kunne være gøy med en egen tråd hvor vi kan dele tips, inspirasjon og hjelpe hverandre [emoji4] så, hvilke prosjekter driver dere med for tiden? [emoji4]
 
Akkurat ferdig med en bestefarsvest fra klompelompeboken. Har ikke bestemt meg for hva jeg skal i gang med som neste prosjekt.
 
Jeg strikker og hekler. Akkurat ferdig med en baby jakke. Nå er det bestemor ruter som er på tapetet
 
Så gøy xsmile9 jeg strikker en babylue, har bare ørene igjen da, ganske fort gjort. Fra klompelompe :)
 
Strikker litt. Strikket en del barselgaver i det siste men akkurat nå er det ikke noe på pinnene. Siste jeg strikket var ei lita jakke [emoji5]
 
Strikker for det meste til jenta mi på 16 mnd. Barnehagevotter og Stjernekyse på pinnene nå + en Carls cardigan jeg føler jeg ikke ser noen ende på [emoji12] Tenkt litt på å begynne å strikke i tilfelle vi får en til, men vi får se. Var greit sist å ha strikka en del før jeg ble gravid.
 
Så gøy tråd:) Jeg er akkurat ferdig med Tonegenseren og holder nå på kosesokkene til Klompelompe:) har også strikket masse babytøy, så blir veldig kjekt om det kommer en mini snart[emoji4]
 
Jeg har nettopp strikket ferdig en Leah-genser, og har begynt på Elida-kofta. Begge deler blir julegaver. Sistnevnte er jeg ikke sikker på om jeg blir ferdig med til jul i år da. Holdt på i snart ei uke og er ikke ferdig med første erme enda. :knegg:
 
Jeg strikker, hekler, syr, lager smokkelenker og nøkkelringer. Elsker å være kreativ :D akkurat nå driver jeg med egostrikk for en gangs skyld. Marthejakken fra skappelstrikk :)
 
Jeg også strikker masse, og håper så inderlig at jeg snart kan få strikke til en egen liten skatt! [emoji173]️

Liker godt å strikke babyklær da de tar litt mindre tid [emoji23] så det blir en del gaver til familie og venner! Men neste prosjekt nå er en cardigan/bolero til meg selv :)
 
Jeg syr :) Holder på med en topp til meg selv og så går det mye i barnehageklær til frøkna mi :)
 
Ahhh, hadde skrevet langt innlegg..

Men kort oppsummert så strikker jeg nå: 2 babytepper (tjukke i rillestrikk), 1 hvit sparkebukse i ull, 1 par tøfler, smokkelenke og diverse småting.

Starten på smokkelenken (har ikke bilder av det andre):

IMG_7199.JPG


Planlegger strikke: kjørepose, heldress i hvit ull (pakke fra Garnius), olivesstrømpebukse, jakker til sparkebuksene, flere sokker/luer/votter, siklesmekker

Bilder av noe av det jeg planlegger strikke:

IMG_7134.JPG
IMG_7135.JPG
IMG_7136.JPG
IMG_7132.JPG
IMG_7131.JPG

IMG_7216.JPG


Litt av hva jeg har strikket så langt i år:

IMG_7203.JPG
IMG_7211.JPG
IMG_7212.JPG
IMG_7213.JPG
IMG_7214.JPG
IMG_7215.JPG
 
Last edited:
Ahhh, hadde skrevet langt innlegg..

Men kort oppsummert så strikker jeg nå: 2 babytepper (tjukke i rillestrikk), 1 hvit sparkebukse i ull, 1 par tøfler, smokkelenke og diverse småting.

Starten på smokkelenken (har ikke bilder av det andre):

Vis vedlegget 233559

Planlegger strikke: kjørepose, heldress i hvit ull (pakke fra Garnius), olivesstrømpebukse, jakker til sparkebuksene, flere sokker/luer/votter, siklesmekker

Bilder av noe av det jeg planlegger strikke:

Vis vedlegget 233560 Vis vedlegget 233561 Vis vedlegget 233563 Vis vedlegget 233564 Vis vedlegget 233565
Vis vedlegget 233566

Litt av hva jeg har strikket så langt i år:
Vis vedlegget 233567 Vis vedlegget 233568 Vis vedlegget 233569 Vis vedlegget 233570 Vis vedlegget 233571 Vis vedlegget 233572
Så utrolig mye fint du planlegger å strikke :) og ut fra starten på smokkelenken kommer den til å bli kjempesøt. Stikker du til din kommende baby, eller er det gaver?

Forresten godt å høre at det er flere enn meg som har utallige prosjekter samtidig!
 
Så utrolig mye fint du planlegger å strikke :) og ut fra starten på smokkelenken kommer den til å bli kjempesøt. Stikker du til din kommende baby, eller er det gaver?

Forresten godt å høre at det er flere enn meg som har utallige prosjekter samtidig!

Noe er gaver, men mye er til kommende her ja :) Prøvd i 2,5 år nå så blitt en del..
 
Noe er gaver, men mye er til kommende her ja :) Prøvd i 2,5 år nå så blitt en del..

Så leit at det har tatt så lang tid for dere :( krysset fingrene (og strikkepinnene) for at spiren sitter snart.

Tidligere har jeg bare strikket bare gaver, men har begynt å legge til side et og annet plagget til den dagen det blir vår tur. Må jo ha troen på at det kommer til å klaffe en gang :)
 
Så leit at det har tatt så lang tid for dere :( krysset fingrene (og strikkepinnene) for at spiren sitter snart.

Tidligere har jeg bare strikket bare gaver, men har begynt å legge til side et og annet plagget til den dagen det blir vår tur. Må jo ha troen på at det kommer til å klaffe en gang :)

❤️

Man må ha det. Hva tenker du strikke til egne spire(r)? :)
 
Snart ferdig smokkelenke :) Trenger kun en trykknapp og muligens sånn gummiring ;)

IMG_7218.JPG
 
Back
Topp